رزرو هتل

رزرو هتل

هتل یار رزرو هتل های مشهد تهران تبریز گیلان مازندران رشت هتل های گروه آریا رزرو هتل آپارتمان در اصفهان شیراز یزد کیش با تخفیف های کوتاه مدت رزرو هتل
رزرو هتل

رزرو هتل

هتل یار رزرو هتل های مشهد تهران تبریز گیلان مازندران رشت هتل های گروه آریا رزرو هتل آپارتمان در اصفهان شیراز یزد کیش با تخفیف های کوتاه مدت رزرو هتل

اتاقی هتل و اشنای با انواع آن


در رزرو هتل موقع انتخاب اتاق هتل، ا گر با اصطلاحات مربوط به آ ن آشنایی وجود نداشته باشد، ممکن است کمی گیج کننده باشد. در هتل ها اتاق ها طبق نوع و تعداد تخت، تعداد میهمانان اتاق، دکوراسیون، مبلمان ویژه و امکانات موجود طبقه بندی می شوند. از این رو در ابتدا رایج ترین تقسیم بندی را که می توان گفت در تمام نقاط جهان به یک معناست، ارائه می کنیم و بعد از آن انواع خاص تر از اتاق های هتل را از نظر می گذرانیم.


Iran hotels


تقسیم بندی رایج اتاق های هتل

اتاق یک نفره: اتاق یک نفره که سینگل نامیده می شود. دارای یک تخت است و اختصارا با علامت SGL نشان داده می شود.

اتاق دو نفره: اتاق دو نفره که دبل یا توئین نامیده می شود. دبل یعنی اتاقی که یک تخت دونفره به هم چسبیده دارد و توئین اتاقی است که دو تخت مجزا دارد و اختصارا با علامت DBL نشان داده می شود.

اتاق سه نفره: اتاق سه نفره که تریپل نامیده می شو د. دارای ۳ تخت تک نفره و یا یک تخت تک نفره و یک تخت دو نفره به هم چسبیده است و اختصارا با علامت TPL نشان داده می شود.

آپارتمان ( Apartment ): عبارت است از یک هال و پذیرایی با یک، دو و یا سه اتاق خواب که هر کدام دارای دو تخت است. در صورتیکه دو اتاقه باشد، معمولا یک اتاق (دبل) یک تخت دو نفره و اتاق دیگر توئین، دو تخت یک نفره خواهد داشت. هر آپارتمان یک حمام مشترک دارد و یک آشپزخانه کوچک. معمولا در قسمت پذیرایی به تعداد کافی صندلی یا مبل راحتی وجود دارد.

استودیو ( Studio ): به اتا قهایی گفته می شود که در بدو ورود به شکل اتاق پذیرایی دیده می شود ولی در صورتیکه مبل ها یا کاناپه ها را به صورت تختخواب درآورند حکم اتاق خواب را خواهد یافت. از این رو روزها اتاق پذیرایی و شب ها اتاق خواب است. البته کاناپه ها طوری ساخته شده اند که می توان بالش و پتو و ملحفه را داخل آن جای داد. اتاق استودیو حمام نیز دارد. استودیو می تواند آشپزخانه کوچکی نیز داشته باشد.

سوئیت ( Suite ): کامل ترین نوع محل های اقامت محسوب می شود که معمولا دارای دو یا چند اتاق خواب، یک اتاق نشیمن و یک اتاق غذاخوری است.

اتاق های مجاور هم ( Adjoining rooms ): دو یا چند اتاق که کنار هم واقع شده اند.

اتاق های روبروی هم ( Adjacent rooms ): دو یا چند اتاق که مقابل هم (روبروی هم) واقع شده اند.

کانکتدروم ( Connected Room ): دو اتاق تو درتو را می گویند. هر دو اتاق به راهرو اصلی هتل راه دارد و هر کدام به تنهایی یک اتاق کامل است و حمام جدا گان های هم دارد. این دو اتاق به وسیله یک در از وسط به هم متصل است. چنانچه یک خانواده چهار نفره، چنین اتاقی را درخواست نماید، بچه ها در یک اتاق و پدر و مادر در اتاق دیگر اقامت خواهند نمود، بدون اینکه درب راهرو اصلی را باز کنند، دو اتاق از درب وسط می توانند با هم در ارتباط باشند.



Tehran hotels

دسته بندی اتاق های هتل از نظر کیفیت

اتاق استاندارد ( Standard ): معمو لترین اتاقی است که در یک هتل پیدا می شود و امکانات و اسباب و اثاثیه اش هم از حد معمول فراتر نمی رود. البته باید یادآوری کنیم که اتاق استاندارد یک هتل چهار فصل، معمولا از یک اتاق استاندارد در یک میهمانخانه امکانات بیشتری دارد و تمیزتر است. پنجره های اتاق استاندارد، معمولا نمای خوبی ندارند.

اتاق مادریت( Moderate ): این نوع اتاق ها، معمولا از اتاق استاندارد کیفیت بهتری دارند. این بهتر بودن کیفیت هم مربوط می شود به منظره پشت پنجره، مساحت اتاق و نوع مبلمان.

اتاق سوپریور ( Superior ): این اتاق باید هم اندازه و هم کیفیت مبلمان بهتری داشته باشد؛ اما بیشتر وقت ها به اتاقی که نمای بهتری داشته باشد می گویند اتاق سوپریور و این ویژگی ها را در نظر نمی گیرند.

دلوکس( Deluxe ): اتاق دلوکس، باید از هر نظر دلوکس یا به زبان خودمان مجلل باشد؛ چه از نظر منظر ه پشت پنجره، چه از نظر موقعیت مکانی اش در هتل، چه از نظر مبلمان و چه اندازه. جالب است بدانید که در بعضی هتل های منطقه کارائیب، کیفیت اتاق سوپریور از دلوکس بهتر است؛ بنابراین بد نیست که قبل از رزرو نهایی، حتما در این مورد سئوال کنید.

جونیور سوئیت ( Junior Suite ): معمولا یک اتاق بزرگ است که یک بخشاش را با وسایل اتاق نشیمن پر کرده اند. گاهی البته بین این دو بخش یک دیوار نصفه و نیمه می گذارند تا از هم جدا باشند، اما به هر حال جونیور سوئیت همیشه یک اتاق دارد، نه دو اتاق.



رزرو هتل

انواع خا صتر اتاق هتل نیز از این قرارند:

اتاق دونفره هالیوود ( Hollywood Twin Room ): این اتاق دارای دو تختخواب به هم چسبیده که هر کدام در واقع یک تخت توئین ( Twin ) می باشد. معمولا این اتاق ها به نرخ همان اتاق های دو نفره محاسبه می شوند.

اتاق دوبلکس ( Duplex Room ): این اتاق ها دارای دو طبقه هستند.

اتاق پارلر ( Parlor Room ): این اتاق فقط برای نشستن کاربرد دارد و نمی توان در آن خوابید و معمولا برای مقاصد کاری و تجاری اجاره داده می شود.

اتاق لانای( Lanai Room ): این اتاق نمایی به یک منظره طبیعی مانند باغ با آبشار دارد.

اتاق ایفیشنسی ( Efficiency Room ): این اتاق دارای یک آشپزخانه کوچک است.

کابانا ( Cabana ): اتاقی است همکف، که پنجره آن به محوطه ای باز می شود که متصل به استخر شناست.

فیستا سوئیت ( Fiesta Suite ): این نوع سوئیت ها معمولا در هتل هائی قرار دارند که دارای سالن عروسی است و پس از پایان مجلس عروسی، برای استراحت و خواب در اختیارعروس و داماد قرار می گیرد. معمولا مخارج این سوئیت قبلا جزو هزینه های مجلس عروسی منظور گردیده و حساب جدا گانه ای ندارد.

درآمد از راه وحشت

با اینکه ترس و به دنبال آن هیجان ناشی از آن، وا کنش طبیعی انسان به خطرات واقعی یا ناشناخته است اما هستند افرادی هم که با انجام ورز شها و تفریحات پراسترس و یا دیدن فیلم های ترسناک، آ گاهانه در موقعیت خطر قرار می گیرند. در این میان کسانی هم پیدا شدند که با ایجاد مکان های ترسناک همچون موزه های ترس، بناهای ترسناک قدیمی، شهر بازی های وحشتناک و ... این افراد را به هیجان آورده و خود کسب درآمد می کنند. در این عرصه کسب و کار وحشت، هتل ها هم ب ینصیب نمانده اند به طوریکه در گوشه و کنار دنیا مسافران ماجراجو را به بهانه تاریخچه متفاوت، شگف تانگیز و یا دارا بودن یک ویژ گی خاص رعب آور، برای رزرو هتل را به طرف خود می کشانند. در این نوشتار برخی از این هتل ها معرفی می شود. البته باید توجه داشت؛ بخش بزرگی از اخبار مرتبط با ترسناک بودن این مرا کز اقامتی، با هدف قبلی و به منظور بالا بردن شهرت هتل و جذبه ر چه بیشتر مسافران است.



Iran hotels

هتل روزولت The Roosevelt Hotel

هتل روزولت در منطقه هالییود، لس آنجلس، کالیفرنیا قرار دارد که شهرت اصلی آن به دلیل شایعه وجود روح مریلین مونرو؛ بازیگر، خواننده و مدل مشهور امریکایی است. هتل به روش و سبک ۱۲ داستان اسپانیایی ساخته شد و در سال ۱۹۲۷ میلادی گشایش یافت. این هتل از ۳۰۲ اتاق و سوئیت برخوردار است. مریلین مونرو در یکی از اتاق های این هتل به طور نیمه دائمی اقامت داشت که چشم انداز آن استخر و فضای اطراف آن بوده است. در آن زمان در اتاق این هنرپیشه مشهور یک آئینه بسیار بزرگ آویزان بود که در حال حاضر در لابی هتل قرار دارد. این بازیگر مشهور بر اثر مصرف بسیار زیاد داروهای آرامش بخش در سن ۳۶ سالگی در سال ۱۹۶۲ میلادی جان خود را از دست داد. بسیاری از مسافران این هتل در دوره های مختلف گزارش دادند که روح مونرو را در حال رفت و آمد در جاهای متفاوت هتل دیده اند. برخی از مسافران نیز حضور او را در سالن رقص هتل احساس کرده اند.


Tehran hotels

هتل دل کورودادو The Hotel del Coronado

هتل دل کورودادو که هتل دل نیز خوانده می شود و یکی از قدیمی ترین و بزر گترین بناهای موجوددر کالیفرنیا است. بنای این هتل به طور کامل از چوب ساخته شده و در خطوط ساحلی اقیانوس آرام در سان دیه گوی کالیفرنیا قرار گرفته است. این هتل در فضایی به مساحت ۱۱۲ متر مربع ساخته شده و در سال ۱۸۸ ۷ میلادی گشایش یافت که در آن زمان بزر گترین هتل ریسورت در جهان به حساب می آمد.
موارد عجیب و غریب و ترسناک گزارش شده هتل دل کورودادو پس از پیدا شدن جنازه یک مرد در آن آغاز شده است. آمده است که جسد مرده مردی ۲۴ ساله که جوینده طلا بوده در این هتل پیدا شده و مسافران از وجود روحی سرگردان در این هتل گزارش می دهند. آ نها می گویند که روحی در فضایی م هآلود پدیدار شده و نا گهان ناپدید می شود. یا برخی به ذکر شنیدن صداهایی عجیب و غریبه مچون کوبیدن در، یا صدای پا می پردازند. مسافران خرافاتی و یا کسانی که تحمل ترس و وحشت را ندارند در اتاقی که جسد در آن پیدا شده، اقامت نمی کنند.



هتل

هتل استنلی The Stanley Hotel

هتل استندلی در کارادوی امریکا که هتلی بسیار زیبا و بزرگ است با ۱۳۸ اتاق در نزدیکی صخره های کو ههای پارک ملی را کی قرار دارد. این هتل در سال ۱۹۰۹ میلادی گشایش یافت و تا کنون به عنوان محلی مرموز، الهام بخش نوشتن سناریوی فیلم های ترسناک بوده و تعدادی فیلم ترسناک نیز در آن ساخته شده است.
البته ممکن است ساخت چنین فیلم هایی در این هتل، باعث شده تا مسافران دچار اشتباه شوند و اشکال شبح مانند و یا صداهای ترسناک را در گوشه و کنار هتل متصور شوند. استفان کینگ، رمان نویس مشهور امریکایی سده ۲۰ و ۲۱ میلادی، رمانی نوشته که در آن به ماجرایی مرموز و ترسناک پرداخته است که در این هتل اتفاق افتاده بود. بر اساس این داستان فیلمی نیز ساخته شده که همان نام داستان ۱۴۰۸ را داشت. این نویسنده در حال حاضر سناریو فیلم های زیبا و به یاد ماندنی بسیاری را نوشته و می نویسد که مشهورترین آ نها فیلم مسیر سبز با هنرمندی تام هنکس است.
برخی از کسانی نیز که در این هتل اقامت گزیدند، از صدای کودکانی شکایت داشتند که در شب در حال بازی بودند. برخی نیز از مشاهده شبح زنی در راهروهای هتل سخن گفتند که در جایی همانند The del Coronado Hotel زیرزمین یخ زده است!

رزرو هل

هتل لانگهام The Langham Hotel

هتل لانگهام که اقامتگاه افرادی مشهوری چون مارک تواین بوده، در لندن قرار گرفته و از هتل های لوکس و زیبای این کشور به حساب می آید. این هتل در سال ۱۸۶۵ میلادی با ۳۸۰ اتاق گشایش یافته است و در جنگ جهانی دوم مورد استفاده ارتش قرار گرفت. بمباران حاصل از جنگ به آن صدمه زیادی وارد کرد ولی بنای هتل پس از جنگ بازسازی شد. شهرت این هتل از آنجا آغاز شد که پس از جنگ جهانی دوم، خبرنگاران حضور افرادی غیرعادی را در هتل گزارش دادند. آ نها ادعا کردند که روح اشخاص مشهور و بنامی چون ناپلئون و یا شاهزاده ای آلمانی را در این هتل دیده اند. اتاق شماره ۳۳۳ هتل، اتاقی عجیب و غریب به نظر می رسد و در آنجا گزارش دیده شدن روح و یا شبح به دفعات ثبت شده است که بر ترسنا کی هتل افزوده و شهرت آن را زیاد کرده است.برخی از مسافران از مشاهده شبح هایی با لباسهای دوره ویکتوریایی گزارش داده اند و از صداهای آزاردهنده و عجیب و غریب شکایت کرده اند.

هتل کارتر The Carter Hotel

هتل کارتر در منهتن و در شهر نیویورک در ایالت متحده امریکا قرار گرفته است. این هتل در ۲۲ آپریل سال ۱۹۳۰ میلادی افتتاح شد و تا سال ۱۹۷۶ میلادی هتل دیکسی ) Dixie Hotel ( نامیده می شد. این هتل یکی از ترسنا کترین هتل های امریکا شناخته شده و در کنار ترسنا کی آن از کثیف ترین هتل های شهر نیز به شمار می رود. این هتل در ابتدا دارای ۱۰۰۰ اتاق بود که بخشی از آن ویران شد و در حال حاضر دارای ۷۰۰ اتاق است که با پرداخت ۲۰۰ دلار امکان اقامت در یکی از آ نها به مسافر داده می شود. از مشخصه های ویژه این هتل، وجود اتاق هایی کثیف با حشراتی مرده یا زنده، لوله کشی هایی وحشتناک و وجود کپک در جای جای هتل است. هتل کارتر در سال ۱۹۸۵ میلادی به نقض موارد ایمنی و بهداشت مناسب در هتل محکوم شد و مجبور به پرداخت ده هزار دلار جریمه گردید. یکی از وحشتنا کترین چیزهایی که مسافران در این هتل می توانند پیدا کنند، جسد مرده زنی است که در یکی از اتاق های این هتل دیده می شود. این اتفاق به طور معمول در ماه آ گوست می افتد.
در سال های مختلف مرگهای متفاوتی در این هتل اتفاق افتاد که بیشتر آنها خودکشی بوده اند. تنها یک سال پس از گشایش یافتن هتل دو نفر خود را از طبقه ۱۴ و ۲۱ به پایین پرتاب کردند. این وقایع هر چند سال یک بار در این هتل به چشم می خورد. از دستگیری قاتل گرفته تا خودسوزی شخصی به علت اختلاس، انجام قتل و ... در پرونده این هتل عجیب دیده می شود. در ماه دسامبر سال ۱۹۹۸ هتل به طور موقت بسته شد چون راه اضطراری هتل آسیب دیده بود اما هنوز به کار خود ادامه می دهد.

Hotel Russell

هتل راسل The Hotel Russell

هتل راسل که هتلی تاریخی به حساب می آید، در اسکله سرکیولار) )Circular شهر سیدنی استرالیا قرار دارد. در حقیقت در تاریخچه این هتل آمده است که این هتل نخستین سکونتگاه اروپای یهایی بوده که به وسیله کاپیتان آرتور فیلیپ از انگلستان در سال ۱۷۸۸ میلادی در استرالیا بنا شده است. بناهای اصلی ساخته شده در اینجا از ماسه سنگ بود که به ساختمان های سنگی مشهور شد. در اتاق شماره هشت این هتل به طور مرموزی اتفاقهایی عجیب و غریب می افتد. مسافرانی که در این اتاق اقامت گزیدند، وجود روح آدمی را در لباس ملوانی دیده اند که از پشت پرده ها به آ نها خیره شده و در فضایی مه آلود از دیده ها پنهان می شد. برخی از مسافران سرگردان بودن این ملوان را در راهروهای هتل نیز گزارش داده اند.

هتل بانف فیرمونت The Banff Fairmont Hotel

هتل بانف فیرمونت، در پارک ملی بانف، بانف اسپرینگز، آلبرتای کانادا قرار دارد که در شمار هتل های ترسناک دنیا قرار گرفته است. این هتل از سری The Langham Hotel هتل های لوکس و زیبایی است که به صورت زنجیر های در ۱۶ کشور مختلف دنیا گشایش یافته است. بسیاری از هتل های این زنجیره هتلی در بناها و مکان های با اهمیت تاریخی تاسیس شده اند. مالک اصلی هتل های فیرمونت، این هتل را که در سال ۱۸۸۸ میلادی گشایش یافته بود و هتل بانف اسپرینگز نامیده می شد، را خریداری کرد و نام آن هتل را به هتل بانف فیرمونت تغییر داد. در سال ۱۹۱۱ ساخت و ایجاد تغییرات کلی در هتل قدیمی آغاز شد و در سال ۱۹۲۶ میلادی به پایان رسید.
یکی از موارد ترسناک ذکر شده در این هتل وجود روح پیشخدمت سابق هتل است که پس از بازنشستگی از دنیا رفته است. تا به امروز بارها از سوی مسافران و همچنین پرسنل هتل گزارش شده است که روح این پیشخدمت با یونیفورم کامل دیده شده است. به نظر می رسد، این روح مهربان هنوز قصد کمک به مسافران را دارد. این
تنها روحی نیست که در این هتل دیده شده، روح عروسی که در روز عروسیش در سال ۱۹۳۲ از پله ها به پایین سقوط کرده و کشته می شود نیز بارها در گوشه و کنار هتل دیده شده است. در کنار مشاهده این موارد، شنیدن موسیقی وحشت آور و نیز جابه جایی مرموز و عجیب و غریب وسایل نیز در این هتل گزارش شده است.


Ballygally Castle

هتل قلعه بالیگالی The Ballygally Castle

هتل بالیگالی که در حقیقت قلع های قدیمی، در روستایی کوچک در شهرستان آنتریم ایرلند شمالی است، در سال ۱۶۲۵ میلادی توسط یک اسکاتلندی ساخته شده است. این قلعه در محیطی زیبا با چشم اندازی از ساحل دریا قرار گرفته است که به  گون های شگف تانگیز زندگی جذابی را در قابی همچون کارت پستال نشان می دهد. در سال ۱۷۹۹ میلادی این قلعه به وسیله بازماندگان صاحب قلعه به فروش رسید تا اینکه در دهه ۱۹۵۰ مالک فعلی هتل آن را خریداری کرد و آن را گسترش داد. این قلعه که مدت ها پس از ساخت آن به هتل تبدیل شده است، به جهت وجود روح صاحب پیشینش مشهور شده است. آنچه که از شواهد مشخص است، این است که بانویی که زمانی صاحب این بنا بوده، علاقه ای به ترک ساختمان ندارد و با صداهای عجیب و غریب و ترسنا کی که ایجاد می کند، باعث ترس و وحشت سا کنان آن شده است. آمده است که همسر این بانو او را در اتاقی از این قلعه حبس کرده بود تا از گرسنگی بمیرد اما او خود را از پنجره به بیرون پرت می کند و در اثر آسیب شدید وارده،
جان خود را از دست می دهد. از آن پس روح این بانو علاقه ای به ترک خانه خود ندارد و تنها به درها ضربه می زند. ممکن است می خواهد نشان دهد تا کسی در را برایش باز کند اما دیگر دیر شده است! دیوارهای این قلعه بلند و سقفی شیبدار دارد و پنجره های کوچک آن، بنا را مرموز و ترسناک کرده است. اتاقی کوچک در این هتل وجود دارد که اتاق شبح نامیده می شود و بیشتر گزارش های دیدن شبح بانوی سرگردان مربوط به آنجا است.


crescent-hotel

هتل کرسنت  The Crescent Hotel

هتل کرسنت که پیش از آن بیمارستان و کالج پزشکی و مرکز تحقیقات سرطان شناسی در ۱۲۰ سال گذشته بوده است، به یکی از ترسناک ترین هتل های جهان شهرت پیدا کرده است. این هتل که در آرکانزاس آمریکا قرار دارد از جمله هتل هایی به حساب می رود که تنها افراد خاصی خواهان اقامت در آن هستند. از سال ۱۹۷۲ میلادی این ساختمان برای کاربری هتل، بازسازی شد. از آن پس مسافران و کسانی که در این هتل اقامت دارند از رفت و آمد و قدم زدن ارواح در آن سخن می گویند. اتاق ۲۱۸ این هتل از جمله مرموزترین اتاق های هتل به شمار می رود. روح کودکی دیده شده است که در آشپزخانه هتل رفت و آمد می کند. به نظر می رسد کودکی در این مکان بر اثر یک حادث های جان خود را از دست داده بود و هنوز روحش در آنجا سرگردان است. صداهای ترسناک، روشن و خاموش شدن مرموز چراغ ها، جابه جایی وسایل و اتفاق های وحشت آور دیگر در این هتل توسط مسافران گزارش شده است.

اصول و اداب در رستوران

 تعداد چنگال، کارد و قاشق بر سر میز رستورا ن هتل های لوکس بسیاری را گیج می کند، زمان و طرز استفاده از هر کدام را به درستی نمی دانند. این مسئله همراه با طرز صحیح استفاده از دستمال سفره، نوع خاص میل کردن بعضی از غذاها و آداب کلی رفتار و صحبت در یک میهمانی رسمی، موضوعی است که در این مطلب به عنوان اصول برتر در ضیافت های تشریفاتی مورد اشاره قرار خواهد گرفت. قواعد در این حوزه ممکن است از هتلی به هتل دیگر )جایی به جای دیگر( متفاوت باشد ولی توصیه هایی که در ادامه می آید در ا کثر مواقع به درد شما خواهد خورد. همچنین ممکن است رزرو هتل های برتر دنیا هم قواعد خاص خودش را داشته باشد.


Iran hotels


کارد و چنگال و قواعد استفاده از آنها

استفاده از کارد و چنگال های بسیاری که اطراف بشقاب چیده می شوند، همیشه چالشی برای افرادی که به این شکل از صرف غذا عادت ندارند می باشد. بر سر میزی که با قواعد صحیح میزآرایی و تشریفات چیده شده است معمولا مجموع های از چنگال ها را در سمت چپ بشقاب خود و مجموع های از کارد و قاشق را در سمت راست آن می بینید (معمولا میزها برای افراد راست دست چیده می شوند). قاعده بسیار آسان در این موقعیت استفاده از این وسایل از سمت خارج به داخل می باشد بدین گونه که ابزار برند های که در دورترین نقطه از بشقاب شما قرار دارند برای وعده اول مورد استفاده قرار می گیرند. ا گر باز هم در موقعیتی قرار گرفتید که مطمئن نبودید باید چه کاری را انجام دهید همواره بهترین راه نگاه کردن و تقلید از میزبان است. همیشه سعی کنید مقدار کمی از غذا را هر بار بردارید و میل کنید و در میان هر کدام از این دفعات ابزار برنده (کارد و چنگال) را پائین آورید. وقتی کارد و چنگال را پائین می گذارید آنها را روی بشقاب قرار دهید و هیچ گاه آن را دوباره روی میز نگذارید و یا نیمی از آن در بشقاب و نیمی دیگر را بیرون از آن). نوکِ کارد و چنگال را روی هم قرار داده (ا گر دو عدد ابزار را در دست دارید) یا ا گر تنها یک ابزار در دست دارید آن را مایل روی بشقاب قرار دهید. این کار به پیشخدمت می گوید که شما هنوز غذا خوردن را تمام نکرد ه اید. هر گاه که غذای خود را تمام کردید به طور عمودی کارد و چنگال خود را کنار هم در مرکز بشقاب خود قرار دهید. دندانه های چنگال باید به سمت بالا و سمت برنده کارد هم باید به سمت مرکز، رو به چنگال قرار گیرد.

همواره سعی کنید کارد و چنگال را با هم در دو دست خود بگیرید، نباید غذای خود را در همان ابتدا قطعه قطعه کنید و بعد از آن تنها از چنگال استفاده کنید (این کار به طور سنتی در آمریکا معمول است ولی در اروپا این طور نیست). دندانه چنگال شما باید همیشه به سمت بشقاب و پایین باشد- برای غذاهای مشکل مثل حبوبات می توانید از کارد خود برای قرار دادن آنها روی چنگال خود استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که هیچ گاه از چنگال به تنهایی به عنوان قاشق استفاده نکنید. هر قسمتی از غذا که بر روی زمین افتاد را بر ندارید، آن قسمت توسط پیشخدمت جایگزین می شود.


هتل

قاشق سو پخوری

قاشق های سو پخوری به دو شکل موجود هستند- یکی به شکل یک کاسه گرد و دیگری به شکل تخ ممرغ. وقتی که سوپ میل می شود، ظرف سوپ باید روی میز باقی بماند. خوردن و سر کشیدن سوپ از درون بشقاب هیچ گاه پسندیده و قابل قبول نیست. برای میل سوپ قاشق خود را از مرکز بشقاب به سمت لبه دورتر بشقاب برده و آن را نیمه پر کنید و آنگاه قاشق را به طرف دهان خود برده (هیچ گاه سر خود را به سمت قاشق نبرید) و از لبه قاشق سوپ را به شکل نوشیدن از لبه لیوان بنوشید و هیچ گاه کل قاشق را در دهان خود قرار ندهید. البته باید دقت کنید که به اصطلاح هورت نکشید.


Tehran hotels


دسر و پودینگ

پودینگ نباید با دسر اشتباه گرفته شود (از این رو که وعده کاملا جدا می باشند که یکی می تواند جای دیگری را بگیرد). پودینگ به طور معمول وعد های است از رسته شیرینی جات در حالیکه دسر معمولا از میوه یا پنیر تشکیل می شود.
برای صرف پودینگ معمولا چنگال و قاشق با هم استفاده می شود. قاشق پودینگ به همان نحوی که کارد را در دست خود می گیرید گرفته می شود به طوریکه قسمت گود قاشق به سمت داخل قرار داشته باشد و برای افراد راست دست در دست راست قرار می گیرد. چنگال پودینگ تنها به عنوان کمک کننده در کنار قاشق استفاده می شود از این رو چنگال پودینگ را نباید هیچ گاه در دهان خود قرار دهید. از چنگال خود استفاده کنید، قسمتی از پودینگ را به سمت قاشق خود که آن را به سمت چنگال متمایل کرده اید هل دهید، و همان طور که قاشق را به سمت دهان خود می برید کمی آن را مایل کنید تا قسمت گود آن در این حالت رو به بالا قرار گیرد. وقتی که خوردنتان تمام شد همان قواعد برای برگرداندن کارد و چنگال بر روی بشقاب نیز کاربرد دارد. به جای قرارگیری در جای معمول کارد و چنگال در کنار بشقاب گاهی کارد و  چنگال پودینگ به طور مستقیم بالای بشقاب قرار داده می شود.


رزرو هتل

آداب دستمال سفره

دستمال سفره فقط برای تمیز کردن اطراف دهان آن هم با ضرباتی آرام می باشد. هیچ گاه با کشیدن آن به روی پوست خود عمل تمیز کردن را انجام ندهید. دستمال سفره باید باز شده و روی زانوهای شما قرار گیرد. به هیچ وجه پذیرفته نیست که آن را درون لباس یا پیراهن خود قرار دهید. ا گر به هر دلیلی مجبور به ترک صندلی خود شدید آن را روی صندلی خود قرار دهید این کار به منزله قصد شما برای بازگشت به صندلی برای خدمتکار به حساب می آید. ا گر احیانا دستمال شما روی زمین افتاد، برداشتن آن عیب به شمار نمی رود مگر اینکه در نزدیک میز شما خدمتکاری مقیم برای انجام امور میهمانان وجود داشته باشد. هرگاه نیز میل کردن شما تمام شد، دستمال را به گون های مرتب (نه اینکه کاملا تا کنید) کنار بشقاب خود در سمت چپ بگذارید.
در مقاله بعد به قواعد صرف غذا به طور کلی، نشستن و و طرز قرارگیری بدن بر سر میز، نحوه صحیح صحبت و دیگر قواعد اصلی در موقعی تهای رسمی و بر سر میز ضیافت می پردازیم.

گلیم هنر دست اقوام ایرانی

در  هتل های سنتی یا در جلو گیشه رزرو هتل اثر هنری خوش رنگی را می بینید تار و پودهای رنگین ابریشم، موی بز، پشم گوسفند چنان هنرمندانه درهم تنیده و بافته شده که گِلیم، این هنر اصیل دست بافت را در زمره کهن ترین صنایع دستی بشری قرار داده است.


رزرو هتل


گِلیمی کی از انواع صنایع دستی زیرانداز و پوششی است که از موی چهارپایان اهلی معمولا بدون پرز با درگیری تار و پود به یکدیگر بافته می شود. معمولا تار آن پنبه، پشم و گاهی نخ ابریشم و پود آن از نخ های پشمی، کرک و ابریشم به صورت رنگی استفاده می شود. تنوع گلیم در ایران به وسعت سرزمین پهناورمان گستردگی دارد؛
بر هر کوی و برزنی که رهگذار شوی زیراندازهای خاص آن منطقه میزبان قد مهایتان خواهد شد؛ دستاوردی که در اثر سده ها کار مشق تبار در پای دارهای بافندگی ساده روستایی و ایلیاتی پدید آمده است.




تاریخ هنر نخست مشخص نیست

در زمانهای کهن انسان از پوست حیواناتی که شکار می کرد، به منظور پوشش و محافظ بدن در مقابل تغییرات جوی و نیز به عنوان زیرانداز استفاده می کرد. به تدریج با رواج دامداری و ریسیدن پشم، بافتن در میان قبایل ابتدایی رواج یافت و جزو اولین هنرها و صنایع قبیله ای به شمار آمد. امروز به روشنی مشخص نیست که نخستین بار در کجا و توسط چه قوم و قبیله ای بافت گلیم صورت گرفته اما براساس کاوش های باستا نشناسی شواهدی از بافندگی در میان سا کنان فلات ایران و سرزمین های همجوار به دست آمده؛ از جمله در غارهای جنوب شرقی دریای مازندران (غار کمربند و هوتو در نزدیکی بهشهر) آثاری پیدا شده که پرورش گوسفند و بز و ریسیدن پشم و موی آنها را به دست مردمان این منطقه در ۸۰۰۰ سال پیش به اثبات می رساند. به هر حال با همة این ارزیابی ها، اینکه این هنر نخست از کدام نقطه از ایران بزرگ برخاسته، مشخص نیست اما باید اذعان داشت؛ گلیم بافی یکی از هنرهای با ارزش بوده که نشان از دقت نظر و نگاه ظریف و زیباپسند ایرانیان دارد.



هتل


همه جای ایران سرای من است

گلیم که در مقایسه با قالی دارای شیوه بافتی آسان تر است و به همان نسبت قیمت ارزانتری دارد، هنری در انحصار روستانشینان و عشایر به شمار می آید. تقریبا در تمام نواحی ایران به ویژه استان کردستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، سمنان، کرمانشاه، فارس، کرمان، خراسان و هرمزگان بافته می شود. بیجار که یکی از شهرهای تجاری حاشی های کردستان است دارای گلیم مخصوص به خود است. روستاهای شهرستان گرمسار، سمنان و روستاهای کندو، خیج و رضاآباد شاهرود نیز از دیگر
مرا کز تولید گلیم هستند. گلیم های سیرجان کرمان، عنبران اردبیل، هرسین کرمانشاه از بهترین گلیم های ایران هستند.


شیرکی پیچ را از کرمان بخریم

بافت های گلیمی ایران بسیار متنوع است و هر کدام نام خاص خود را دارد. بنابراین ا گر به هر خطه از ایران سفر کنید با عضوی از خانواده گلیم آشنا خواهید شد. شیریکی پیچ (شیرکی پیچ) عضوی از این خانواده است که جزو مشهورترین گلیم های ایرانی به شمار می رود؛ شیریکی پیچ نامی است که بافندگان عشایر و روستایی کرمان به آن داده اند. ظاهری شبیه قالی دارد و همانند قالی با گره بافته می شود و برخلاف دیگر انواع گلیم که پود باعث تکمیل و نمایاندن نقوش آن می شود، پود تنها باعث اتصال تارها به یکدیگر و در پشت گوشت )پرز( گلیم مخفی است و قابل رؤیت نیست. نقوش به وسیلة گر های که بر روی تار زده می شود به وجود می آیند.
گره زدن در شیریکی پیچ دو نوع است. گره متن، که با کمک آن نخ رنگی از روی دو تار می گذرد و به پشت برگردانده می شود و از زیر رشتة اصلی رویی عبور و ایجاد گره می کند. دومین گره، گرة آبدوزی است. در این گره، پود رنگی دو بار روی دو تار قرار می گیرد و خط پهن تری ایجاد می کند. پس از اتمام عملیات گره زنی در هر ردیف پودگذاری انجام و بین پود و گر ه ه ا درگیری ایجاد می شود. این عمل به وسیلة شانه یا دفتین صورت می گیرد.
نقوش شیریکی پیچ از محدوده هندسی بالاتر می رود و گاه توازن و هماهنگی را از ترکیب نقوش غیر متقارن به دست می آورد. نقش بوته جقه در میان نقوش شیریکی پیچ دیده می شود که دو گل گرد در میان آنها تعبیه شده که نسبت به یکدیگر متقار ناند. نقوش دیگری که در بافت این محصول رواج دارند عبارتند از: قارا، گل شاه عباسی، گل کرمانی و جفت گل. رنگ های انتخابی بافندگان شیریکی پیچ معمولا رنگ های تیره است. یک نوع حاشیه دیگر، حاشیه وکیلی است که در گ لهای گرد وسط دایره های کوچک درون گل معمولا به رنگ قرمز و زمینة آن به رنگ سبز است.


Iran hotels

وَرنی؛ گلیم فر شنما

ورنی که گاه به آن گلیم سوزنی نیز گفته می شود، یکی دیگر از انواع گلیم ایرانی است که متعلق به ایل شاهسون است. ورنی نه تنها یکی از گلیم های معروف اردبیل بلکه یکی از شاخص ترین سوما کهای ایران است. این نوع زیرانداز در آثار پژوهشگران خارجی به نام سوماک معروف است و منسوب به شهر شوماخی در قفقاز است، در میان عشایر جمهوری های آذربایجان و ترکیه نیز ورنی با نقش هایی کم و بیش شبیه ورنی اردبیل و به همین نام شهرت دارد.
بافت ورنی در ایران تنها در بین ایلات و عشایر استا نهای آذربایجان شرقی و اردبیل رواج دارد و روستاییان استا نهای مذکور نیز به دلیل آمیختگی با این عشایر به بافت این نوع گلیم زیبا و منحصر به فرد می پردازند. السونها و نیز عشایر ارسباران عمد ه ترین تولیدکنندگان ورنی هستند. تفاوتی که در بافت گلیم و ورنی وجود دارد این است که در گلیم، بافت به صورت گره های منقطع انجام می شود و نقوش آن توسط پود شکل می گیرد و تار به وسیله پود کاملا پوشیده می شود، در حالیکه در بافت ورنی ایجاد طرح و نقوش بر سطح آن توسط پودگذاری اضافی حاصل می شود و تار و پود هر دو پوشیده است.
این گلیم فرش نما بدون نقشه و به شکل ذهنی، توسط زنان و دختران دشت مغان و عشایر حومة اهر، ارسباران و مشکین شهر (در استان آذربایجان شرقی) تولید می شود. تولید ورنی عموما در نقاط قشلاقی انجام می گیرد و نقوشی که بر روی آن نقش می بندد، نشانگر محیط زیست و انعکاس آن در اذهان زنان و دختران عشایر است.
بی شتر نقوش از اشکال حیوانات و وحوش منطقه تاثیر گرفته و نقوش عمدة حیوانات عبارتند از گوزن، آهو، گرگ، سگ گله، بوقلمون، مرغ و خروس، گربه، مار، عقاب، گوسفند، ببر، شتر، روباه، شغال، طاووس و پرندگان محل که به صورت سادة هندسی بافته می شوند. رنگ های ورنی، زمین های لا کی، سرم های، کرم، سفید، پیازی و آبی روشن با نقوش حیوانات در وسط و حاشی های حدا کثر به عرض ۲۰ سانت یمتر در طرفین دارند.




فرشین های رنگین

انواع رنگ و ترکی ببند یهای گونا گون گلیم از مهمترین عناصر زیبایی و کیفیت آن به شمار می رود و به گیرایی طرحها نیز می افزاید. جذاب ترین رنگها از عناصر طبیعی به دست می آید. رنگهای استفاده شده در گلیم سنتی گیاهی هستند. گاهی گلیم ها را برای جلوه بی شتر و کهنه شدن رنگ، با چای و پوست گردو شستشو می دهند.
در گلیم بافی استفاده از رنگ های هماهنگ اهمیت به سزایی دارد و بافنده های عشایری و روستایی از استعداد فوق العاده ای در ترکیب رنگها برخوردارند. گاه بافنده با سلیقه خود رنگی غیرعادی در گلیم می گنجاند و تضاد جالبی ایجاد می کند و گاه برعکس تاثیر نامطلوبی بر بیننده می گذارد.
رنگهایی که بافنده های عشایری و روستایی می پسندند، تفاوت فاحشی با رنگهای دلخواه غربی دارد. بافند ه ه ای عشایر، از درخشندگی طبیعت اطرا فشان الهام می گیرند. چگونگی همنشینی رنگ ها در ایجاد هماهنگی بین طرح و رنگ، نقش مهمی دارد. رنگ های طبیعی سازگاری بی شتری و هماهنگی بهتری با هم دارند. اما رنگ های شیمیایی که به سهولت به کار می رود مشکلاتی نیز دارد. خالص نبودن رنگ طبیعی نخستین علت زیبایی و برتری آن بر رنگ های شیمیایی است. در قرمز طبیعی، آبی و زرد نهفته است؛ اما قرمز شیمیایی، فقط ماده رنگی قرمز در بردارد. رنگ در تعیین قدمت گلیم و منشا آن نیز می تواند سودمند واقع شود.



Tehran hotels

در بیجار چه می جویی؟

با سفر به بیجار کردستان با گلیمچه رو به رو خواهی شد؛ گلیمچه نوع دیگری از گلیم های ایرانی است که در بیجار و روستاهای اطراف سنندج با استفاده از شیوة بافت و مواد اولیه دیگر انواع گلیم تهیه می شود. تفاوت آن با گلیم های معمولی کوچک بودن آن است و نقوش آن نیز متنو ع تر از گلیم است چنانچه گلیم های کردستان بی شتر دارای اشکال ساده و نقوش آن بی شتر به صورت خطوط افقی است در حالی که گلیمچه های کردستان غالبا دارای نقوش متنوع هستند. در روستاهایی از بخش ساری نوعی گلیمچه با تار پنبهای و پود پشمی در ابعاد ۱۱۰ × ۷۰ سانتیمتر بافته می شود که در سا لهای اخیر متقاضیان زیادی دارد.

زیرانداز روزهای گرم

زیلو در اغلب مناطق روستایی با نخ پنبه ای بافته می شود و بی شتر به عنوان زیرانداز تابستانی مورد استفاده قرار می گیرد. در بی شتر نقاط، زیلو با دستگا ه ه ای بافندگی بافته می شود اما در مناطق روستایی شهرهای تهران، ساوه، کاشان و یزد به شیوة بافت گلیم بافته می شود. ظاهری زمخت دارد و از نظر تنوع رنگ و نقش قابل مقایسه با دیگر انواع گلیم نیست. عمد هترین ماده اولیه زیلوبافی را نخ پنب های تابیده شده تشکیل می دهد و معمولا ۶ تا ۸ نخ ی کلا در کنار یکدیگر قرار گرفته، تابیده
می شوند و به مصرف پود می رسند.




با خانواده بی شتر آشنا شوید

در ادامه با دیگر اعضای خانواده زیراندازهای ایرانی آشنا می شوید:
پِلاس یا پالاس از دیگر زیراندازهای ایرانی است؛ این زیرانداز ظاهری شبیه گلیم درشت بافت دارد و در برخی مناطق از جمله یزد تولید می شود. تار و پود آن از پنبه است و در اندازة ۳۵۰×۲۵۰ سانت یمتر بافته می شود. در روستاهای بخش نمین شهرستان اردبیل نوعی گلیم با ابعاد کوچک (۱۵۰ ×۱۰۰ سانتیمتر) بافته می شود که مَسنَد نام دارد و سابقة بافت آن در این محل به ۵۰ سال می رسد. مسند دارای طر حهای محلی بوده و از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار است.
جُل را نیز باید به جمع خانواده گلیم ها اضافه کرد؛ در جل نقوش به صورت سوزن دوزی است که پس از اتمام بافت زمین های ساده بر روی آن دوخته می شود. این نوع بافت ها از یک طرف قابل استفاده اند و پشت و رو دارند. جل برای پوشاندن چهارپایان عرق کرده استفاده می شود. چیق؛ عضو دیگری است که در بی شتر ایلها برای دیوار چادر یا قسمت کردن چادرها به کار برده می شود. چیقها پشت و رو ندارند و از هر دو طرف همان زیبایی را دارند. نقوش خاص چیقها به دلیل واحد درشت بافت که در چیق یک نی است همان نقوش سنتی گلیم هاست که بنا به روش بافت تغییر کرده است. کوچه؛ نوعی زیرانداز به معنی نمد سفید یا خا کستری رنگ است که برای پوشاندن دیوار چادرها از آن استفاده می شود. اِنسی؛ قالیچه خاصی که اثاثیه را با آن می بندند.
مفرش نیز برای بستن اسباب خانه از قبیل رختخواب و سایر ضروریات زندگی و مسافرت مورد استفاده است و ا کنون فقط در ایل که هنوز به زندگی کوچ نشینی خود ادامه می دهند وجود دارد. جَوال؛ کیسه های بزرگ و (توبره) یا توربا است. این کیسه ها را چادرنشینان به دیوار می آویزند. جوال به نوعی انبار آذوقه است. خورجین؛ بافته هایی است که چادرنشینان همراه خود دارند.

چگونه صورتحساب بدهیم؟


رزرو هتل



استاندارد ارایه صورتحساب و بدرقه میهمان در رستوران هتل

یکی از مهم ترین وظایف مدیریت هتل ، بخش رزرو هتل ،  مرا کز خدمات گردشگری و رستوران ها که از جنبه های مختلفی دارای اهمیت بسیاری است، بحث صدور صورتحساب و بدرقه مشتریان است. این موضوع می تواند حسن ختامی بر یک خدمت رسانی ایده آل بوده و با ایجاد خاطر های خوشایند و توام با احترام در میهمانان، آن ها را تبدیل به مشتریان دائمی کرده و یا بالعکس سبب شود تا نه تنها در آینده به محل فوق مراجعه نکرده، بلکه به عنوان مبلغینی منفی از رستوران یا مرکز خدماتی شما در بین دوستان و آشنایانشان تبدیل شوند.

کی و چطور؟

در هنگام صرف صبحانه؛ صورتحساب باید در زمان پایان وعده اصلی غذائی و معمولا بدون درخواست مشتری به میز وی منتقل شود. در صورتی هم که خدمات صبحانه به صورت بوفه ارائه می شود، در پایان صرف غذا، صورتحساب باید به میز وی برده شود. البته لازم است پیش از این، پرسنلی که خدما ت ارایه می کنند، با بخش پذیرش هماهنگ بوده و در مورد نحوه سرویس خواسته شده توسط مشتری اطلاع حاصل کنند. این موضوع نیازمند وجود هماهنگی بین بخش رستوران و پذیرش است.
در مورد وعده های غذائی ناهار و شام اما موضوع ارائه صورتحساب به گون های متفاوت از صبحانه بوده و پرسنلی که خدما ت ارایه می کنند، باید منتظر درخواست مشتری برای صورتحساب باشند. زمان استاندارد و ایده آل ارائه صورتحساب به مشتری پس از درخواست وی، حدا کثر سه دقیقه است و بهتر است برنامه ریزی پرسنل و صندوق به گون های باشد که حتما در موعد مقرر، صورتحساب به میز مشتری فرستاده شود.

رعایت این نکته هم بسیار مهم است که کاغذ صورتحساب باید کاملا تمیز بوده و هیچ نوع لکه و چربی روی آن وجود نداشته باشد. صورتحساب باید در جلد ویژه ای به میز مشتری فرستاده شود و بهتر است به همراه این جلد، یک خودکار با آرم هتل رستوران نیز در اختیار مشتری قرار داده شود تا ا گر نیاز به یادداشت و انجام محاسبه داشت؛ بتواند این کار را انجام دهد.


هتل

نکاتی که درباره نحوه ارائه باید بدانید

به فرد مورد نظر تحویل دهید

خدمه   باید پیش از ارائه صورتحساب به میز میهمانان، از آ نها بپرسند که صورتحساب به چه کسی تحویل شود؟ در ادامه، خدمه  می توانند از عباراتی مانند: خدمت جناب آقای .... یا سرکار خانم ... استفاده کرده و صورتحساب را به آ نها ارائه دهند. در صورتی که مشتری تمایلی به گفتن نام خود نداشت نیز می توان از عبارت آقا یا خانم استفاده کرده و صورتحساب را تحویل داد.

شرایط پرداخت را اطلاع دهید

بهتر است همزمان با تحویل صورتحساب، شرایط و امکانات پرداخت هزینه غذا در رستوران )به صورت نقد، چک یا کارت های اعتباری و ...( به اطلاع مشتری رسانده شود. تا کید می شود باید ارتباط کلامی مناسبی با مشتریان ایجاد شده و خدمه از جملات کاملی مانند موارد زیر استفاده کنند:

• بله قربان، این نوع از کارت های بانکی مورد تائید است.
• بله قربان ما ارزهای دیگر را نیز می پذیریم.
• بسیار متاسفم قربان، ما نمی توانیم این کارت اعتباری/ واحد پول را بپذیریم.



Iran hotels

درباره جزئیات توضیح دهید

در نظر داشته باشید که ممکن است مشتری از شما سئوالاتی درباره مندرجات ذکر شده در صورتحساب بپرسد. در این صورت با عباراتی از قبیل موارد زیر اطلاعات مورد نیاز به مشتری ارائه شود.
• این هزینه مربوط به بستنی شکلاتی است قربان!
• مبلغ نهایی شامل همه موارد و مالیات است!
• هزینه سرویس نیز به مبلغ نهایی افزوده شده است، قربان!

مدیر عذرخواهی کند

در صورت بروز اشتباه در ارائه صورتحساب حتما مدیر سالن یا صندوقدار یا ارشدترین فرد موجود به حضور مشتری رفته و ضمن عذرخواهی، دلیل اشتباه را برای وی تشریح کرده و به سرعت صورتحساب جدید را صادر کند. اعلام شفاف و دقیق مورد اشتباه شده و عذرخواهی از سوی مسئولان رستوران تاثیر مضاعفی در بهبود رضایتمندی مشتری خواهد داشت.

توجه داشته باشید در صورتی که مشتری به صورت اشتباه، اعتقاد به غلط بودن صورتحساب دارد، پیشخدمت باید مدیریت را مطلع کرده و ارشدترین فرد حاضر در سالن با ملایمت و ادب، جزئیات صورتحساب را برای مشتری شرح داده و نسبت به رفع سوءتفاهم ایجاد شده، اقدام کند.


حق یادآوری انعام را ندارید

پرسنل و پیشخدم تها باید در مورد دریافت انعام آموزش دیده و به هیچ عنوان حق یادآوری و مطالبه انعام را از مشتری نداشته و در صورتی که مشتری مبلغی را به عنوان انعام به آ نها پرداخت کرد، موظف به ادای احترام و تشکر هستند.



مشتری را بدرقه کنید
در خاتمه به یاد داشته باشید که حتما مشتری توسط یکی از پرسنل بدرقه شده و با عباراتی مانند خدا
نگهدار، روز یا شب خوبی داشته باشید و به امید دیدار مجدد شما یا عبارات مشابه، مشایعت شود.