رزرو هتل

رزرو هتل

هتل یار رزرو هتل های مشهد تهران تبریز گیلان مازندران رشت هتل های گروه آریا رزرو هتل آپارتمان در اصفهان شیراز یزد کیش با تخفیف های کوتاه مدت رزرو هتل
رزرو هتل

رزرو هتل

هتل یار رزرو هتل های مشهد تهران تبریز گیلان مازندران رشت هتل های گروه آریا رزرو هتل آپارتمان در اصفهان شیراز یزد کیش با تخفیف های کوتاه مدت رزرو هتل

بررسی عوامل مؤثر بر جذب گردشگران غذا

این مقاله با هدف بررســی عوامل مؤثر بر جذب گردشــگران هتل ها و  به رســتوران انجام شــده اســت. روش پژوهش از نوع پیمای شی و همب ستگی ا ست. جامعه ی آماری تحقیق شامل گرد شگران ر ستورانهای سنتی در شهرستان رامسر است. جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه صورت پذیرفت. پس از توزیع 120پرسـشـ نامه، 102پرسـشـنامه قابل اسـتفاده جمع آوری شـدنرخ بازگشـت= .(%85برای آزمون )فرضیه ها از آزمون پیرسون و روش رگرسیون استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان میدهد، همه متغیر های وجود ســـ بک های آشـــپزی مت مایز، تنوع و کیف یت غذا ها، تبلیغات و اطلاعرســـانی، پرداختهاقیمت و هزینه و ارایه دهندگان خدمات بر جذب گردشــگران غذا به رســتوران های ســنتی شهرستان رامسر تأثیر میگذارند و تمامی فرضیات تأیید شدند. همچنین نتایج رگرسیون مشخص ســاخت، بیشترین تأثیر بر جذب گردشــگران غذا به ترتیب مربوط به تبلیغات و اطلاعرســانی، ارایه دهندگان خدمات، تنوع و کیفیت غذاها، وجود سبکهای آ شپزی متمایز و در نهایت پرداخت ها قیمت و هزینه میباشد  .

این مو ضوع تأیید شده ا ست که انواع غذاها و نو شیدنی هایی که به گردشگران که رزرو هتل می کنند ارایه می شوند، به عنوان منبع بالقوه ی مهمی در توســعه ی پایدار اقتصــادی، فرهنگی و زیســت محیطی در مقصــدهای گردشگری شناخته می شوند؛ به عبارت دیگر غذا میتواند به عاملی مهم برای متمایز سازی مقصدها تبدیل شود اغلب کشورهای دنیا با هدف احیای غذاهای سنتی وگســترش گردشــگری، غذاهایی را به عنوان غذای ملی به مردم جهان معرفی کرده اند. مکتب های مادر آشپزی جهانی، چینی، رومی و ایرانی است و تمامی غذاهای ک شورهای جهان از این  دو مکتب اصلی سرچشمه گرفته است کاظمی و زاهدی، اسناد تاریخی، بیانگر قدمت چهار هزار ساله ی غذاهای ایرانی است. کشور ما یکی از غنی ترین سفرههای جهان را دارا میباشد، به طوری که در حدود 2200نوع غذا و 109نوع نوشیدنی و انواع شیرینی و نان در سطح کشور شناسایی شده است معتمدی مهر و مصداقی، تمایل به سفر و تجربهی طعم منح صر به فرد و واقعی غذاهای بومی یکی از بزرگترین پارادایمهای صــنعت گردشــگری شــده اســت کیم 5و دیگران،  امروزه گردشــگری غذا که پدیده ی جدیدی هم نیسـت اسـمیت و دیگران، به یک اسـتراتژی بازاریابی و اقتصـادی مهم، برای  صنعت رستورانداری، صنعت هتل داری، تفریحگاه ها و مقصدهای گردشگری تبدیل شده است.

هدف اصــلی ســفر تنها عدهی قلیلی از آنها غذا خوردن اســت. گردشگران غذا را به شکل زیر بخش بندی میکنند  :

1.گردشگران خوش خوراک :این افراد به رستورانها یا نوشیدنی فروشیهای بسیار گران قیمت یا با
اعتبار میروند؛
2.گردشگران خورد و خوراک/آشپزی :
4این گروه به مسایل گسترده تر چون فرهنگ و چشم اندازی
علاقمندند که غذا و نوشیدنی در آن بستر تهیه میشود؛ و
3.گردشگران خوراک پردازی :
5این دسته به سبک آشپزی خاصی از یک کشور یا منطقه علاقمندند.
گردشـگران غذا به طور متوسـط متمول تر و فرهیخته تر از سـایر گردشـگران هسـتند، بدون فرزند
مسـافرت نمیکنند و معمولاً در گروههای
AB(قشـر اجتماعی متوسـط به بالا) یا )CI(متوسـط به
پایین) قرار دارند
  .


انگیزه ی گردشگران غذا :

غذاهای محلی و چشـــیدن طعم آنچه تاکنون آن را تجربه نکردهاند، اشـــتیاق و لذت خاصـــی به گردشـــگران هدیه میدهد که جانشـــینی برای آن نمیتوان یافت رنجبریان  و  زاهدی،  ویژگی های غذاهای محلی که گردشگران را به این منطقه جذب میکند، شامل: 1.تنوع گسترده غذاها با منشــا گیاهی، به طوری که اگر بخواهیم تا 30روز هم میتوانیم بدون اســتفاده از گوشــت، غذاهای  گیاهی با طعم های مختلف تهیه نماییم؛ 2.تنوع گســتردهی غذاهای گوشــتی، گوشــت ســفید انواع پرندگان و ماهیهاو قرمز؛ 3.سریع پخت بودن غذاها؛ 4.استفاده از مواد غذایی که خاصیت درمانی دارند؛ 5.استفاده از مواد غذایی که متعادل کننده و مکمل یکدیگرند؛ 6.سفره آرایی و نقش رنگهای مختلف در ســفره و 7.اســتفاده از غذاهای مخصــوص در زمانهای مخصــوص در ایام جشــن، اعیاد و سوگواری، دوران بارداری، زمان شالیکاری، فصلها و... ، میباشد  .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.