رزرو هتل

رزرو هتل

هتل یار رزرو هتل های مشهد تهران تبریز گیلان مازندران رشت هتل های گروه آریا رزرو هتل آپارتمان در اصفهان شیراز یزد کیش با تخفیف های کوتاه مدت رزرو هتل
رزرو هتل

رزرو هتل

هتل یار رزرو هتل های مشهد تهران تبریز گیلان مازندران رشت هتل های گروه آریا رزرو هتل آپارتمان در اصفهان شیراز یزد کیش با تخفیف های کوتاه مدت رزرو هتل

زندانی که اکنون یک هتل لوکس است

Het Arresthuis در هلند همینک هتلی لوکس است که بین سالهای 1863 تا 2007 کاربری زندان داشته است. این مکان دارای 150 سلول بوده که به 36 اتاق لوکس و 7 سوئیت تبدیل شده اند که از آن جمله می توان به 4 سوئیت منحصر به فرد مدیر، زندانبان، وکیل و قاضی اشاره نمود که در تمام آنها مبلمان مدرن و جزئیلت بسیار ظریفی مانند آجر نما و پنجره های زیبا وجود دارند. در طبقه ی همکف نیز یک رستوران، سونا، باشگاه و پاسیوی مرکزی با درختان زیتون و یک باغ گیاهان ارگانیک وجود دارد.

هتل هایی که قبلا زندان بوده اند ایده ی جدیدی نیستند، به عنوان مثال نمونه ی مشابهی در آلمان با نام هتل آلکاتراز وجود دارد.

هتل

هتل

ز

کم شدن تعرفه استانداردسازی هتل ها

«مرتضی رحمانی‌موحد» از کاهش تعرفه استانداردسازی هتل‌ها به منظور ترغیب بهره‌برداران این تاسیسات و ابلاغ بخشنامه آن در آینده نزدیک خبر داد.

معاون گردشگری کشور در جمع اعضای هیئت رئیسه جامعه هتلداران کشور بر حفظ شاخصه رقابت‌پذیری صنعت گردشگری کشور به عنوان عامل موفقیت در بازار داخلی و بین‌المللی تاکید کرد.

«مرتضی رحمانی‌موحد» در نشستی با حضور اعضای هیئت رئیسه جامعه هتلداران ایران که با هدف تصمیم‌گیری مشترک درباره امور جاری صنعت هتلداری تشکیل شده بود، گفت:

افزایش آمار گردشگران خارجی به عنوان دستاورد دولت تدبیر و امید حاصل حفظ شاخص رقابت‌پذیری در بازار صنعت گردشگری کشورمان است که به هیچ عنوان نباید آن را از دست بدهیم.

وی با بیان این‌که برای حفظ این شاخصه باید همه اجزای بخش خصوصی در کنار یکدیگر قرار بگیرند، افزود:

ارتباط مستمر اجزای چرخه صنعت گردشگری باید به صورت بلند مدت حفظ شود و چنانچه با نگاه کوتاه‌مدت به آن نگریسته شود، آسیب خواهد دید.

رحمانی‌موحد همچنین از هتلداری به عنوان صنعتی سنگین یاد کرد و گفت: صبوری، انعطاف‌پذیری، دانش و بهره‌مندی از فنون مدیریت لازمه پیشبرد این بخش است تا بتواند نقش مهم و شایسته خود را در صنعت گردشگری کشور اعمال کند.

معاون گردشگری با اشاره به این‌که امروزه ارائه خدمات ترکیبی در هتل‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، بیان کرد که در اختیار قرار دادن خدمات ترکیبی شامل اقامت، بازدید از مراکز تفریحی و نیز تورهای گردشگری می‌تواند جذابیت هر چه بیشتر هتل‌ها را برای گردشگران در پی داشته باشد.

وی افزود که همچنین چنانچه با خلاقیت و ابتکارات مدیریتی رویدادهای مناسبتی و جذاب به امور جاری هتل‌ها اضافه شود، می‌توان در راستای حفظ و تقویت شاخصه رقابت‌پذیری تلاش کرد.

رحمانی‌موحد در ادامه با اشاره به سیاست سازمان در کاهش تصدی‌گری، این موضوع را یکی از برنامه‌های اجرایی مهم در دست انجام بیان کرد و افزود:

ورود امور تصمیم‌گیری به بخش خصوصی در قالب بخش فعال و یا تشکل حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های جاری است که می‌تواند در آینده موضوعاتی از جمله نرخ سالیانه هتل‌ها جزوی از آن به شمار می‌آید.

او با بیان این‌که در پی اقدام کاهش تصدی‌گری و تقویت امور حاکمیتی سازمان تا کنون فضای مطلوبی برای فعالیت بخش خصوصی ایجاد شده است، اظهار کرد که نیاز است چالش‌های پیش‌رو با استقامت و پالایش از میان برداشته شود تا خروجی مطلوب قابل انتظار رویت شود.

در این جلسه «جمشید حمزه زاده» رئیس جامعه هتلداران ایران، به همراه اعضای هیئت رئیسه جامعه هتلداران کشور هر یک با مطرح کردن مسائل جاری این حوزه از جمله نحوه تصویب قوانین و امور اجرایی از طریق جامعه و انتقال آن به استان‌ها، بررسی درخواست بخش خصوصی به منظور مشارکت، تاثیر خانه مسافرها در جذب گردشگران، نحوه اخذ مالیات و نیز میزان افزایش نرخ سالیانه هتل‌ها را به بحث گذاشتند.

ز

کثیف ترین لوازم هتل ها را بشناسید

تقریبا میشه گفت که همه ی ما در سفرمون ترجیح میدیم که تو هتل اقامت داشته باشیم، چون هم امنیت و راحتیِ بیشتری داره و هم تمام امکانات لازم، از نظر نظافت و پخت و پز هم براتون فراهم میکنه. در این بین هم مسلما هیچکدوم دوست نداریم تو مکانی مستقر شیم که کثیف و آلوده باشه و امکاناتش هم باب میلمون نباشه. بنابراین بعد از در نظر گرفتن مقصد سفر، به دنبال لوکس ترین و شیک ترین هتل میگردیم، البته با قیمت معقول! اما ممکنه حتی تو هتل های لوکس آنچنانی هم وسایل آلودگی ای وجود داشته باشه که موجب بروز بیماری هایی هم بشه. بهتون توصیه میکنیم که حدامکان از اونها استفاده نکنید.

رو بالشی ها...

اولین چیزی که وقتی پاتون رو تو اتاق میزارین و به محض نشستن بهش تکیه میدین و استراحت میکنین، بالشها هستن!البته این رو هم باید در نظر بگیریم که خدمه هتل بعد از هر بار ورود و خروج مسافرا، اونها رو شست و شو میدن و ملحفه هاش رو تعویض میکنن اما همیشه رو بالشی ها ممکنه فراموش بشن. یعنی بعد از هربار تعویض مسافر، خدمه ها روبالشی رو برمیدارن کنار تخت میذارن و بعد از تعویض ملحفه ی زیرین، مجدد همون روبالشی رو استفاده میکنن! پس بهتره برای اطمینان بیشتر خودمون، یه روکشی روی بالش ها بندازیم یا اینکه همیشه یه بالش کوچک در حین سفر، همراه خودمون داشته باشیم.

لیوان ها...

قبل از اینکه وارد آشپزخونه بشین و از تو کابینت یه لیوان بردارین و شروع کنین به آب خوردن، اول از همه از تمیز بودن اون مطمئن بشین. چون خیلی از کارکنان هتل فقط لیوان هارو آب میکشن و یا حتی تو بدترین حالت ممکن، اونها رو فقط با اسپری شیشه شوی تمیز می کنن و یا حتی لیوان هایی که داخل پلاستیک بسته بندی شده باشن، یا اینکه با پوششی مخصوص سر لیوان ها رو بپوشونن تا حس تمیزی به مسافران دست بده و فکر کنن که قبل از ورود اونها اتاق و آشپزخونه کاملا تمیز شده. پس بهتره همیشه یک لیوان مخصوص به خودتون، همراه داشته باشین ویا درنهایت اگر مجبور به استفاده از لیوان ها بودین، سعی کنین خودتون اونها رو مجدد بشویین

کنترل تلویزیون...

در حالی که تو هتل نشستین و دارین استراحت میکنین، تایم نمایش فیلم مورد علاقتون رسیده. کنترل رو برمیدارین و تلویزیون رو روشن میکنین. اما میدونیم که حتی خیلی از ماها تو خونه ی خودمون هم فراموش میکنیم تا کنترل تلویزیون رو تمیز کنیم، که حالا بخواهیم انتظار تمیز کردنش رو از خدمه هتل هم داشته باشیم؟! بر اساس یه سری تحقیقات انجام گرفته، مشخص شده که ریموت های کنترل، محل اجتماع باکتری های نوع خاصی هست که اونها خطرناک وبیماری زا هم هستن. پس بهتره حین سفرتون ضد عفونی کننده هم همراه داشته باشید تا قبل از مصرف وسیله، از این ماده استفاده کنین.

تلفن ها...

نمونه ی دیگه ای از کثیف ترین وسایل هتل میتونیم به تلفن اشاره کنیم. البته امروزه هممون از تلفن همراه استفاده میکنیم که اون هم باز دست کمی از تلفن داخل هتل نداره! تلفن هم وسیله ی دیگه ایِ که خدمه، نظافت اون رو فراموش میکنن و فقط سعی میکنن تا پرز یا خاک روی اون نشینه. بنابراین اگه خواستین با اقوامتون تماس بگیرین یا نوشیدنی و غذا سفارش بدین، اول از همه اون رو با ماده ی ضدعفونی کننده ای که همراهتون هست، اون رو تمیز کنین.

پرده ها...

به محض اینکه در اتاقتون رو باز میکنین، حس میکنین که نور اتاق کمه و تاریکه! سمت پنجره میرین تا پرده ها رو کنار بزنین، اما میدونستین که خدمه ی هتل پرده ها رو خیلی کمتر از وسایل دیگه نظافت میکنن. شاید حتی دو سه ماه یک بار هم اونها رو نشورن که همین دلیل هم ، زمینه ی به وجود اومدن میکروب ها و آلودگی میشن

کلید و پریز های برق...

یه نمونه وسیله ی دیگه که حتی شاید بیشترین آلودگی رو داشته باشه، کلیدهای برق هستن و انتظار هم میره که نظافت اونها،  مورد بی توجهیِ خدمه های هتل قرار بگیره یا اینکه نهایتا یه دستمال معمولی بکشند و کاملا اون رو ضدعفونی نکنن. پس بهتره قبل از استفاده همه ی اونهارو با اسپری مخصوص ضد عفونی کنین.

انتخاب صحیح مهم است

در نهایت بهتره که در کنار انتخاب ظاهر یا راحتی شیک هتل، به باطن اون هم که نظافت وسیله ها هستن توجه کنیم. چون وقتی یکی از همسفرامون بیمار بشه، قطعا به بقیه هم خیلی خوش نمیگذره!
ز

15 روش برای جذب مهمان و ایجاد انگیزه برای اقامت - قسمت دوم

در قسمت اول این مقاله به 5 نکته مهم در رابطه با روش هایی ساده جهت جذب و ایجاد انگیزه برای اقامت مهمانان در هتل ها اشاره نمودیم در این قسمت 10 مورد دیگر را ذکر میکنیم که میتوانید بسیار مفید باشد

6- ایجاد روحیه تیمی برای کار مشتاقانه

بهترین خصوصیت یک کارمند، شور و اشتیاق او برای انجام کار است. با انجام آموزش میتوانید به آسانی بر کم بودن مهارت ها فائق آیید اما تزریق روحیه اشتیاق در کارمندانی که در ازای ساعت کاری بالا، دستمزد کمی دریافت میکنند، بسیار مشکل خواهد بود.اشتیاق امری مسری است.داشتن روحیه پر جنب و جوش و طبع گرم برای خوشامدگویی به مهمانان در بدو ورود و یا داشتن چهره ای خندان در برابر مهمان ها در هتل بسیار اهمیت دارد.کارمندان مشتاق، خوب کار میکنند و با اشتیاق و حس مثبت در مورد کارشان صحبت میکنند و امتیازات رفتاری در هتل را ارتقا میبخشند.

7- مهمانان هتل را تشویق کنید تا تجربه اقامتشان در هتل را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.


با استفاده از وب سایتتان بیشتر با مشتریان آشنا شوید. از طریق نظر سنجی از مشتریان و گفتگو کردن با آنها قبل از خروج، میتوانید از سلائق و ایده هایشان مطلع شوید. مهمانان را تشویق کنید تا کلیپ های ویدئویی و عکس هایشان از اقامت در هتل را به اشتراک بگذارند. نظرشان را در مورد هتل بپرسید و سوال کنید آیا هتل شما را به سایر دوستان و بستگان خود پیشنهاد میکنند یا نه؟

8- همیشه مؤدب باشید و با احترام زیاد با مهمانان برخورد کنید

.
گاهی کنترل خشم در مواجه شدن با مهمان عصبانی بسیار مشکل است .مثلا مهمانی را در نظر بگیرید که یک دلار هزینه اضافه بابت اینترنت بی سیم از او دریافت کرده اید و عصبانی شده و با توهین و پرخاشگرانه با شما برخورد میکند، این فرد تمام انرژی شما را میگیرد اما باید عزت نفس خود را حفظ کرده و حرفه ای و بسیار محترمانه با او برخورد کنید.تا زمانی که با مردم محترمانه برخورد میکنید، معمولا آنها هم آرام و محترمانه برخورد میکنند و چنین صحنه های توهین آمیزی را ایجاد نمیکنند. روش رفتاری شما بیانگر فرهنگ و خانواده ایست که در آن تربیت شده اید.مطمئنا خانواده شما از اینکه از آموزه هایشان برای برخورد صحیح و روش زندگی متمدن مآبانه در جامعه استفاده میکنید، خرسند و مفتخر خواهند بود.

9- هر روز اتاق های مهمانان را بازرسی کنید.


تشک کثیف و لکه دار و یا دیوار کثیف مطمئنا باعث میشود آخرین باری باشد که آن مهمان پا به هتل شما میگذارد. اتاق ها را بررسی کنید و اطمینان یابید همه چیز تمیز و مرتب است و به خوبی در اتاق چیده شده است.

10- اتاق هر مهمان را طوری آماده کنید که حس راحتی و خوشامد به او القا کند.


وقتی شخصی به مسافرت کاری میرود، اتاقش بسیار اهمیت دارد، باید محیط کاری مناسبی برایش فراهم شده باشد و برای سرگرم شدن او باید تلویزیون LCD بزرگ در اتاق گذاشته شود.داشتن اینترنت پر سرعت بیسیم در چنین مواردی ضروری است.کتری برقی و سایر امکانات نظیر دوش مناسب، یخچال کوچک و ماکروفر مورد پسند تمام مهمانان است.

11- بوهای نامطبوع را از بین ببرید . هوای تازه با رایحه مطبوع نیاز مهمانان شماست.


اتاق ها و راهروهای هتل های قدیمی بوی کهنگی میدهند. با تمیز نگه داشتن فرش ها و استفاده از پودرهای تمیزکننده فرش، میتوانید بوی نامطبوع کهنگی را از بین ببرید و یا کم کنید. باید در تمام فضای داخلی از خوشبوکننده های محیطی با انواع رایحه های دلپذیر استفاده شود.

12- بازارهای اینترنتی روش بسیار کارآمدی برای برند سازی و ارتقاء هتل است.

از طریق وب سایت و شبکه های اجتماعی خود در فضای اینترنتی حضور فعال داشته باشید. از یک کمپین ایمیل استفاده کنید تا به مهمانان قبلی هتل دسترسی داشته باشید و آنها را مجددا برای بازدید از هتل دعوت نمایید. میتوانید نرخ های ویژه ای را پیشنهاد دهید و بلیط های تخفیفی برای مناطق دیدنی ارائه کنید و یا هرکار دیگری که فکر میکنید با آن میتوانید مهمان ها را به اقامت طولانی تری ترغیب نمایید.

13- استراتژی های قدیمی و اینترنتی را با هم ادغام کنید.


بازاریابی اینترنتی جالب و جذاب است، با وجود این نباید از روش های تبلیغاتی و متدهای بازاریابی قدیمی غافل شد. در هتل باید تابلوی برجسته ای برای جلب توجه افراد داشته باشد. به تناسب بودجه خود میتوانید در تلویزیون ، رادیو، روزنامه و یا مجلات تبلیغ کنید و حتی رویدادهای خاصی را برای جلب جمعیت مسافر به هتل تدارک ببینید.

رزرو هتل

14- برنامه های حفاظت محیط زیست را برای هتل تدارک ببینید و آنها را ارتقا دهید.


با وجود اینکه بهترین روش برای حفاظت محیط زیست این است که در زمان ساخت سازه هتل به طراحی و ساختار آن اهمیت داده شود، اما میتوان هتل های قدیمی را هم تا حد زیادی به عنوان هتل های دوستدار محیط زیست تجهیز کرد. سیستم های تهویه هوای قدیمی و سایر دستگاه های پرمصرف انرژی را با دستگاه های جدید جایگزین کنید. هرچند تهیه و خرید محصولاتی که کارایی بهینه و مصرف کم دارند تا حد زیادی پر هزینه است، اما به دلیل کم مصرف بودنشان باعث کاهش هزینه های مصرف آب، برق، گاز و...میشوند و هزینه اولیه تجهیزات در مدت کوتاهی جبران میشود.

15- همه را خوشحال کنید.


هرکاری که در راستای خشنود سازی مهمانان و کارمندان هتل انجام دهید باعث میشود این مکان در نظر همه افراد به مکان دلپذیری برای اقامت و کار تبدیل شود.مهمانان خشنود، نظرات مثبتی را از اقامت در هتل شما انتشار میدهند و سایرین را تشویق میکنند تا از این تجربه زیبا بهره مند شوند.کارمندان خشنود و راضی، با انگیزه بیشتری کار میکنند تا سطح کیفی هتل را ارتقا دهند و از تجربه خوب کار در این هتل برای خانواده، دوستان و بستگانشان صحبت خواهند کرد.
اگر حس میکنید هنوز توانایی بالایی برای اداره هتل ندارید، میتوانید مشاور مدیریتی کارامدی را استخدام کنید تا بهتر از عهده انجام کارها بربیایید.اگر میخواهید بهترین هتل را داشته باشید، باید به این خواسته متعهد باشید،با تلاش و تعهد در این راستا، به نتایج ارزشمندی خواهید رسید.
آیا میخواهید مشتریان بیشتری داشته باشید؟ به نظرتان حالا آن زمانی نیست که باید کار متفاوتی در راستای این هدف انجام شود ؟ بیایید تغییرات را از همین لحظه آغاز کنیم.

ش

15 روش برای جذب مهمان و ایجاد انگیزه برای اقامت - قسمت اول

میتوانید پروژه های بزرگ را بر عهده بگیرید و یا روی جزئیات کوچک تمرکز کنید تا هتل شما به مکانی جذابتر و شایسته تر تبدیل شود.در این راستا کارهای زیادی میتوان انجام داد.در این مقاله 15 روش ساده و کمی مشکل را ارائه میدهیم که منجر به جذب مسافر برای اقامت بیشتر در هتل میشود.قبل از هر چیز ضروری است عامل ایجاد انگیزه در افراد را درک کنید، این روش در افزایش تقاضا برای اقامت در هتلتان ضروری است.پر کردن اتاق ها و فروش آنها به مسافرین ، فرآیند بسیار پیچیده ای است. باید به تمام جزئیات دقت شود.اگر نیازهای مهمان ها را با بهترین قیمت نسبت به رقبایتان برآورده کنید، این موضوع دهان به دهان میچرخد و آمار فروش اتاقها سیر صعودی قابل توجهی خواهد داشت.

تمام کارکنان هتل وظیفه دارند با بهترین روش ممکن، امکانات اقامتی به یاد ماندنی را برای مهمان فراهم نمایند.هزینه ها باید توسط مالک هتل تامین شود.کارکنان مدیریت و بخش نگهداری هم مسئول ظاهر درونی و بیرونی هتل هستند.دکوراتورهای داخلی موظفند اتاق های مهمان ها را به خوبی تجهیز کنند طوری که محیطی آرام، دلچسب و جذاب را در ذهن تداعی کند. بسیار اهمیت دارد که بهترین افراد را برای مسئولیت های بررسی و رسیدگی به وضعیت مهمانها ، تمیزی اتاق، و رسیدگی به چشم انداز هتل و حفاظت از آن ، در نظر بگیرید.نظارت کامل به تمام امور هتل، وظیفه مدیر داخلی است.

 

1- نوسازی ساختمان

هتلی که سالهای زیادی از آن غافل بوده اند و سن زیاد ساختمان در دید مسافر جلوه گر میشود، برای هیچ مسافری جذابیت ندارد. نوسازی کامل هتل بخش مهمی از سرمایه گذاری است. اگر بودجه کافی برای افزودن به طبقات هتل داشته باشید، به صورت چشمگیری میتوانید ظاهر هتل را تغییر دهید و امکاناتی را اضافه کنید که مسافران به دنبال آنها هستند.

2- ارزیابی مدیریتی

میزان حقوق دریافتی مدیران بالاتر از سایرین است زیرا آنها نسبت به سایر کارکنان، مسئولیت های سنگین تری دارند. اگر مدیری دارید که مهارت ها و شور و شوق لازم را ندارد و نمیتواند نتایج مثبتی ارائه دهد، باید فرد توانایی را جایگزین وی کنید.

3- ارزیابی سایر کارکنان هتل

نگرش حرفه ای و خصوصیات فردی دلپذیر و خوشرویی فرد، جزء مهمترین معیارهایی است که مدیر باید در زمان استخدام کارمندان در نظر بگیرد. کارمندان باید مهارت ها را در نظر بگیرند و بتوانند تمام جنبه های شغلشان را به خوبی بشناسند و انجام دهند. وقتی در حال انجام کار هستند، باید طبع دوستانه ای داشته باشند و همیشه اولویشان این باشد که اگر مهمان به کمک نیاز داشته باشد، اول نیاز مهمان را برآورده کنند و بعد به سایر کارها رسیدگی نمایند. تمام کارمندان، هم کارمندان جدید و هم آنهایی که سالهای زیادی با شما همکاری کرده اند، باید به صورت دوره ای ارزیابی شوند و به افرادی که در کارشان کوتاهی میکنند باید در ابتدا تذکر داده شود و در صورتی که کیفیت کارشان را ارتقا ندادند، باید فرد مناسبی را جایگزین این افراد کنید.

4- دادن اختیار و قدرت تصمیم گیری به کارمندان

آیا چیزی بدتر از این هم هست که وقتی مهمان به کمک نیاز دارد در جواب بگویید:" اول باید با مدیر داخلی هماهنگ کنم تا ایشان در مورد مشکل شما تصمیمی اتخاذ کنند"؟! هر مشکلی که در طول مدت اقامت مهمان در هتل پیش بیاید باید توسط بخش پذیرش و کارمندان هتل برطرف شود.بخشی از این فرایند نیازمند داشتن کارمندان حرفه ای و آموزش دیده است. با آموزش صحیح کارمندان و دادن اختیار و قدرت تصمیم گیری به آنها برای سهیم شدن در حل مسائل و مشکلات مهمانان، میتوانید رضایت مهمان را جلب کنید.

5- اطمینان یابید کارمندان پذیرش در اسرع وقت پاسخگوی مسائل و مشکلات مهمانان هستند.

در کنار دادن اختیار و قدرت تصمیم گیری به کارمندان، باید بهترین سرویس را به مشتری ارائه دهید.وقتی مهمانی تماس میگیرد و از کمبود فشار آب دوش شکایت میکند، یک کارمند وظیفه شناس باید سریعا یکی از کارمندان تاسیسات را به اتاق بفرستد تا موضوع بررسی و حل شود.به هیچ وجه نباید بهانه آورد و یا بیان کرد که پرسنل تاسیسات در زمان صبح به اتاق خواهد رفت و وضعیت را بررسی خواهد کرد.پاسخ های درست و رفع سریع مشکلات مهمان ها، بیانگر این است که تکریم مهمان در عمل انجام میشود و فقط به گفتار نیست.

ادامه این مقاله را در قسمت دوم مطالعه فرمایید

رزرو هتل

ش