رزرو هتل

رزرو هتل

هتل یار رزرو هتل های مشهد تهران تبریز گیلان مازندران رشت هتل های گروه آریا رزرو هتل آپارتمان در اصفهان شیراز یزد کیش با تخفیف های کوتاه مدت رزرو هتل
رزرو هتل

رزرو هتل

هتل یار رزرو هتل های مشهد تهران تبریز گیلان مازندران رشت هتل های گروه آریا رزرو هتل آپارتمان در اصفهان شیراز یزد کیش با تخفیف های کوتاه مدت رزرو هتل

فناوری اطلاعات بازوی توسعه هتلداری و گردشگری




بعد از پیدایش فناوری ارتباطات و اطلاعات توسط بشر، تمامی صنایع، حرف و مشاغل دستخوش تغییرات و اتفاقاتی شدند که به طور کل می توان این اتفاق را فناوری دگرگون کننده در زندگی آدمی دانست. این روند دگرگونی تا آنجا پیش می رود که از فناوری ارتباطات به عنوان بزرگترین رویداد هزاره نام برده و آن را معادل با انقاب صنعتی می دانند.



بسیاری امروزه، بخش عظیمی از فعالیت های خود همچون برقراری ارتباط، کسب اخبار و اطلاعات روز، رزرو هتل ، تجارت و ... را با استفاده از شبکه اینترنت انجام می دهند که این امر به مراتب موجب صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. چنین پیشرف تهایی در حوزه فناوری، منجر به آن شده تا موسسات و سازمان های ذ یربط در بخش نیروی انسانی صرف هجویی کرده و در همان زمان فرصت و توانی را برای مشتریان به وجود آورند تا خواسته ها و تصمیمات خود را عملی کنند.


به وضوح قابل مشاهده است که فناوری ارتباطات و اطلاعات، نقش بی بدیل و بسیار مهمی را نیز در صنعت هتلداری و گردشگری ایفا می کند. از مزایای بارز این فناوری در صنعت گردشگری جایگزینی با نیروی کار گران قیمت است که علاوه بر کاهش هزینه های موجود، مسائل مرتبط با خدمات رسانی به مشتریان را نیز برطرف می کند. در طرف دیگر این معادله، مسافران به مراتب بیشتر از این نوع فناوری استفاده کرده و اغلب محصولات صنعت گردشگری بدون واسطه و در ک مترین زمان لازم در دسترس آنها قرار می گیرد. به طوریکه امروزه بسیاری از افراد با فناوری های موجود همچون اینترنت یا تلفن های رایانه ای همراه سفر می کنند و گوشی همراهشان همچون یک آژانس یا دفتر رزو هتل عمل می کند که در تمامی اوقات شبانه روز در جیبشان قرار دارد.


هتل ها نیز از این قافله عقب نماند هاند. در حال حاضر بسیاری از هتل ها خدمات اینترنتی رایگان ارائه می دهند و در این بین آن دسته از هتل هایی که اعتبار و به نوعی خدمات بالاتری دارند، عاوه بر اینترنت رایگان، ظرفیت های اضافی برای تماس های داخلی، دسترسی به اینترنت و غیره را در اختیار میهمانان خود قرار می دهند. این خدمات اضافی همراه با خدمات رسانی انفرادی کمتر این فرضیه را به وجود می آورد که در دنیای امروز فناوری به یک خیابان یکطرفه تبدیل شده است. فناوری به وجود آمده تا خدمات رسانی شخصی را کم کرده و در عین حال درآمدی اضافی برای هتل ها، خطوط هوایی و بخش های حمل و نقل به وجود آورد. در عین حال باید توجه داشت؛ فناوری برای صنعت گردشگری همانند سبدی مملو از اجناس مختلف و گوناگونی است که برای دستیابی به بهترین آنها نیازمند تسلط به این ابزار و استفاده از آخرین فناوری های روز و در کنار آن استفاده از نیروی ماهر و متخصص هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.