رزرو هتل

رزرو هتل

هتل یار رزرو هتل های مشهد تهران تبریز گیلان مازندران رشت هتل های گروه آریا رزرو هتل آپارتمان در اصفهان شیراز یزد کیش با تخفیف های کوتاه مدت رزرو هتل
رزرو هتل

رزرو هتل

هتل یار رزرو هتل های مشهد تهران تبریز گیلان مازندران رشت هتل های گروه آریا رزرو هتل آپارتمان در اصفهان شیراز یزد کیش با تخفیف های کوتاه مدت رزرو هتل

نحوه اجرای تکنیک های افزایش فروش در هتل

در مقاله قبلی در رابطه مفاهیم Upselling و Cross Selling به بحث و گفتمان نشستیم در این مقاله در رابطه با نحوه اجرای این دو تکنیک ساده افزایش فروش هتل به بحث خواهیم نشست و روش ها ، برنامه های و شیوه های اجرای این تکنیک را در رستوران ، میز پذیرش و سایر قسمت های هتل را بررسی خواهیم نمود . لازم نیست که شما حتما دارای یک هتل لوکس و گران قیمت باشید تا بتوانید شیوه های افزایش فروش را از طریق افزایش ارزش افزوده (Added Value) به اجرا درآورید بلکه در تمامی جاها شما میتوانید با افزودن خدمات اضافی شیوه های افزایش فروش را به اجرا در آورید . ابتدا اجازه دهید ببینیم شیوه فروش (Upselling) چه اثراتی دارد .

 

  • افزایش رضایت مندی و وفاداری میهمان هتل از طریق شخصی سازی سرویس ارائه شده و اضافه نمودن ارزش افزوده به خدمات
  • افزایش سود آوری و درآمد هتل از طریق فروش بیشتر
  • جمع آوری اطلاعات منحصر بفرد میهمانان جهت مراجعات بعدی
  • کاربردی نمودن خدمات ارائه شده هتل

نحوه اجرای Upselling

به صورت کلی Upselling  در زمان اقامت میهمانان در هتل کاربرد خواهد داشت همانگونه که ذکر شد این شیوه میتواند باعث افزایش رضایتمندی و وفاداری میهمانان در هتل باشد. اما چگونه میتوان وفاداری و رضایتمندی میهمانان را بدست آورد ؟

قبل از هر چیز شما میباید میهمانان خود را درک کنید ، نیازهایشان را بررسی و پیش بینی نمایید . برای این کار میتوانید به سوابق میهمانان مراجعه نمایید و یا براحتی به آن ها گوش فرادهید . تنها بدین ترتیب میتوانید به میهمانان خود پیشنهاد های مرتبط با نیازهایشان دهید که نتوانند رد کنند . به عنوان مثال اگر بدانید که میهمانتان برای سالگرد ازدواج خود قصد رزرو اتاق دارد میتوانید با پیشنهاد اتاق سوئیت و گل آرایی آن وی را وسوسه نمایید و یا اگر وی تمایلی به بالابردن درجه اتاق درخواستی خود نداشت میتوانید از Cross Selling استفاده نموده و تنها گل آرایی در اتاق از قبل رزرو شده را به وی پیشنهاد دهید .

خدمات مکمل : پرسنل رستوران و یا میزپذیرش و کلا تمامی پرسنلی که با میهمانان سرو کار دارند میباید بصیرت کاملی در رابطه با خدمات هتل و همچنین مکمل هر خدمت داشته باشند به عنوان مثال خدمات مکمل اتاق ها میتواند سرو غذا در اتاق ، ارائه خدمات منشیگری در اتاق ها ، ارائه کنسول بازی در اتاق و ... باشد و یا میهمانداران رستوران نیز میباید در رابطه با غذاهای مکمل دید درستی داشته باشند شما نمیتوانید به شخصی که استیک سفارش داده است برای دسر کافه گلاسه پیشنهاد نمایید لذا خدمات پیشنهادی میباید مکمل و از جنس خدمات درخواستی در هر دو روش افزایش فروش باشد و پرسنا میباید از قبل در رابطه با این امر آموزش دیده باشند .

به میهماناتان برای خرید فشار نیاورید : به عنوان یک میهمان هتل ابتدا شما خریدار خدمات هتل میباشید هیچ کس دوست ندارد مه احساس نماید به وی کالایی فروخته شده است بلکه تمایل دارد تا خود اقدام به خرید نمایید . به پرسنل خود آموزش دهید که خدمات ارائه شده در نهایت میباید منجر به رفع نیازهای میهمان به نحوی شود که رضایتمندی آنان را افزایش دهد . 

برنامه های فروش : به عنوان مدیر هتل در اجرای شیوه های Upselling و Cross - selling شما دارای وظایف زیر هستید

  • شناخت نیازهای میهمانان
  • طبقه بندی نیازهای میهمانان
  • تشکیل بسته های فروش جهت رفع نیازهای میهمانان
  • آموزش همکاران در زمینه فروش بسته های خدماتی

اگر دارای یک هتل ساحلی هستید ممکن است طیف وسیعی از میهمانان شما برای ورزش های آبی به هتل مراجعه نمایند و یا اگر دارای یک هتل در مرکز تجاری یک شهر هستید میهمانان شما ممکن است تجار باشند . هرکدام دارای نیازهای متفادتی هستند لذا شما میتوانید بسته های ارائه خدمات منطبق بر نیازهای طیف های گوناگون میهمانانتان طراحی نمایید . اجازه دهید این مورد را با یک مثال بیشتر تشریح نماییم .

فرض کنید شما دارای هتلی در کنار دریا هستید و شخصی قصد دارد تا یک اتاق دو تخته دبل رزرو نماید هتل دارای بسته ورزش های آب میباشد لذا مسئول رزرو میتواند در هنگام رزرو اتاق به وی پیشنهاد ارتقا اتاق به شکل زیر دهد

پذیرش : سلام صبح بخیر به هتل آیبیس خوش آمدید

میهمان : من یک رزرو به نام جانسون داشتم

پذیرشگر : صبح بخیر آقای جانسن ، بله رزرو شما ثبت شده است . برای استفاده از دریا تشریف آورده اید

میهمان : بله قصد ارم چند روزی رو به آب اختصاص دهم

پذیرشگر : آقای جانسون هتل برنامه ویژه ای برای ورزش های آبی دارد . شما چرا از پکیج ویژه شما استفاده ننموده اید ؟

میهمان : در هنگام رزرو من اطلاعی از برنامه های شما نداشته ام

پذیرشگر : اجازه دهید خدمتتون توضیح دهم

پذیرشگر : شما میتوانید با استفاده از پکیج ورزش های آبی ما اتاق خود را تغییر دهید و از نما رو بدریا استفاده نمایید همچنین در این پکیج شما مکان استفاده از لوازم ورزش های آبی هتل همانند قایق های پایی و لوازم غواصی هتل را به صورت رایگان دارید . درصورتی که تمایل داشته باشید تا از این پکیج استفاده نمایید 30 درصد به هزینه های اقامت شما اضافه میشود که در نهایت 15 درصد صرفه جویی نموده اید ! میتونم براتون این پکیج را اختصاص بدم .

به عنوان مدیر هتل میتوانید بسته های ارائه خدمات را در ورژن های مختلف طراحی نمایید تا میهمانانتان دارای حق انتخاب بیشتری باشد به نحوی که بتوانند پکیج های ارائه شده را با بودجه خود هماهنگ نمایند .

شخص پیشنهاد دهند جهت افزایش فروش نیز باید آموزش لازم را دیده باشد . آن ها میباید با گوش خود توانایی شنیدن نیازهای میهمانان را داشته باشند ، با چشم خود بتوانند حالت های مختلفی که در هنگام مکالمه پیش میاید درک کنند ، با لب های خود سخنان مناسب را بیان نموده و در نهایت با قلب خود به میهمان و نیاز های آن اهمیت دهند .

برخی راهکارها برای استفاده از تکنیک Upselling  در میز پذیرش :

  • در هنگام رزرو پذیرشگر نوع و نرخ اتاق ها را میباید از قیمت بالا به سمت قیمت پایین عنوان نماید
  • تفاوت ها و امکانات هر اتاق میباید به صورت جداگانه و کامل برای میهمانان ذکر شود
  • تطابق خدمات ارائه شده با نیازهای میهمان و تمرکز بر روی آن
  • به میهمان خود جهت فکر کردن و انتخاب فرصت کافی را دهید و به وی فشار نیاورید
  • پیشنهاد اتاق مناسب پس از شنیدن نیاز های میهمان
  • در صورتی که میهمان شما همچنان در انتخاب خود مردد بود میتوانید دوباره تفاوت ها و ویژگی های اتاق ها را بیان نمایید.

حتما تا بحال متوجه شده اید که اجرای برنامه های افزایش فروش کار پیچیده و مشکلی نیست اما بررسی تمام ابعاد ان در یک مقاله نمیگنجد شخصا سعی دارم تا مقالات مختصر و مفید باشد لذا تا انجا که میتوانم آن را خلاصه مینمایم و به رئوس کلی اشاره میکنم تا خواننده از خواندن آن خسته نشود . تا بدین جای کار سعی نمودم مشخص نمایم که یک مدیر هتل چگونه باید برنامه های افزایش فروش را اجرا نماید در مقاله بعدی در رابطه با آنکه پرسنل چه شیوه ای را میباید در رابطه ارائه این برنامه ها به میهمانان هتل برگزیننند بحث خواهیم نمود

رزرو هتل

ش


تکنیک های افزایش فروش در هتل و رستوران - Upselling

یکی از تکنیک های افزایش فروش در هتل و رستوران ها Upselling نام دارد زمانی که کمی در مورد آن توضیح دهیم به عنوان مدیر هتل ،افسوس خواهید خورد که چرا تا بحال آن را به پرسنل خود آموزش نداده اید. بالابردن فروش همراه با افزایش رضایتمندی بیشتر میهمانان هتل کار پیچیده ای نیست اما ممکن است شما تا بحال به آن توجه ننموده باشید و از طریق یک نظام هدفمند اقدام به این کار ننموده باشید . قبل از هر چیز نیازمند آن هستیم که از واژگانی همانند Upselling و Cross Selling تعریف دقیق و درستی داشته باشیم ...

 Upselling و Cross Selling  به صورت تکنیکی دو روش فروش  در بازاریابی هستند که با یکدیگر تفاوت عمده ای دارند در Upselling شما به مشتری خود نسخه گران تری از خدمات و یا محصولات را ارائه مینمایید اما در Cross Selling همان محصول را ارائه مینمایید اما با ارائه خدمات جانبی بیشتر مبلغ فاکتور را افزایش میدهید به عنوان مثال به میهمان خود پیشنهاد مینمایید به جای اتاق دبل اتاق های سوئیت شما را رزرو کند که Upselling اتفاق میافتند و یا به وی پیشنهاد مینمایید که در اتاق دبلی که میخواهد رزرو نماید سرویس پلی ستیشن هتل را نیز برای بچه خود اجاره کند که  Cross Selling اتفاق میفتند .

دقت نمایید که هر دو روش از روش های فروش پیشنهادی است که امیدوارم بتوانم در آینده درباره این روش و تکنیک های آن بیشتر توضیح دهم اما به صورت خلاصه در این نوع روش فروشنده به عنوان مشاور نقش بازی میکند و هدف تنها فروش نیست بلکه فروش کالا منطبق بر نیاز های مشتری میباشد.

در هر دو روش میهمانان هتل در ازای پرداخت مبلغ بیشتری خدمات و امکانات بیشتری بدست میاورند که نتیجه ان افزایش درآمد و سود آوری شما از یک طرف و از روی دیگر رضایت بیشتر و افزایش وفاداری میهمانان است . همانطور که ملاحظه مینمایید این یک رابطه برد - برد خواهد بود .

شما با شیوه های Upselling در دنیای بیرونی بارها برخورد داشته اید نمونه بازر ان مک دونالد و یا فروشگاه های زنجیره ای KFC میباشد اگر دقت نموده باشید این دو فروشگاه دارای منو هایی هستند که بجای ان که یک همبرگر به شما بفروشند سیب زمینی و نوشابه را هم با انتخاب یک منو در اختیار شما میگذارند . درست است که انتخاب منو شام گران تر میشود اما خرید تک تک اقلام گران تر از خرید منو شام میشود .


من مطمئنم Cross Selling هم بارها دیده اید به عنوان مثال زمانی که در یک رستوران اقدام به سفارش غذا مینمایید میهماندار به شما پیشنهاد میکند که (( آیا سوپ هم میل دارید ؟ ))

اما در هتل ها در بخش هایی همانند میز پذیرش ، رستوران ، مجموعه ورزشی و ... چگونه میتوان از این تکنیک ها استفاده نمود ؟

رزرو هتل

در مقاله بعدی در رابطه با نحوه اجرا این 2 تکنیک ارزشمند هتل بحث خواهیم نمود که خواندن ان را به مدیران و همکاران گرامی توصیه میکنم

ش

تعاریف هتلداری

تعریف هتل:

ž      هتل ها مجموعه های اقامتی لوکس و شناخته شده ای هستند که تقریبا در تمامی دنیا مورد استفاده مسافران قرار گرفته از خصوصیات ویژه ای برخوردار می باشند و انواع اتاق ها و فضاهای اقامتی را می توان در آن مشاهده کرد.

درجه بندی هتل ها:

ž      هتلها از نظر درجه بندی در ایران به پنج قسمت تقسیم می شوند:

       یک ستاره ، دو ستاره ،سه ستاره ،چهار ستاره ،پنج ستاره

گرید بندی هتل ها:
بر اساس ستاره های داده شده به هتل ها،هر ستاره خود به چهار درجه یا گرید تقسیم می شود (T-A-B-C )که T یا TOP بالاترین درجه و C پائین ترین محسوب می شود.

تعریف مهمانسرا:

ž      مهمانسراها از هتل ها ارزانتر بوده،معمولا تحت نظر سازمان ها و ارگان ها و شرکتهای دولتی سرمایه گذاری و اداره می شود و گروههای خاصی از مهمان های مرتبط با آن سازمان را می پذیرد،مانند مهمانسرای ارتش و شرکت نفت

مهمانپذیرها یا مسافرخانه ها:

واحدهای اقامتی ارزان قیمتی هستند که عمدتا برای مسافرین کم در آمد طراحی و ساخته می شوند که سرویس و امکانات در این واحدها به هیچ وجه قابل مقایسه با هتل ها نیست و به همان دلیل قیمت اقامت در این واحدها به مراتب ارزانتر از هتل هاست.

 

درجه بندی مهمانپذیرها:

در ایران مهمانپذیرها به سه درجه تقسیم بندی می شوند:

درجه ممتاز ،درجه یک ،درجه دو

خوابگاه ها:

اصولا واحدهای اقامتی بسیار ارزان قیمتی بوده ، در کشور ما بیشتر توسط سازمانهای دولتی مانند دانشگاهها ساخته و اداره می شود و بعضا هزینه های آن بصورت یارانه توسط دولت پرداخت می شود.

زائرسراها:

مانند مهمانسراها بوده،با این تفاوت که زائرسراها عمدتا در شهرهای مذهبی بنا می شودو در بعضی مواقع هزینه های آن توسط افراد خیر به سازمان ها پرداخت می شود.

متل ها:

متل ها شبیه هتل ها بوده با این تفاوت که متل ها معمولا در سطح ساخته می شوند و از فضای سبز و تفرجگاه های وسیعتری برخوردارند ولی هتل ها بیشتر از سه طبقه را دارا می باشند.
متل ها اصولا در خارج از شهر و در حومه و در بین جاده ها ساخته می شوند در حالی که هتل ها اغلب درون شهر ها هستند.در طراحی و ساخت متل ها تاسیس امکاناتی مانند: فروشگاه،تعمیرگاه،اورژانس و واحدهای امدادی،اماکن ورزشی،کارواش و پمپ بنزین و امثال آن پیش بینی می گردد در حالیکه در هتل ها چنین امکاناتی وجود ندارد و یا بسیار محدود است.

پانسیون:

واحدهای اقامتی بسیار ارزان قیمتی است که معمولا در شهرهای صنعتی و دانشگاهی ساخته می شود و اقامت در این واحد ها معمولاطولانی تر از سایر اقامتگاههاست  و در آن ها خدماتی مانند:اتاق با ناهار و صبحانه و یا اتاق با ناهار و صبحانه و شام و... ارائه می گردد

کمپ ها:

واحدهایی هستند فصلی با نصب چادر و یا به صورت کانکس که در فضای باز طراحی شده،معمولا استفاده کنندگان از این واحدها باید امکانات رفاهی و اسکان شخصی خود را همراه داشته باشند و تنها از فضای محیط و سرویس های بهداشتی و خدمات جانبی این محل ها استفاده می شود. مبالغ پرداختی نیز جهت اقامت به مراتب کمتر از هتل ها و مهمانپذیرها و سایر واحدهای اقامتی می باشد.

واحدهای اقامتی روی چرخ:

در ایران کمتر دیده می شود و اصولا هتل های سیاری هستند که مبنای آن براساس تحرک و جابجایی نهاده شده است و توسط تریلی های عظیمی در فصول مختلف و در مکان های مناسب جابجا می گردد و اصطلاحا به این نوع هتل ها به جهت متحرک بودن آنها هتل های سیار و یا واحدهای اقامتی روی چرخ می گویند.

واحدهای اقامتی دریایی

و یا کشتی های دریایی که مخصوص تفریح ساخته شده دارای امکانات تفریحی مدرن و پیشرفته است و در بنادر معمولا لنگر انداخته مدت مدیدی را در دریا سپری می نمایند.

واحدهای اقامتی فضایی:

که در حال حاضر در مرحله طراحی بوده ،اهداف بلند پروازانه برای مسافرت به فضا و اقامت در ماوراء کره خاکی را در دستور کار دارند.

رسورت هتل ها:

معمولا در کنار جاده های ورزشی و یا کوهستان ها و

آب معدنی ها ساخته شده ،کاربردی تفریحی،ورزشی

و درمانی دارد.

ز

از B.B تا U.ALL در رزرو هتل یعنی چه؟

به نقل از عصر ایران، از آنجا که قریب به اتفاق مسافران نوروزی خارج از کشور ، ایام سفر را در هتل ها می گذرانند، داشتن اطلاعات از نوع هتل ها می تواند برایشان بسیار مفید باشد.


اگر تبلیغات گردشگری یا سایت های هتل ها را دیده باشید ، حتما با اصطلاحاتی مانند هتل B.B ، هتل  H.B و نظایر آن روبرو شده اید.

هر چند بسیاری از کسانی که زیاد به سفر خارجی می روند با این اصطلاحات آشنا هستند ولی بی مناسبت نیست در این ایام که فصل رزرو تور و هتل برای سفرهای نوروزی است ، مروری بر معانی این اصطلاحات داشته باشیم، چه آن که آشنایی با آنها می تواند در برنامه ریزی دقیق تر سفر بسیار مفید باشد.
 
(R.O) = اتاق بدون غذا  
 
 Room only: معمولا در سفرهایی که با آژانس های گردشگری می روید، با  R.O مواجه نخواهید شد چون امروز تقریباً همه هتل ها دستکم یک وعده صبحانه را سرو می کنند. این نوع از هتل ها بیشتر در آمریکا یافت می شوند.
 
(B.B) = اتاق+یک وعده صبحانه
 
Bed & Breakfast : اکثر هتل ها ، یک وعده صبحانه به میهمانان خود ارائه می کنند.
هزینه صبحانه بر روی هزینه رزور اتاق محاسبه و دریافت شده و برای صرف صبحانه ،مبلغ جداگانه ای پرداخت نمی کنید.

البته ممکن است در برخی رستوران های هتلی ، بوفه ای برای فروش برخی اقلام خاص وجود داشته باشد (مثلاً آب میوه گیری طبیعی) که اگر کسی خواست ، می تواند آن را جداگانه بخرد ولی استفاده از منوی رستوران ها رایگان است.

در اکثر هتل ها ، صبحانه به صورت سلف سرویس است و شما می توانید از انواع غذاهای و نوشیدنی های سرد و گرم به دلخواه خود و بدون محدودیت صرف کنید ولی حق بیرون بردن غذا از رستوران را نخواهید داشت.
 
 
(H.B): اتاق+صبحانه+یکی از دو وعده ناهار یا شام
 
Half Board : در این هتل ها ، شما صبحانه را دارید و علاوه بر آن ، یا ناهار و یا شام نیز بدون هزینه جداگانه سرو می شود. توجه داشته باشید که انتخاب ناهار یا شام ، با شما نیست بلکه خود هتل تعیین می کند که ناهار خواهد داد یا شام.

این وضعیت در شهرهای مختلف بر اساس عرف و عادت هتل ها متفاوت است. مثلاً در دوبی ، هتل های H.B ترجیح می دهند فرمول (صبحانه + ناهار) را اجرا کنند ولی در هتل های سواحل مدیترانه در ترکیه ، بیشتر از فرمول (صبحانه + شام) استفاده می کنند.

بنابراین ، قبل از رزرو هتل ، این را بپرسید که منظور از H.B وعده ناهار است یا شام؟
 
(F.B): اتاق+صبحانه+ناهار+شام  
 
Full Board : کاملاً مشخص است که همه وعده های غذایی و نوشیدنی های همراه غذا را دارد.
   
(ALL) = اتاق+صبحانه+ناهار+شام+نوشیدنی ها و دسرهای رایگان از صبح تا شب

ALL Inclusive : این هتل ها ، اغلب امکانات تفریحی خوبی دارند به طوری که بسیاری از مسافران ، روزهایی از سفر را صرفاً در هتل می گذرانند و از امکانات آن مانند استخر ، پارک آبی ، ساحل اختصاصی ، باشگاه بدنسازی و ... استفاده می کنند و می توانند علاوه بر سه وعده اصلی ، هر وقت میل شان کشید، از میان وعده هایی مانند کیک ، شیرینی ، چای ، قهوه و ... به طور رایگان استفاده کنند.

البته منظور از رایگان این است که همه این هزینه ها هنگام رزرو هتل ، محاسبه شده و به طور جداگانه مبلغی از شما گرفته نمی شود.  
 
سرو میان وعده ها و نوشیدنی ها در هتل های ALL در ساعت تعیین شده ای از شب یا شامگاه تمام می شود.
 
 (U.ALL) = اتاق+صبحانه+ناهار+شام+میان وعده ها و نوشیدنی های رایگان به صورت 24 ساعته
 
Ultra All Inclusive : این هتل ها ، حداکثر مهمان نوازی را دارند و مانند هتل های ALL هستند با این تفاوت که میان وعده و نوشیدنی در هتل های U.ALL به صورت 24 ساعته ارائه می شود.
برخی از این هتل ها ، امکانات و تسهیلاتی مانند کوپن ماساژ رایگان نیز به مهمانان خود (به هر نفر یا به هر اتاق) ارائه می دهند.

نکته مهمی که مسافران باید بدان توجه داشته باشند این است که برخی هتل های U.ALL در فصل های غیر پیک که مسافرانشان اندک است ، خدمات 24 ساعته ارائه نمی دهند.به عنوان مثال ممکن است برخی هتل های U.ALL ترکیه در اول بهار که هوا در این کشور مانند ایران است و تعداد توریست هایش مانند تابستان زیاد نیست ، خدمات U.ALL ارائه ندهند. بنابراین ، اگر U.ALL می خواهید ، حتماً با هتل تماس بگیرید و از ارائه خدمات آن مطمئن شوید.

البته اگر با آژانس های معتبر سفر کنید ، می توانید با خیال آسوده تری سفر کنید چون آژانس های معتبر و نامدار این قبیل مسائل را بررسی و سپس با هتل ها عقد قرارداد می کنند.  

در ضمن هتل هایی که خود را Maximum All Inclusive معرفی می کنند هم همانند U.ALL ها هستند.

کدام نوع هتل را انتخاب کنیم؟

حال با توجه به رده بندی هتل ها بر مبنای سرویس های غذایی ، می توانید تصمیم بهتری درباره نوع هتلی که انتخاب می کنید داشته باشید.

هر کدام از این رده ها ، قیمت خاص خود را دارند. مثلاً شما برای رزرو هتل H.B پول بیشتری نسبت به هتل B.B پرداخت می کنید. بنابراین، اگر سفر شما به منظور گردش در مقصد است و صبح ، بعد از خوردن صبحانه با تور یا به طور انفرادی به گردش خواهید پرداخت و شب به هتل بر می گردید، نباید هتلی که ناهار می دهد را رزرو کنید چون در زمان سرو ناهار بیرون از هتل هستید و عملاً در قبال پولی که داده اید ، خدمتی نمی گیرید.

اگر از صبح تا شب بیرون هستید و ترجیح می دهید بعد از بازگشت به هتل شام مفصلی بخورید، هتل های H.B (با شام؛ نه ناهار) مناسب تان هستند ولی اگر یک شام سبک باب میل تان است، چرا هتل B.B را انتخاب نکنید تا در هزینه هایتان هم صرفه جویی شود.

اگر برای سفر کاری می روید که صبح تا ظهر بیرون هستید و ظهر را در هتل استراحت می کنید و بعد تا آخر شب به گشت و گذار یا ادامه کار می پردازید، هتل H.B (با ناهار ، نه شام) بسیار مناسب است.

 اگر هدف تان از سفر ، استراحت چند روزه در یک هتل آرام و مجهز باشد ، احتمالاً هتل های F.B یا ALL و U.ALL گزینه های خوبی هستند. 
ز

معنی اصطلاحات استفاده شده برای خدمات دهی در هتل ها چیست؟


 

یکی از مهمترین اطلاعاتی که در هنگام رزرو هتل باید به آن توجه ویژه داشت نوع خدماتی است که در ازای مبلغ پرداختی ارائه می ­شود. هتل ها برای معرفی خدمات ارائه شده از اصطلاحاتی استفاده می ­کنند که آگاهی از معنی آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ادامه مطلب به توضیح مفصل این اصطلاحات پرداخته شده است.

 

۱All Inclusive  :

در این نوع اتاق هزینه پرداختی شامل تمام وعده های موجود، همه نوع نوشیدنی و میان وعده ها تا ساعت ۲۳ شب  می باشد. این نوع اتاق مخصوص کسانی است که علاقه چندانی به ماجراجویی و گشت زدن در داخل شهر نداشته و هدف از سفر را استراحت مطلق قرار داده اند. این نوع خدمات معمولا در هتل های ساحلی و ریزورت ها ارائه می ­شود. (تفاوت All با UAll در ساعت سرویس دهی آنها می باشد. در هتل های All سرویس دهی تا ساعت ۱۱ شب و در UAll سرویس دهی ۲۴ ساعته است)

 

۲(Full Board (FB  :

در اتاق فول برد هزینه ای که پرداخت می ­کنید صبحانه، نهار و شام را در بر می ­گیرد و برای خوردن نوشیدنی و میان ­وعده ها بایستی پول پرداخت کنید.

 

۳(Half Board (HB  :

با رزرو یک اتاق HB می­ توانید به غیر از صبحانه رایگان از یک وعده دیگر (به اختیار نهار یا شام ) نیز استفاده کنید. این خدمات برای افرادی که دوستدار ماجراجویی و گشت زنی در طول روز هستند و تمایل دارند بعد از یک گشت زنی شام را در هتل خود صرف کنند مناسب بنظر می ­رسد.

 

۴(Bed and Breakfast (B&B  :

همانطور که از معنای این نوع اناق پیداست، تنها می ­توان از صبحانه هتل بصورت رایگان استفاده کرد و برای استفاده از سایر وعده ها و میان وعده ها هزینه مربوطه باید پرداخت شود. این خدمات متداول ترین نوع خدمات در هتل ها می­ باشد.

 

۵(Self Catering (SC :

این نوع اتاقها دارای آشپزخانه کوچک می باشند که به لوازم آشپزی و ظروف غذاخوری مجهز است. انتخاب این اتاق برای کسانی که دوست دارند هروقت که دلشان می­ خواهد غذای خود را بپزند و بخورند و همچنین برای کسانیکه دارای بودجه محدود در سفر هستند و نمی­ خواهند پولهای خود را در رستورانها خرج کنند مناسب است.

 ز