منبع : رزرو هتل
صفحه مطلب: رزرو هتل تاج محل تهران
هتل تاج محل تهران تنها هتلی است که متناسب با معماری و فرهنگ کشور هندوستان در سال 1380 در پایتخت ایران افتتاح شد. این هتل نزدیک میدان ونک قرار دارد و دسترسی آسانی به شاهراه های اصلی شهر تهران، اماکن و جاذبه های دیدنی مثل پارک آب و آتش، باشگاه آرارات، برج میلاد و مراکز خرید میدان ونک دارد. هتل با 7 طبقه، 49 باب واحد اقامتی دارای تمامی امکانات رفاهی و خدماتی مدرن نظیر رستوران معروف هندی تاج محل با سرو غذاهای متنوع و لذیذ هندی، کافی شاپ، استخر، سونا، سالن ماساژ، خشک شویی، آژانس مسافرتی، پارکینگ، مجموعه ورزشی، استخر و کادری آزموده و باتجربه است و آماده میزبانی از میهمانان محترم می باشد.
رزرو هتل تاج محل تهران و اطلاعات کامل
منبع: رزرو هتل
صفحه مطلب: رزرو هتل لاله تهران
هتل پنج ستاره بین المللی لاله تهران یا هتل
اینترکنتینانتال سابق برجی 13 طبقه است که در یکی از بهترین مناطق تهران در
کنار پارک لاله واقع شده است. این هتل در سال 1350 افتتاح شده و آخرین بار
در سال 1376 بازسازی شده است. هتل دارای 380 باب واحد اقامتی با کلیه
امکانات رفاهی و اقامتی مطابق با استانداردهای بین المللی روز دنیا می
باشد. این هتل به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر و دسترسی به جاذبه های
تاریخی و دیدنی و راه های اصلی شهر در موقعیت ویژه ای قرار دارد. آرامش و
آسایش همراه با مدرن ترین و بروزترین امکانات و خدمات پیشرفته نظیر سالن
های باشکوه و لوکس برای جشن ها و سمینارها، رستوران فرانسوی روتیسری،
رستوران چینی تیاره، رستوران نمکدون، کافی شاپ 24 ساعته همراه با موسیقی
زنده و بوفه، استخر تابستانی، سونا و جکوزی، بانک، پارکینگ بزرگ و فروشگاه
های متنوع از مزایای این هتل محسوب می شوند.
رزرو هتل لاله تهران و اطلاعات تکمیلی
1- اتاق خالی و تمیز=vacant=VC
2- اتاق اشغال=Occupied=OC
3- مهمانی که شب گذشته به هتل نیامده=Sleep out
4- میهمانی که اتاقی را رزرو کرده ولی به هتل مراجعه نکرده=No show
5- میهمانی که بدون پرداخت صورتحساب هتل را ترک کرده=Skipper
6- میهمانی که بدون رزرو قبلی به هتل مراجعه می کند= Walk in
7- میهمان با وسائل کم یا بدون وسایل=Light luggage=L.L
Light baggage=L.B،Scanty luggage=S.L /Scanty baggage=S.B
8- بزرگسال=Adult/A
9- کودک=Child/C
10- اتاق خارج از سرویس=Out Of Order/OOO (یعنی اتاقی که به هر دلیلی نمی توان آنرا به میهمان فروخت).
11- لطفا مزاحم نشوید= Do Not Disturb/DND این کارت در پشت در هر اتاقی وجود دارد که یک طرف آن عبارت لطفا مزاحم نشوید را دارد و مواقعی میهمان در اتاق است و نمی خواهد که خانه دار وارد اتاق شود آنرا پشت درب اتاقش روی دستگیره در آویزان می کند و طرف دیگر این کارت به رنگ سبز است که هنگامی که میهمان میخواهد اتاقش نظافت شود آنرا بر روی دستگیره درب اتاق خود قرار می دهد که روی آن نوشته شده است لطفا اتاق را تمیز کنید/CLEAN UP ROOM.
12- مراحل تشریفات ورود مهمان یا CHECK IN CH/I=
13- تشریفات خروج مهمان CHECK OUT==CH/O
14- ROOM RATE این نرخ می تواند کمتر از RACK RATE باشد و یا میتواند مساوی با آن باشد ولی هیچگاه ROOM RATE نباید از RACK RATE بیشتر باشد.
15- RACK RATE نرخی است که اتحادیه هر سال قیمت جدید را میدهد وهتل بایستی آن را در مقابل دید مهمان نصب نماید.
16- تخفیف= DISCOUNT
17- قفل دوبل درب= DOUBLR LOCK
18- تایید شده= CONFIRMED
19- استفاده روزانه= DAY USE
20- پیش پرداخت=DEPOSIT
21- صورتحساب= FOLIO
22- فصل پر مسافر= HIGHE SEASON
22- فصل کم مسافر= LOW SEASON
23- لیست سیاه یا مسافرانی که هتل پذیرای آنها نیست=BLACK LIST
24- فرانت آفیس=FRONT OFFICE /F.O
25- گرفتن رزرو بیش از حد مجاز= OVER BOOK
26- زنگ بیداری با تلفن=WAKE UP CALL
27- دفتر گزارش اتفاقات مهم برای سایر کارمندان=LOG BOOK
28- اتاقهای نگهداری شده برای گروهها=BLOCK
29- VOUCHER =رسیدهایی که جایگزین پول نقداست و شرکتها و سازمانهای طرف قرارداد هتل متعهد به پرداخت صورتحساب مهمان به هتل می باشند .
30- مهمانان مهم و ویژه=VIP که شامل :سیاستمداران، هنرپیشگان و ورزشکاران، خبرنگاران و نویسندگان، مهمانانی که اقامت طولانی و مکرر دارند.
31- مهمانان ویژه بازرگان=CIP که شامل بازرگانان و تجار می شود که هزینه پذیرایی ویژه به عهده خود مسافر است که این سرویس توسط آژانسهای مسافرتی داده می شود.
32- تکنولوژی اطلاعات=INFORMATION TECHNOLOGY/IT
33- تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات=INFORMATION COMMUNICATION TECHNOLOGY/ICT
34-مدیریت ارتباط با میهمان=CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT/CRM
35- خانه دارها یا اتاقدارهاHOUSEKEEPER/MAID/HOUSEMAN
36- گزارش وضعیت اتاقهاROOM STATUS REPORT.
37- گزارش مغایرت DISCREPANCY REPORT