رزرو هتل

رزرو هتل

هتل یار رزرو هتل های مشهد تهران تبریز گیلان مازندران رشت هتل های گروه آریا رزرو هتل آپارتمان در اصفهان شیراز یزد کیش با تخفیف های کوتاه مدت رزرو هتل
رزرو هتل

رزرو هتل

هتل یار رزرو هتل های مشهد تهران تبریز گیلان مازندران رشت هتل های گروه آریا رزرو هتل آپارتمان در اصفهان شیراز یزد کیش با تخفیف های کوتاه مدت رزرو هتل

درآمد متوسط هتلهای دنیا در سال 2018 به حدود 553.8 میلیارد دلار می رسد

هتلداری به عنوان یکی از زیرساخت های مهم صنعت گردشگری شناخته می شود که در دهه های اخیر به یکی از صنایع درآمدزا تبدیل شده است. بر این اساس کشورهایی که اهمیت صنعت گردشگری را فهمیده اند، توجه ویژه یی به توسعه صنعت هتلداری دارند. درحال حاضر میلیون ها نفر در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط با آن اشتغال دارند.

هتلداری از ارکان اصلی گردشگری است. بر این اساس، گزارشی که اخیرا منتشر شده به بررسی رشد درآمد سالانه هتلداری پرداخته است. این گزارش نشان می دهد که درآمد سالانه صنعت هتلداری در جهان از سال 2010 تا 2016 تا چه اندازه افزایش یافته و پیش بینی می شود این درآمد تا سال 2018 نیز بیشتر شود.

در سال های اخیر تبلیغات داخلی و خارجی جهت به تصویر کشیدن جاذبه های گردشگری در کشورهای مختلف بیشتر شده است. در عین حال افزایش استفاده از وسایل ارتباط جمعی، فضای مجازی و رسانه های مختلف باعث ترغیب مردم برای بازدید از کشورهای دیگر شده است. از طرفی گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین کشورهای مختلف و برگزاری جشنواره های گوناگون نقشی موثر بر افزایش حضور مسافران در شهرها یا کشورهای دیگر دارد. تمام این مسائل باعث توسعه صنعت توریسم و به تبع آن افزایش درآمد هتل ها شده است.

آن طور که در این گزارش آمده، میانگین سالانه درآمد صنعت هتلداری در جهان در سال 2010 به حدود 346.7 میلیارد دلار رسیده بود. این درآمد در سال 2012 با رشدی پلکانی به مبلغی حدود 398.4 میلیارد دلار رسید. دیگر گزارش های به دست آمده در حوزه گردشگری حاکی از آن است که در سال 2012 تعداد گردشگران در سطح جهانی از مرز یک میلیارد نفر گذشته و این برای نخستین بار است که در 10سال منتهی به 2012 جهان شاهد رشد 50 درصدی تعداد سفر و گردشگران بوده است. از سوی دیگر برگزاری المپیک لندن در این سال توانست درآمد زیادی برای صنعت گردشگری و به تبع آن هتلداری به همراه داشته باشد.

در سال 2014 میانگین درآمد هتلداری در جهان از مرز 400 میلیارد گذشت. آن طور که در گزارش ها آمده در این سال گردشگری بین المللی رشدی بیش از پیش بینی جهانی را ثبت کرده است. با وجود اینکه در این سال، جهان با چالش های زیادی روبه رو بود اما عملکرد پایدار گردشگری توانست منجر به موفقیت این صنعت شود. از مهم ترین این چالش ها در سال 2014 می توان به بحران های اقتصادی جهانی، درگیری های سیاسی همچنین گسترش شیوع ویروس ابولا در آفریقا اشاره کرد.

طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری، تعداد گردشگران بین المللی در سال 2015 حدود 4.6 درصد افزایش داشته است. یعنی شمار گردشگران جهانی نسبت به سال قبل نزدیک به 52 میلیون نفر افزایش داشته است. میانگین درآمد هتلداری جهانی نیز این موضوع را تایید می کند. در این سال متوسط درآمد هتل ها در جهان نزدیک به 5 میلیارد دلار بوده است.

آن طور که کارشناسان تحلیل می کنند، نوسانات غیرمعمول و شدید نرخ ارز، کاهش قیمت نفت و سایر کالاها همچنین افزایش دغدغه های جهانی در مورد تامین امنیت مقاصد گردشگری از عوامل مهم و تاثیرگذار بر رشد گردشگری و در نهایت افزایش درآمد هتل ها در جهان است.

درآمد صنعت هتلداری از سال 2010 با افزایش جهانی رو به رو بوده است. تنها در سال 2016 متوسط درآمد هتلداری جهانی با کاهش مواجه شد. کارشناسان بین المللی می گویند از آغاز سال 2016 چند عامل کلیدی باعث افت صنعت توریسم و کاهش درآمد حاصل از آن شد. طبق نظر این کارشناسان، نوسانات اقتصادی، بحران سیاسی، قیمت نفت، تشدید مرزبندی ها، محدودیت ویزا و وحشت ناشی از تروریسم از مهم ترین چالش های گردشگری در سال 2016 بوده است. ازجمله این بحران ها، رخدادهای تروریستی است که در سال 2016 بسیاری از کشورها را درگیر کرد و در کنار آن بحران ورود پناهندگان به کشورهای مختلف مشکلات گردشگری را تشدید کرد. تمام این عوامل باعث شد تا میانگین درآمد هتلداری در جهان کاهش یافته و به 490 میلیارد دلار برسد.

با این حال بسیاری از فعالان سازمان گردشگری جهانی می گویند طبق تجربه سال های گذشته هر اتفاقی که در جهان به وقوع بپیوندد، نمی تواند تاثیر درازمدتی بر گردشگری داشته باشد. مردم همچنان به سفر می روند. این حوادث فقط در کوتاه مدت صنعت گردشگری را دچار چالش می کند و مقصدهای دیگری را جایگزین مقصدهای مورد تهدید می کنند. بر این اساس در این گزارش پیش بینی می شود که در سال 2018 درآمد متوسط هتل ها در جهان به حدود 553.8 میلیارد دلار برسد که این افزایش درآمد نشان دهنده بهبود دوباره شرایط گردشگری در جهان است.
ز

برای مدیر هتل چه مهارت و دانشی لازم است؟ درآمد مدیر هتل چقدر است؟

مهارتها و توانمندیها و تحصیلات مورد نیاز مدیر هتل به قرار زیر است

مهارت و دانش مورد نیاز مدیر هتل

  • تعهد و مسئولیت پذیری

  • داشتن اعتماد به نفس

  • مهارت های کسب و کار

  • داشتن شناخت کافی از سلایق و نیازهای مشتریان

  • خلاقیت و نوآوری در استفاده از روش های جدید برای جذب مشتری

  • توانایی مدیریت کارکنان

  • مهارت ارتباطی عالی

  • دقت زیاد و توجه به جزئیات

  • داشتن نظم و ترتیب

  • توانایی حفظ آرامش در شرایط سخت کاری و توانایی حل سریع مشکلات

  • مهارت های خوب سازماندهی و برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت

  • آشنایی با یک یا چند زبان خارجی به خصوص در هتل های بین المللی

  • آشنایی با کار بخش های مختلف هتل از جمله رستوران، کافی شاپ و …

تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل مدیر هتل

اگر فردی بخواهد تنها سرمایه گذار هتل باشد، عامل اصلی داشتن سرمایه کافی می باشد. البته برای کنترل و نظارت بر عملکرد هتل، باید تا حدی با اصول کار مدیریت هتل و مباحث مالی آشنا باشد.
 
علاقه مندانی که می خواهند مدیر هتل شوند، چه آنهایی که سرمایه دارند و چه آنهایی که ندارند و فقط پست مدیریت هتل را دارا می باشند، باید دانش و مهارت های دیگری را داشته باشند تا بتوانند در این کار موفق شوند. آنها می توانند پس از گذراندن سال اول متوسطه، وارد هنرستان شده و در رشته مدیریت هتل داری تحصیل کنند. در صورت تمایل می توانند در دانشگاه در رشته مدیریت هتلداری تا مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند.
 
برای ورود به این شغل معمولا فرد علاقه مند باید کار خود را از پست های پایین تر در هتل شروع کرده و با کسب تجربه لازم به مرور پیشرفت کرده و به پست مدیر هتل برسد. البته گذراندن دوره های آموزشی تکمیلی نیز در روند پیشرفت سریعتر این افراد بسیار موثر است.
 

بازارکار ، آینده شغلی و وضعیت استخدام مدیر هتل

مدیر هتل می تواند در هتل ها، متل ها و سایر مراکز اقامتی استخدام شود. میزان وظایف و حجم کار او بستگی به اندازه هتل دارد. با داشتن تجربه و سرمایه می تواند به طور مستقل کار کرده و برای خود هتلی راه اندازی کند.

یکی از مسایل اصلی این شغل، تخصصی نبودن آن در کشور و عدم استفاده از افراد متخصص برای مدیریت هتل است. در بسیاری از هتل ها سرمایه گذار، خود مدیر هتل نیز می باشد و اغلب آنها نیز دانش و تخصص لازم را ندارند.
 
در خصوص وضعیت بازار کار مدیر هتل اطلاعات درستی در دسترس نمی باشد. بدیهی است رشد و توسعه صنعت جهانگردی در کشور به رونق بازارکار شغل مدیریت هتل کمک شایانی می کند. هرچه ارتباط ایران با کشورهای دیگر بهتر بوده و توریست بیشتری وارد کشور شود، به هتل ها و مدیران بیشتری نیاز خواهد بود.

وضعیت استخدام مدیر هتل در برخی کشورهای جهان

استرالیا - در بازه زمانی۵ سال گذشته میزان استخدام مدیران هتل رشد منفی۱۳.۶  درصدی داشته و روند کاهشی در آینده برای آن پیش بینی شده است.

میزان درآمد مدیر هتل

در مورد میزان درآمد مدیران هتل در کشور اطلاعات دقیقی در دسترس نمی باشد. درآمد مدیر هتل با توجه به اندازه و درجه هتل، محل هتل، میزان دانش، تجربه و تخصص مدیر هتل ارقام متفاوتی دارد.
 

میزان درآمد مدیر هتل در برخی از کشورهای جهان

آمریکا – مطابق با آخرین آمارها در سال ۲۰۱۳، متوسط درآمد سالانه مدیریت هتل ۴۷.۲۰۰ دلار بوده است.

استرالیامتوسط درآمد سالانه این شغل۴۸.۰۰۰  دلار (قبل از کسر مالیات) است.

انگلستانمتوسط درآمد سالانه این شغل برای کارآموزان و دستیاران مدیر هتل حدود ۲۹.۰۰۰  دلار، مدیران هتل های کوچک و مدیران بخشی هتل های بزرگ بین۳۰.۵۰۰  تا۵۳.۵۰۰  دلار و برای مدیران ارشد هتل های بزرگ۹۱.۵۰۰  دلار یا بیشتر می باشد
ز

لزوم آموزش کنترل احساسات منفی در محیط کاری

محیط هتل پر از استرس و فشار کاری است و کارمند هتل در همه حال بایستی لبخند بر لب داشته و نیازهای مهمان را به بهترین صورت برآورده نماید.
در این موقعیت مدیر هتل بایستی به کارکنان مهارتهای کنترل احساسات منفی را آموزش داده و مراقبت نماید که کارکنان فشار عصبی و عوامل منفی را در محیط هتل از خود دور نمایند و با احساس سرزندگی و انرژی مثبت به کار مشغول شوند.


برای افزایش و تقویت احساس مثبت و کاهش احساسات منفی راه کارهایی وجود دارد که به برخی اشاره می شود:
تخلیه احساسات منفی بصورت سالم نظیر گریه کردن و فریاد زدن و یا خالی کردن خشم
مهمانی رفتن و دید و بازدید
دوش گرفتن
گردش و مسافرت
انجام کارهای هنری
برقراری ارتباط اجتماعی و درد دل کردن
ورزش
کمک به هم نوع
با این راه کارها می توان کارکنان را فعال و سرزنده و شاداب در محیط کار به فعالیت واداشت.
علاوه بر اینها ارتباط دوستانه مدیر با کارکنان موجب می شود که عات احساسات منفی ردیابی شود و برای کسب احساسات مثبت راه حل های مناسب اندیشیده شود.
راه حل هایی که منجر به سرزندگی و نشاط می شود و محیط هتل را برای مهمانان دلپذیر می نماید.

ش

چگونه به عنوان پذیرشگر کار خود را در هتل شروع کنیم ؟

یک پذیرشگر درهتل وظیفه دارد تا به میهمانان کمک نماید تا فرآیند رزرو خود در هتل به انجام برسانند. به پرسش های آنان پاسخ داده و نیاز های میهمانان هتل را در زمان اقامتشان برآورده نماید. انتظار میرود پذیرشگران دارای برخوردی دوستانه ، حرفه ای و پاسخ گو باشند. بر اساس آمار منتشر شده از سوی اداره آمار کل ایالات متحده آمریکا این شغل تا سال 2018 با رشد 14 درصدی روبرو خواهد شد . این امر فرصتی بینظیر برای افرادی که تمایل دارند تا به عنوان پذیرشگر در هتل ها مشغول به کار باشند را فراهم میاورد. در ادامه این مقاله گام هایی ساده اما مهم را برای شما ذکر میکنم که به عنوان یک پذیرشگر میباید طی نمایید.

 

1- شرح شغلی خود را مطالعه نموده و آن را درک کنید

انجام این شغل در هر هتل متفاوت میباشد. در هر هتل وظایف مشخصی وجود دارد که پذیرشگر موظف با انجام ان میباشد. این وظایف شامل رسیدگی به رزرو ها ، کنسلی های ارسالی و مدیریت پرداخت ها ، پاسخ به پرسش های میهمانان ، رساندن پیام مراجعه کنندگان به میهمانان مقیم ، مدیریت کارهای میز پذیرش و پاسخ گویی به تلفن ها میباشد اما ممکن است نحوه انجام کار و استاندارد های هر هتل بادیگری فرق نماید لذا در بدو استخدام مطمئن باشید که درک درستی از فرآیند های انجام کار و وظایف محوله دارید

2- آماده باشید تا در شیفت های مختلف کار کنید

کار به عنوان یک پذیشگر نیازمند ان است که اماده باشید تا در زمان های مختلف روز در پست خود حضور داشته باشید در بیشتر هتل ها شیف های کاری برای پذیرشگران به صورت چرخشی تنظیم شده است ممکن است شما در شیفت صبح مشغول بکار باشید و تا در شیفت سب کار نمایید لذا میباید دارای برنامه زمانی باز برای کار در این پست باشید

3- اطلاعات علمی خود را افزایش دهید

در ایالات متحده آمریکا حداقل مدرک تحصیلی برای احراز این شغل دیپلم متوسطه میباشد .همچنین گذراندن دوره های تخصصی به شما در گرفتن این شغل کمک شایانی مینماید.

  • هتل ها مکانی بین المللی محسوب میشوند که از کشورهای مختلف میهمانان را پذیرش مینمایند لذا یادگیری زبان دوم برای شما مزیت بزرگی محسوب میشود همچنین مهارت های دیگری وجود دارد که در ادامه مهمترین آن ها را برای شما ذکر میکنم
  • یادگیری زبان دوم (ترجیحا زبان انگلیسی) به قدرت ارتباطی شما کمک میکند لذا شما میتوانید دوره های فشرده مکالمه زبان انگلیسی را بگذرانید
  • بخشی از کار پذیرشگر مربوط به مسائل مالی میشود لذا داشتن دید مالی شما را در رسیدگی به امور مالی متبحر مینماید لذا شما میتوانید دوره های مقدماتی حسابداری را بگذرانید
  • شما به عنوان پذیرشگر صورت هتل میباشید. بدنبال تمامی فرصتها برای اضافه نمودن بر بار عملی خود در زمینه های صنعت میهمانداری باشید در این زمینه خوانده مقالات و همچنین گزراندن دوره های تخصصی را پیشنهاد میکنیم

4- تجربه کافی در دفتر و میز پذیرش را بدست آوردید

  • کار به عنوان پذیرشگر تحت آموزش و با دستیار مدیریت فرانت آفیس مهارت شما را در انجام این شغل افزایش میدهد .
  • پاسخ گویی به تلفن ، خوش امد گویی به میهمانان ، مرتب نمودن اسناد اداره و کار با برنامه رزرواسیون در بد امر موجب افزایش مهارت های شما در زمینه انجام شغل خواهد شد

5- مهارت های خدمت رسانی به میهمانان را افزایش دهید

کار نمودن به عنوان منشی و یا کار در امکان کوچک در پست هایی که با مشتریان در ارتباط است مهارت های شما را بعنوان یک پذیرشگر افزایش میدهد

  • از قبل فهرستی از سئوال و جواب های متداول را آماده نمایید ، سعی در حل مشکلات مطرح شده از سوی میهمانان داشته باشید ، روحیه خود را شاد نگه دارید و در زمان مصادف شدن با میهمانان حرفه ای بوده و با رویکردی مثبت به آنان گوش فرادهید

6- مهارت های خود را در کار با کامپیوتر و برنامه های هتلداری افزایش دهید

تعداد بسیار زیادی از هتل ها از برنامه های آنلاین برای رزرواسیون خود بهره میبرند و تقریبا تمامی هتل ها دارای نرم افزار هایی میباشند که برای انجام امور روزانه هتل از ان ها استفاده مینمایند. شما میباید سریعا نحوه استفاده از تمامی این برنامه ها را فراگیرید.

  • یادگیری برنامه های مخصوص هتل و برنامه هایی همچون Word,Excel,Outlook و کار با ایمیل برای شما بسیار مهم خواهد بود

7- تمامی مهارت های خود را فهرست نمایید

اشتباه رایجی که بیشتر افراد درگیر آن هستند آن است که برای تمامی شغل هایی که متقاضی آن هستند یک رزومه واحد ارسال میکنند هیچ کس حوصله خواندن اطلاعات نامرتبط را ندارد ! یک رزومه از مهارت های خود در رابطه با شغل پذیرشگری تهیه نمایید و مهارت های مرتبط با این شغل را که دارا میباشید در آن ذکر نمایید.

ز

بیکاری، عامل گرایش جوانان به شغل پذیرش هتل ها

رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اعلام این خبر گفت: بیشترکسانی که به کارپذیرش وسایرمشاغل مرتبط روی می آورند به این کارعلاقه خاصی ندارندذ بلکه مقتضیات جامعه مانند بیکاری ونبود شغل دلخواه عامل اصلی این گرایش 5 درصدی جوانان است

علی قانعی از برگزاری دوره آموزشی ویژه علاقمندان کار در هتل خبرداد و افزود: این دوره آموزشی شامل آموزش در رشته های پذیرش، تاسیسات، مدیریت داخلی و همچنین خدمات می باشد.

وی با اشاره به اهمیت بیمه برای هتلداران ادامه داد: متقاضیان کار در هتل پس از تایید یک دوره آزمایشی سه ماهه بیمه می شوند.

قانعی با تاکید بر رفتار صحیح پذیرشگران در هتل ها گفت: نظر سنجی ها از مسافران هتلهای استان، رضایتمندی از حسن رفتار پذیرشگران در هتل ها را نشان می دهد.

رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی میانگین حقوق پرداختی به پذیرشگران را 400هزار تومان عنوان کرد وافزود: این پرداختی مورد رضایت پذیرشگران هتل های استان به خصوص پذیرشگران شهرستانی مقیم مشهد نیست.
ز