در قسمت اول این مقاله یکی از روش هایی که بدان وسیله میتوان بسادگی میزان رضایت مندی میهمانان هتل ها را افزایش داد ذکر کردیم و حتی به شما مقایسه 3 هتل ایران یعنی : هتل استقلال تهران ، هتل آزادی تهران و هتل اسپیناس پالاس پیشنهاد دادیم .در این دو روش ساده دیگر را مورد بررسی قرار میدهیم که خواندن ان خالی از لطف نمیباشد
روش دوم:
طرح ریزی جزئیات:
تنظیم
کردن منو : در مورد انواع غذاهایی که میخواهید برای مهمانان سرو کنید خوب
فکر کنید و تصمیم بگیرید. در مورد پیش غذاها، دسرها و تناسب آنها با غذای
هر وعده تصمیم درست اتخاذ کنید و برای سرگرم کردن مهمانان مثلا در زمان
شام، موسیقی مناسبی را انتخاب کنید.برای مهمانانی که اقامت طولانی مدت
دارند، نقشه مکان های توریستی و بلیط های با تخفیف مهیا کنید. فیلم های
سرگرم کننده برای نمایش در ساعات خاص تدارک ببینید.
روش سوم:
در هر لحظه اطمینان یابید که مهمانان احساس خوب و مثبتی دارند.
-
به خوبی و با گرمی به مهمان ها خوش آمد بگویید.مثل: مفتخریم که به اینجا
تشریف آوردید." با گرفتن وسایلشان در بدو ورود و کمک به آنها و پیشنهاد
نوشیدنی، به آنها نشان دهید که به رفاهشان اهمیت میدهید.
- برای صحبت با مهمانها وقت بگذارید. اگر این کار را انجام دهید، در طول اقامتشان حس میکنند هر لحظه مورد توجه قرار گرفته اند.
- در سمینار ها و جشن ها افراد مهم را بشناسید و خودتان را معرفی کنید و بیان کنید در هر لحظه آماده انجام درخواستهایشان هستید.
-
میزبانی شاد و انعطاف پذیر باشید.حس شما به کاری که انجام میدهید بسیار
حائز اهمیت است.نگرش مثبت و انعطاف پذیر شما به خصوص در مواردی که چیزی طبق
برنامه پیش نمیرود، باعث حفظ آرامش مهمان ها نیز میشود.پس همیشه لبخند
داشته باشید.
ش