رزرو هتل

رزرو هتل

هتل یار رزرو هتل های مشهد تهران تبریز گیلان مازندران رشت هتل های گروه آریا رزرو هتل آپارتمان در اصفهان شیراز یزد کیش با تخفیف های کوتاه مدت رزرو هتل
رزرو هتل

رزرو هتل

هتل یار رزرو هتل های مشهد تهران تبریز گیلان مازندران رشت هتل های گروه آریا رزرو هتل آپارتمان در اصفهان شیراز یزد کیش با تخفیف های کوتاه مدت رزرو هتل

شرح شغلی مدیر وقت هتل

مدیر وقت مدیری است که در غیاب مدیر هتل عهده دار وظایف مدیریت میشود . اما حیطه اختیارات و حدود تصمیم گیری مدیر وقت تا کجا میباشد . یک تصویر رایج وجود دارد که مدیر وقت جانشین مدیر هتل در غیاب وب میباشد که چنین نیست . اگر منظور از مدیر وقت duty on manger باشد که کلا این مدیر زیر نظر مدیر اقامتی میباید مشغول بکار باشد و اگر منظور از مدیر وقت مدیر جایگزین مدیر هتل در زمانی که وی حضور ندارد باشد که کلا شرح شغلی متفاوتی دارد به هر حال به دلیل اینکه در خیلی از جاها مفهوم مدیر جایگزین با مدیر وقت اشتباه برداشت میشود سعی مینماییم تفاوت ها و تشابهات شغلی هر دو مدیر را توضیح دهیم و سپس به شرح شغلی مدیر جایگزین بپردازیم.

Duty on manager یا مدیر لابی مسئول بررسی و اطمینان از ارائه سرویس مناسب مطابق با استاندارد های از پیش تعیین شده هتل برای میهمانان مقیم میباشد . این مدیر به صورت مستقیم به مدیر اقامتی گزارش میدهد .

مدیر جایگزین هتل دارای وظایف مشابهی با دستیار مدیریت در هتل میباشد و مسئول بررسی و اطمینان از صحت عملکرد تمامی واحد های داخلی هتل مطابق با استاندارد های از پیش تعیین شده آن میباشد و مستقیم به مدیر هتل گزارش میدهد .

تصمیم گیری های کلان هتل و همچنین ایجاد دستوراتی که بر سیاست های کلی هتل تاثیر گزار میباشد جزو حدود اختیارات دستیار مدیریت و یا مدیر وقت و یا هیچ کس دیگری در هتل نمیباشد .

حدود اختیارات : حدود اختیارات هر پست سازمانی از جمله مدیر وقت و یا مدیر جایگزین هتل را مدیریت اصلی هتل مشخص میکند به عنوان مثال اگر مدیر هتل اختیار عزل و نصب پرسنل را در هنگامی که حضور ندارد به مدیر جایگزین تفویض نموده باشد وی میتواند در زمان نبود مدیر هتل اقدام به این کار نماید . 

به صورت یک قاعده کلی : مدیران هتل به غیر از مدیر اصلی هتل تنها در حیطه داخلی هتل دارای اختیارات میباشند و مواردی که مربوط به امور خارج از هتل است از حیطه اختیارات ان ها خارج است .

آقای هنری فایول در باره وجود مدیران متعدد قوائدی را مطرح نموده اند که دو قانون آن را برای شما میاورم 

 b2ap3_thumbnail_henry.jpg وحدت فرماندهی: اختیار دستور دادن به کارمند باید مختص یک مدیر باشد. کارمند باید بداند از چه کسی دستور می گیرد و باید در برابر چه کسی مسوول باشد. 
 وحدت مدیریت: برای اجرای برنامه واحد باید مدیر واحد باشد. چنین مدیری باید تمام فعالیت هایی را که دارای هدف یگانه است با هم هماهنگی و رهبری کند.

​همین دو اصل ساده مشخص میکند که در یک هتل نمیتواند 2 مدیر با حدود اختیارات مشابه وجود داشته باشد . به هر روی مدیر جایگزین تنها در حیطه های داخلی هتل دارای وظایف و مسئولیت میباشد و حدود و قصور اختیارات وی را مدیر هل مشخص میکند و به هیچ عنوان دارای اختیارات مشابه با مدیر هتل نمیباشد.

عنوان شغلی : مدیر جایگزین

زیر نظر (گزارش میدهد به) : مدیریت هتل

خلاصه شرح شغلی :

بررسی و اطمینان از عملکرد تمامی واحد های هتل مطابق با استاندارد های از پیش تعریف شده هتل در زمان اقامت میهمانان .

حدود اختیارات : در هر هتل مثفاوت است و مدیر هتل در هر مورد حدود اختیارات مدیر جایگزین را مشخص میکند

مسئولیت ها :

  • برگزاری جلسات با مشتریان برون سازمانی در زمان نبود مدیریت و پیش برد اهداف از پیش تعیین شده فروش
  • نظارت بر حسن عملکرد تمامی واحد های هتل مطابق با استاندارد های از پیش تعیین شده در زمان غیبت مدیر هتل
  • کمک به سایر مدیران هتل در رفع سریع مشکلات در زمان غیبت مدیر هتل
  • نظارت و اطمینان از کارکرد صحیح سایر مدیران هتل در زمان غیبت مدیر اصلی
  • پر نمودن فرم های گزارش و ارائه ان به مدیریت اصلی پس از هر شیفت کاری
  • سایر وظایف از جمله شیفت بندی پرسنل و .... تنها میتواند از طریق مدیر هتل بر عهده مدیر جایگزین گزارده شود به صورت کلی مدیر جایگزین همچون دستیار مدیر هتل میباشد که کارها و اختیارات وی را در سایر زمینه ها مدیر هتل مشخص میکند

توانمندی های مورد نیاز :

  • حداقل 2 سال سابقه کار به عنوان سرپرست و یا مدیر
  • توانایی کار گروهی و احساس تعلق به گروه
  • توانایی رهبری تصمیم گیری به هنگام
  • حداقل 4 سال تحصیلات دانشگاهی در زمینه هتل داری
  • دارای روابط عمومی بالا
  • توانایی مدیریت بحران در مواقع لزوم

ش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.