رزرو هتل

رزرو هتل

هتل یار رزرو هتل های مشهد تهران تبریز گیلان مازندران رشت هتل های گروه آریا رزرو هتل آپارتمان در اصفهان شیراز یزد کیش با تخفیف های کوتاه مدت رزرو هتل
رزرو هتل

رزرو هتل

هتل یار رزرو هتل های مشهد تهران تبریز گیلان مازندران رشت هتل های گروه آریا رزرو هتل آپارتمان در اصفهان شیراز یزد کیش با تخفیف های کوتاه مدت رزرو هتل

شرح شغلی کانسیرج در هتل

امروزه در بیشتر هتل های چهار و پنج ستاره واحدی وجود دارد به نام کانسیرج (Concierge) اما اینکه وظیفه اصلی مسئول کانسیرج چیست و یا اصولا این واحد سازمانی در هتل میباید چه خدماتی را ارائه دهد نیازمند داشتن دید درستی از شرح وظایف این واحد سازمانی است . کانسیرج زیر مجموعه واحد اقامتی در هتل میباشد و معمولا میز آن در کنار میز پذیرش قرار میگیرد اگر هتل دارای لابی بزرگ باشد همانند هتل استقلال تهران و هتل آزادی تهران میتوان میز کانسیرج را در لابی جدا از میز پذیرش قرار داد اما افراد و یا فرد مسئول کانسیرج میباید در دید میهمانان باشند.Concierge در زبان فرانسوی به معنای سرایدار میباشد ، حقیقا هر آنچه فکر کردم که چه ترجمه ای برای این کلمه در نظر بگیرم که مفهوم اصلی کلمه را برساند موفق نشدم لذا پیشنهاد میکنم شاید ترجمه دستیار میهمان برای این پست سازمانی در هتل مناسب باشد. در ادامه شرح شغلی افراد شاغل در این واحد سازمانی را مطالعه مینمایید.

عنوان شغلی : دستیار میهمان - کانسیرج

مدیر مستقیم : مدیر فرانت آفیس (مدیر اقامتی)

خلاصه شرح شغلی :

ارائه اطلاعات  و خدمات به میهمانان در رابطه با رفع نیازمندی های آنان جهت استفاده از خدمات داخلی هتل و یا خارج از هتل . فرد شاغل در این پست سازمانی جزو افراد میز پذیرش محسوب شده و میباید استاندارد های مربوط به این واحد را رعایت نماید.  کمک به میهمانان هتل در رابطه با دریافت اطلاعات و ارائه خدمات صرفنظر از اینکه خدمات درخواستی در داخل هتل باشد و یا در خارج از هتل همانند شرح کامل خدمات ارائه شده در داخل هتل ، معرفی جاذبه های خارج از هتل ، ارائه اطلاعات در رابطه پرواز ها و همچنین امکان رزرو آن در صورت نیاز ، ارائه اطلاعات در رابطه با برنامه های فرهنگی همچون تئاتر ، کنسرت و ... و همچنین رزرو بلیط برای میهمانان

برنامه ریزی و اجرای سرویس های خاص همانند خدمات VIP مورد درخواست میهمان ، تسلط بر برنامه رزرواسیون هتل و همچنین برنامه (PMS) هتل

وظایف و مسئولیت ها:

  • فراگیری ، توسعه و طبقه بندی اطلاعات مربوط به امکانات و خدمات ارائه شده در تمامی واحد های هتل و همچنین محیط پیرامونی آن
  • اطلاع رسانی به میهمان هتل در رابطع با جاذبه ها ، خدمات و فعالیت ها در درون و یا بیرون هتل
  • انجام خدمات رزرو جهت بلیط هواپیما و یا سایر روش های حنل و نقل و ارائه تیکت به میهمانان در صورت لزوم
  • رزرو بلیط تئاتر ، کنسرت و یا سایر برنامه های سرگرم کننده برای میهمانان و همچنین شرح راه های دسترسی و توضیح کامل در رابطه با محل برگزاری آن
  • کمک به ساماندهی برنامه های خاص مورد درخواست میهمان به مدیریت و آماده سازی و ارائه اطلاعات کامل و صحیح جهت اجرای برنامه درخواستی
  • برنامه ریزی خدمات منشیگری و یا سایر خدمات مربوط به میمانان تجاری 
  • هماهنگ سازی و اطلاع رسانی خدمات مورد درخواست میهمان با سایر واحد ای هتل
  • انجام تماس های دوره ای با میهمانان جهت ارائه خدمات
  • رسیدگی به شکایات میهمانان و حل آن در محدوده اختیارات

نیازمندی های شغلی :

(شرایطی که در هتل استقلال تهران و هتل آزادی تهران و هتل اسپیناس پالاس نیز برقرار است)

حداقل 2 سال تحصیل در مراکز آموزش عالی (فوق دیپلم) . مسلط بر خواندن ، نوشتن و گوش دادن در زبان رایج میهمانان هتل

حداقل 2 سال کار در واحد فروش و حداقل یک سال کار به عنوان سرپرست

رزرو هتل

 ش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.