340 هتل گواهی استاندارد گرفته اند، 767 هتلدار برای دریافت گواهی اقدام کرده اند اما طبق آیین نامه جدید معاف از نرخ گذاری نمی شوند.
"رئیس جامعه هتلداران کشور"
جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: 1100 هتل 1 تا 5 ستاره در کشور وجود دارد و از این تعداد 140 هتل گواهینامه استاندارد را دریافت کرده اند به عبارتی برای 30 درصد هتل ها گواهی استاندارد صادر شده است. تعداد 767 هتل نیز درخواست گواهی داده اند که فرآیند آن در حال اجرایی شدن است. به این ترتیب 67 درصد هتل ها در انتظار دریافت گواهی استاندارد هستند اما 23 واحد نیز تاکنون برای دریافت گواهی استاندارد مراجعه نکرده اند که در کل 3 درصد هتل ها را تشکیل می دهند.
وی افزود: در آیین نامه قبلی ایجاد، اصلاح و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری آمده بود هتل هایی که برای دریافت گواهی مراجعه کرده اند و یا قبلا آن را گرفته اند از شمول نرخ گذاری آزاد هستند. این یک نکته تشویقی برای هتلداران بود تا هتل های خود را استاندارد کنند اما اکنون 767 هتل اظهار نارضایتی کرده اند چون این هتل ها به دلیل یک عامل تشویقی وارد مرحله استانداردسازی شده اند و اکنون که در آیین نامه جدید نمی توانند نرخ گذاری کنند بی انگیزه شده اند. نکته دیگر اینکه اگر در آیین نامه قبلی هتلداران و بهره برداران نرخ را تعیین می کردند اکنون باید این موضوع به تایید مدیرکل میراث فرهنگی استان ها نیز برسد و در نهایت یک نهاد دولتی برای آنها تصمیم بگیرد.
حمزه زاده بیان کرد: اکنون هتل ها تا 40 درصد هم تخفیف می دهند پس اختلاف ما با معاونت گردشگری بر سر 2 یا 3 درصد افزایش نرخ نیست. حتی در ایام عید برخی از هتلداران در استان ها تخفیف های زیادی برای حضور گردشگر در هتل می دهند و در بیشتر استان ها اکنون نرخ هتل های استاندارد به صورت مشترک تعیین می شود اما سازمان میراث فرهنگی یک طرفه نرخی را برای کل کشور ابلاغ کرده است و آن را به همه هتلداران تحمیل می کند در صورتی که در همان آیین نامه اصلاح شده آمده است که می بایست نرخ هتل استاندارد مشترکا تعیین شود.
رئیس جامعه هتلداران کشور ادامه داد: بنابراین سازمان میراث فرهنگی آیین نامه خودش را نیز نادیده گرفته است. چرا این سازمان که باید مدافع آیین نامه ایجاد، اصلاح و نرخ گذاری تاسیسات گردشگری باشد آشکارا این آیین نامه را نقض می کند. سازمان میراث فرهنگی هتل ها را متهم به گران فروشی می کند در حالی که طی یک سال اخیر دو بار نرخ بلیت موزه های تحت پوشش خود را افزایش داد. آیا با دو بار افزایش نرخ حقوق گردشگران پایمال نمی شود. در این مدت نامه های متعددی به رئیس سازمان نوشتیم اما آنها نامه ها را بایگانی می کنند و پاسخ نمی دهند.
وی در پایان گفت: هنوز برای استانداردسازی هتل آپارتمان ها ضوابطی نوشته نشده است و این دسته از اقامتگاه ها همچنان بدون ضابطه استاندارد، هستند
ز
به گزارش خبرنگار مهر، بررسی ستاره هتلهای کشور نشان میدهد که از میان حدود ۱۱۰۰ هتل موجود در کشور، با دو تا پنج ستاره که به درجههای TOP، A، B و C تقسیم شدهاند، تنها ۲۹ هتل پنج ستاره در ایران موجود است و ۷۵ هتل دیگر نیز چهار ستاره هستند.
بررسی میدانی هتلهای تاپ موجود در ایران نشان میدهد که استانهایی مانند آذربایجان غربی، اصفهان، بوشهر، کرمانشاه، کرمان، همدان و مرکزی تنها دارای یک هتل پنج ستاره هستند. استان آذربایجان شرقی نیز دو هتل پنج ستاره دارد. بیشترین تعداد آمار هتلهای پنج ستاره در تهران، خراسان رضوی و فارس است که به ترتیب دارای پنج، پنج و شش ستاره هستند.
در این میان استان هرمزگان نیز سه هتل پنج ستاره دارد اما هنوز شهری مانند یزد با وجود مراکز اقامتی متعدد در فهرست جامعه هتلداران ایران، هتل پنج ستارهای ندارد. این شهر دارای چهار هتل چهار ستاره است؛ همانند استان خوزستان که آن هم چهار هتل چهار ستاره دارد. با این حال استانهای مازندران و اصفهان نیز دارای پنج هتل چهار ستاره، گیلان ۶ هتل چهار ستاره و کرمان، فارس و آذربایجان شرقی هر کدام دارای دو هتل چهار ستاره، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و قم سه هتل چهار ستاره هستند و پس از آن استانهای تهران و خراسان رضوی هر کدام با ۱۱ و ۱۰ هتل چهار ستاره دارای بیشترین تعداد هتلهای پر ستاره در ایران به شمار میآیند.
هر چند که از میان ۳۱ استان کشور، استانهایی مانند کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، هرمزگان، مرکزی، لرستان، زنجان و اردبیل تنها یک هتل چهار ستاره دارند، با این حال شهرهایی مانند البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، قزوین و حتی گلستان نه هتل چهار ستاره دارند و نه هتل پنج ستاره.
جمشید حمزهزاده، رئیس جامعه هتلداران ایران به خبرنگار مهر گفت: این آمار از هتلهای چهار و پنج ستاره موجود در کشور، آخرین آمار به روز شده هستند.
صحبتهای جمشید حمزهزاده در حالی است که بسیاری از این هتلهای چهار و پنج ستاره استانداردهای لازم را برای گرفتن ستارههای درخشان ندارند. برخی از آنها گرچه پنج ستاره روی سر درشان نصب شده ولی در حقیقت خدماتی که ارائه میکنند، همانند هتل چهار ستاره و یا حتی پایینتر از آن است
مدیر وقت مدیری است که در غیاب مدیر هتل عهده دار وظایف مدیریت میشود . اما حیطه اختیارات و حدود تصمیم گیری مدیر وقت تا کجا میباشد . یک تصویر رایج وجود دارد که مدیر وقت جانشین مدیر هتل در غیاب وب میباشد که چنین نیست . اگر منظور از مدیر وقت duty on manger باشد که کلا این مدیر زیر نظر مدیر اقامتی میباید مشغول بکار باشد و اگر منظور از مدیر وقت مدیر جایگزین مدیر هتل در زمانی که وی حضور ندارد باشد که کلا شرح شغلی متفاوتی دارد به هر حال به دلیل اینکه در خیلی از جاها مفهوم مدیر جایگزین با مدیر وقت اشتباه برداشت میشود سعی مینماییم تفاوت ها و تشابهات شغلی هر دو مدیر را توضیح دهیم و سپس به شرح شغلی مدیر جایگزین بپردازیم.
Duty on manager یا مدیر لابی مسئول بررسی و اطمینان از ارائه سرویس مناسب مطابق با استاندارد های از پیش تعیین شده هتل برای میهمانان مقیم میباشد . این مدیر به صورت مستقیم به مدیر اقامتی گزارش میدهد .
مدیر جایگزین هتل دارای وظایف مشابهی با دستیار مدیریت در هتل میباشد و مسئول بررسی و اطمینان از صحت عملکرد تمامی واحد های داخلی هتل مطابق با استاندارد های از پیش تعیین شده آن میباشد و مستقیم به مدیر هتل گزارش میدهد .
تصمیم گیری های کلان هتل و همچنین ایجاد دستوراتی که بر سیاست های کلی هتل تاثیر گزار میباشد جزو حدود اختیارات دستیار مدیریت و یا مدیر وقت و یا هیچ کس دیگری در هتل نمیباشد .
حدود اختیارات : حدود اختیارات هر پست سازمانی از جمله مدیر وقت و یا مدیر جایگزین هتل را مدیریت اصلی هتل مشخص میکند به عنوان مثال اگر مدیر هتل اختیار عزل و نصب پرسنل را در هنگامی که حضور ندارد به مدیر جایگزین تفویض نموده باشد وی میتواند در زمان نبود مدیر هتل اقدام به این کار نماید .
به صورت یک قاعده کلی : مدیران هتل به غیر از مدیر اصلی هتل تنها در حیطه داخلی هتل دارای اختیارات میباشند و مواردی که مربوط به امور خارج از هتل است از حیطه اختیارات ان ها خارج است .
آقای هنری فایول در باره وجود مدیران متعدد قوائدی را مطرح نموده اند که دو قانون آن را برای شما میاورم
همین دو اصل ساده مشخص میکند که در یک هتل نمیتواند 2 مدیر با حدود اختیارات مشابه وجود داشته باشد . به هر روی مدیر جایگزین تنها در حیطه های داخلی هتل دارای وظایف و مسئولیت میباشد و حدود و قصور اختیارات وی را مدیر هل مشخص میکند و به هیچ عنوان دارای اختیارات مشابه با مدیر هتل نمیباشد.
عنوان شغلی : مدیر جایگزین
زیر نظر (گزارش میدهد به) : مدیریت هتل
خلاصه شرح شغلی :
بررسی و اطمینان از عملکرد تمامی واحد های هتل مطابق با استاندارد های از پیش تعریف شده هتل در زمان اقامت میهمانان .
حدود اختیارات : در هر هتل مثفاوت است و مدیر هتل در هر مورد حدود اختیارات مدیر جایگزین را مشخص میکند
مسئولیت ها :
توانمندی های مورد نیاز :
ش
در این مقاله برنامه جدید بازاریابی هتل های هایت (World of Hyatt) تشریح میشود . این برنامه در راستای ایجاد و افزایش وفاداری مشتریان جهت مهمانانی است که در یکی از 5 برند هتل های هایت اقامت گزیده اند . اگر برنامه های بازاریابی برند های معروف هتل داری را دنبال نمایید با برنامه پاسپورت طلایی هایت و یا سطوح مشتریان در هتل های هایت آشنایی دارید.
حال اخیرا هتل های هایت رویکرد بازاریابی خود را تغییر داده اند و رویکرد جالب و به نظر من موثر تری را در پیش گرفته اند در این رویکرد مبنای دریافت خدمات اضافی میزان هر دلاری است که شما در مجموع املاک هتل های هایت صرف میکنید . به عنوان مثال هر یک دلار که شما از هایت خرید میکنید 5 امتیاز به حساب شما اضافه میگردد در همین راستا مقاله ای را وب سایت مدیریت هتلداری آماده نموده است که نظر شما را بدان جلب میکنیم .
شرکت هتل های هایت از پروژه ی وفاداری مشتریان دنیای هایت رو نمایی کرد. برنامه ی جدید جهانی هایت ، در اول مارس 2017 اجرا میشود.موضوع دنیای هایت ، ساختاجتماعی از مهمانان و تعامل با آنان است.
به گفته ی مارک اوپلامازیان،رئیس و مدیر اجرایی شرکت هتل های هایت: در این شرکت ، وظیفه ی ما اهمیت دادن به مهمانان است تا در بهترین حالت خودشان باشند.در راستای دست یافتن به این هدف، برنامه ی دنیای هایت سعی دارد با درک بهتر از افراد، مکانها و تجربیات اعضای خود، از ایشان در قلب دنیایشان تجلیل کند.هر چه بیشتر آنها را درک کنیم، بهتر میتوانیم به آنها اهمیت دهیم و در ذهن آنها تجربه منحصر به فردی را نقش ببندیم.
سه چرخه ی برجسته ی برنامه دنیای هایت عبارتند از : کاشفان، کاوشگران و جهان گردان - همچنان که به مسافرت و بسط تجربیاتشان میپردازند، آرمان های مجمع جهانی هایت را نیز منعکس میکنند
در برنامه ی جدید، امتیازات بیشتری بر حسب پیشرفت در سطوح سه گانه بر مبنای امتیاز پایه یا اعطای شب های اقامت رایگان ، توسط اعضا کسب میشود
کاشفان | 10 شب رایگان یا 25,000 | امتیازات پایه |
کاوشگران | 30 شب رایگان یا 50,000 | امتیازات پایه |
جهانگردان | 60 شب رایگان یا 100,00 | امتیازات پایه |
معاون مدیر عامل شرکت هایت ، جف زیدل اظهار داشت: ما دنیای هایت را براساس بینشی بنا نهادیم که از مهمانانمان آموختیم - شناسایی موقعیت های بیشتر برای افزایش تعامل با اعضا در تمام مجموعه .این برنامه دقیقا آنچه را که اعضا میخواهند در اختیارشان قرار میدهد مثل تجربه ی سود گسترده تر و پاداش های دست یافتنی تر و دیدار با افراد مهم در زندگیشان.
امتیازات کسب شده در برنامه دنیای هایت میتواند امکاناتی همچون
دنیای هایت فراتر از برنامه ی وفاداری سنتی پا نهاده و بنیادی را برای تجلیل از اعضا و گسترش دید جهانی آنها ارائه نموده است.به عنوان مثال دنیای هایت به سخاوتمندی اعضا ی خود مفتخر است، و از روش هایی که آنها از امتیازاتشان بهره میگیرند تا تفاوت مثبتی در زندگی فرد دیگر ایجاد نمایند، تجلیل میکند.
برنامه ی The Hyatt Gold Passport تا 28 فوریه ی 2017 قابل استفاده خواهد بود و در طی این زمان به برنامه ی World of Hyatt ارتقا خواهد یافت.از حالا تا آن زمان اعضا میتوانند به استفاده از برنامه ی Hyatt Gold Passport ادامه دهند و از آن لذت ببرند و مثل همیشه امتیاز کسب و یا آن را خرج کنند . فعالیت تعیین موقعیت مهمانان در سطوح سه گانه در ژانویه ی 2017 شروع میشود و همچنین بر مبنای وضعیت بدست آمده در World of Hyatt در زمان شروع برنامه در مارس2017 محاسبه میشود
وقتی دنیای هایت اجرا شود،اعضا به ازای هر دلاری که خرج میکنند، 5 امتیاز پایه کسب میکنند.علاوه بر این هتل ها در هر دسته بندی با هر تعداد امتیاز مورد نیاز برای گرفتن جایزه ی اقامت رایگان، بدون تغییر باقی می مانند
ش