رزرو هتل

رزرو هتل

هتل یار رزرو هتل های مشهد تهران تبریز گیلان مازندران رشت هتل های گروه آریا رزرو هتل آپارتمان در اصفهان شیراز یزد کیش با تخفیف های کوتاه مدت رزرو هتل
رزرو هتل

رزرو هتل

هتل یار رزرو هتل های مشهد تهران تبریز گیلان مازندران رشت هتل های گروه آریا رزرو هتل آپارتمان در اصفهان شیراز یزد کیش با تخفیف های کوتاه مدت رزرو هتل

7 هتل لوکس ایرانی


همه جای دنیا گران ترین هتل هایشان را معرفی می کنند تا پولدارهای دنیا را به سمت خود بکشانند اما در ایران اینگونه نیست. اما ما در این مطلب ۷ هتل لوکس و گران قیمت ایران را برایتان معرفی کرده ایم. 

۱- هتل مجلل درویشی

هتل مجلل درویشی در حاشیه خیابان امام رضا (ع) قرار دارد که با بیست طبقه، مرتفع ترین مرکز اقامتی و تنها هتل آتریوم (هتل با فضای باز میانی) در شرق کشور است. واژه مجلل از آن جهت به این هتل اطلاق شده که دارای ۵ رستوران و اتاق های مختلف است؛ رستوران هایی که هر یک منوی جداگانه ای برای مشتریان خود دارد. در یکی از این رستوران ها غذای مراکشی سرو میشود و در دیگری که رستوران برکه نام دارد، مشتریان می توانند همانجا ماهیگیری کنند و آن را به هفت مدل مختلف سرو کنند.

اتاق های لوکس این هتل به این دلیل گران هستند که مسافر می تواند از تمام خدمات هتل حتی ترانسفر به صورت رایگان استفاده کند. ضمن اینکه در این اتاق ها که سوئیت های ۷۰ متری پنت هاوس هستند، سونای خشک، وسایل الکترونیکی، کامپیوتر و فکس نیز وجود دارد.


نرخ  اتاق های این هتل به شرح زیر است

•    اتاق دو تخته دبل: ۴۲۶ هزار تومان

•    اتاق تریپل: ۵۵۲ هزار تومان

•    اتاق سه تخته اسپا: ۵۸۲ هزار تومان

•    دوبلکس مصر: ۲۴۹ هزار تومان

•    دوبلکس چین: ۲۴۹ هزار تومان

•    دوبلکس ایران باستان: ۲۴۹ هزار تومان

•    پنت هاوس اسپا: یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

•    دوبلکس عرب: ۲۴۹ هزار تومان

•    دوبلکس پرزیدنتال: ۲۲۹ هزار تومان

•    اتاق چهار تخت: ۷۱۹ هزار تومان

•    سوییت فصل: ۵۲۹ هزار تومان

•    اتاق دو تخته تویین: ۴۲۶ هزار تومان

•    اتاق کویین: ۷۱۹ هزار تومان

•    سوییت امپریال: ۸۷۹ هزار تومان

•    اتاق امپریال : ۶۰۰ هزار تومان

•    دوبلکس ایران اسلام: ۲۴۹ هزار تومان

•    پنت هاوس رم: ۱۹۰ هزار تومان

•    دوبلکس هند: ۲۴۹ هزار تومان

•    اتاق آینده: ۱۵۵ هزار تومان

۲- هتل داریوش کیش

هتل بزرگ داریوش هتلی ۵ ستاره با الهام از تخت جمشید و به صورت نمادین بیانگر افتخار و عزت ایران باستان در دوران هخامنشیان در جزیره کیش با سرمایه ای معادل  ۱۲۵ میلیون دلار در زمینی به مساحت ۱۲۱ هزار و ۳۳۰ متر ساخته شد. این هتل ۵۰۰ تخت دارد و از امکاناتی مانند سالن بیلیارد، پینگ پونگ، ماساژورهای تایلندی، قایق سواری و کلاسیک شو برخوردار است. ساکنان آن میتوانند از تخفیف ۵۰ درصدی باغ پرندگان و پارک دلفین ها نیز استفاده کنند.


نرخ اتاق های این هتل به شرح زیر است

•    اتاق یک نفره: ۳۳۰ تا ۴۱۰ هزار تومان

•    اتاق دو نفره رو به باغ: ۴۱۰ تا ۴۹۰ هزار تومان

•    اتاق دو نفره رو به دریا (ساحلی): ۴۶۰ تا ۵۶۰ هزار تومان

•    سوئیت دو نفره آتوسا: ۵۵۰ تا ۶۶۰ هزار تومان

•    سوئیت چهار نفره رویال: ۶۹۰ هزار تومان

•    سوئیت رویال- دریا: ۹۴۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۴۰ هزار تومان

•    دو تخته ویلای ساحلی: ۳۹۰ تا ۴۸۰ هزار تومان

•    ۳  تخته ویلای ساحلی: ۵۲۰ تا ۶۰۰ هزار تومان

 ۳- هتل عباسی اصفهان 

هتل عباسی اصفهان در حقیقت قدیمی ترین هتل ایران است. البته نه به این معنا که ساختمان آن از زمان صفویان تا کنون به عنوان هتل مورد استفاده قرار می گرفته است. این مجموعه به دستور شاه سلطان حسین صفوی ساخته شد که آن را به مادرش پیشکش کرد. از این رو، مدرسه و کاروانسرای مادر شاه نامیده شد.

در سال ۱۳۳۶ به پیشنهاد آندره گدار، معمار و باستان شناس فرانسوی و طراح وسازنده موزه ملی ایران، شرکت سهامی بیمه ایران تصمیم گرفت با توجه به موازین اداره عتیقه جات وقت در این عمارت صفوی مهمان‌سرایی برپا کند و در سال ۱۳۴۴ مهمانسرا به بهره برداری رسید.


نرخ اتاق های این هتل به شرح زیر است

•    اتاق یک تخته: ۱۷۲ هزار تومان

•    اتاق دو تخته: ۲۶۶ هزار تومان

•    اتاق دو تخته سبز: ۲۸۰ هزار تومان

•    سوئیت چشم انداز: ۴۵۰ هزار تومان

•    اتاق چشم انداز: ۳۱۰ هزار تومان

•    سوئیت قاجار: ۵۰۰ هزار تومان

•    سوئیت صفوی: ۷۰۰ هزار تومان

•    سوئیت پردیس: ۴۵۰ هزار تومان

۴- هتل ملک التجار یزد 

یزد تنها شهری است که در آن مشکل کمبود هتل وجود ندارد و آن هم به این دلیل است که بسیاری از خانه های قدیمی این شهر در بافت سنتی به هتل تبدیل شده اند. از بین تمام هتل های سنتی یزد، چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه هتل ملک التجار یزد گرانترین هتل یزد است.

عمارت ملک التجار متعلق به خانواده مادری علی اصغر خان شیرازی، تاجر یزدی است که از طریق جاده ابریشم تریاک به چین و از آنجا ظروف چینی، ابریشم، ادویه و نوعی فرش چینی به ایران، خشکبار به مسقط (عمان) و از آنجا پارچه به ایران می آورده است. به همین دلیل در زمان قاجار، ناصرالدین شاه به او عنوان ملک التجار را داد. این عمارت ۱۳ سال پیش به عنوان هتل به بهره برداری رسید.


نرخ اتاق های این هتل به شرح زیر است

•    اتاق یک تخته: ۱۲۶ هزار تومان

•    اتاق دو تخته: ۲۳۵ هزار تومان

•    اتاق ویژه که تا پنج نفر ظرفیت دارد: ۲۵۲ هزار تومان

 ۵-هتل صخره ای کندوان

هتل صخره ای لاله کندوان جزو استثنایی ترین هتل های جهان به شمار می رود چرا که سومین هتل صخره ای در دنیاست. روستای تاریخی کندوان در ۲۲ کیلومتری شهر اسکو در ۶۲ کیلومتری شهر تبریز قرار دارد. این هتل دارای ۴۰ کرانه (اتاق) است که فاز اول آن در سال ۱۳۸۷ و فاز دوم آن در تیر ماه امسال به بهره برداری رسید و از ۴۰ کرانه آن ۱۶ کرانه قابل استفاده شد. قدمت روستای کندوان که هتل کندوان نیز با الهام از خانه های روستایی و به همان شیوه سنتی ساخته شده به اعتقاد برخی به قرن هفتم هجری و به اعتقاد برخی دیگر به قبل از اسلام می رسد.

بلندی تپه های مخروطی و هرمی این خانه ها گاه تا ۶۰ متر می رسد که همانند کندوهای عسل در دل کوه حفر شده اند.


نرخ اتاق های این هتل به شرح زیر است

•    اتاق دو تخته معمولی: ۱۸۰ هزار تومان

•    اتاق دوتخته جکوزی دار: ۲۲۳ هزار تومان

•    سوئیت چهار تخته جکوزی دار: ۳۲۸ هزار تومان

•    سوئیت رویال: ۳۵۵ هزار تومان

•    سوئیت امپریال: ۳۵۵ هزار تومان

۶-هتل استقلال تهران 

هتل استقلال تهران بزرگ ترین هتل پنج ستاره ایران در شمال تهران است. نام این هتل در گذشته هتل رویال هیلتون بود. این هتل در تاریخ ۸ آذر ۱۳۴۱ در زمینی به مساحت ۷۰ هزار متر مربع بنا شد.

این هتل از دو برج ساختمان شرقی و ساختمان غربی تشکیل شده که در ابتدا و در بدو تاسیس ساختمان غربی (با زیربنای ۱۷ هزار و ۱۰۰ متر مربع) و بعد از آن هم ساختمان شرقی (با زیربنای۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع) ساخته شد. این هتل ۱۵ طبقه و ۹۵۹ تخت دارد.

در زمانی که ساخته شد مسافران به راحتی می توانستند دورنمای سلسله جبال البرز را ببینند ولی امروزه با توجه به ساخت و سازهای بسیاری که حتی در دامنه کوه هم صورت گرفته این کار کمی سخت است.


نرخ اتاق های برج غربی این هتل به شرح زیر است

•    اتاق یک تخته: ۲۵۰ هزار تومان

•    اتاق دو تخته: ۳۳۰ هزار تومان

•    سوئیت جونیور: ۳۹۵ هزار تومان

•    سوئیت لاکچری: یک میلیون و ۱۴۷ هزار تومان

نرخ اتاق های برج شرقی این هتل به شرح زیر است

•    اتاق یک تخته: ۳۲۰ هزار تومان

•    اتاق دو تخته: ۴۱۵ هزار تومان

•    سوئیت جونیور: ۵۲۰ هزار تومان

•    تعداد اتاق ها: ۱۶۸ اتاق

 •    سوئیت لاکچری: یک میلیون و ۵۱۰ هزار تومان

۷-هتل اسپیناس تهران

هتل اسپیناس تهران پس از سود دهی هتل اسپیناس آستارا در مساحتی به وسعت ۳ هزار متر مربع و زیربنای ۲۷ هزار متر در بلوار کشاورز تهران ساخته شد. مراحل ساخت این هتل ۲۷ ماه به طول انجامید و برای ساخت آن ۵۶ میلیارد تومان هزینه شد تا سرانجام در اسفنده ۱۳۸۸ افتتاح شد.


نرخ اتاق های این هتل به شرح زیر است

•    اتاق یک تخته: ۳۳۰ هزار تومان

•    اتاق دو تخته: ۴۰۰ هزار تومان

•    سوئیت جونیور: ۴۷۰ هزار تومان

•    سوئیت لاکچری: یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

•    سوئیت پرزیدنت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

ز

گران ترین هتل های ایرانی

در هر کشوری صنعت هتل سازی یکی از پول سازترین بخش هایی ست که تاثیر زیادی در رونق گردشگری آن کشور دارد. در ایران نیز خداروشکر کم نداریم هتل های خوبی که توانسته اند (با تمام محدودیت هایشان) خدمات خوبی را به مسافرانشان ارائه دهند و همین باعث شده است تا بتوانیم قدری به رشد توریسم در ایران خوش بین باشیم.

از هتل های ۵ ستاره تا بی ستاره، گران ترین تا ارزان ترین، همه نوع اقامتگاهی در ایران یافت می شود و هر کس در هر کجای ایران با هر بودجه ای می تواند اقامتی راحت داشته باشد. خوشبختانه با به روی کار آمدن سایت های رزرو هتل، با خیال راحت و با قیمتی پایین تر می توانیم هر هتلی را که خواستیم رزرو کنیم و ازین بابت هم مشکلی نداشته باشیم.

مقاله امروزمان درباره ده هتل گران ایران است. گران‌ترین واحدهای اقامتی برای مسافران در ایران در هتل‌های پنج ستاره جای گرفته‌اند. باورش سخت است که بعضی‌ها برای یک شب اقامت در یک سوئیت سه میلیون و ۲۰۰هزارتومان می‌پردازند. باورش سخت است اما حقیقت دارد و احتمالاً اگر نگران هزینه‌ها نباشید اقامت در چنین سوئیتی به تجربه‌اش می‌ارزد.

هتل اسپیناس پالاس بهرود تهران

ارزان‌ترین اتاق در این هتل رویال روم شبی یک میلیون و ۲۹۷ هزار تومان و گران‌ترین آن پرزیدنت سه تخته شبی ۳میلیون و ۲۱۵ هزار تومان است.

بعد از افتتاح هتل اسپیناس پالاس در سال ۱۳۹۴ در تهران، که بزرگترین هتل تهران هم لقب گرفت، خبرها حاکی از آن بود که یکی از لوکس‌ترین هتل‌های کشور فعالیتش را در پایتخت آغاز کرده. این هتل ۵ ستاره بیست طبقه دارد و ۷۰۰ واحد اقامتی. ۴۰۰ واحد اقامتی در این هتل لوکس هستند. هتل اسپیناس را روی تپه‌ای مرتفع در سعادت آباد ساخته‌اند. ارتفاع ساختمان هتل و قرار گرفتن روی این تپه باعث شده مهمانان این هتل نمایی منحصر به فرد از تهران را در مقابل خود ببینند. و یکی از ویژگی‌های خوب این هتل این است که چشم‌اندازی به چهار طرف دارد. امکانات و خدمات هتل اسپیناس پالاس در نوع خود بی‌نظیر است. از لابی بسیار بزرگ و شیکش که در بدو ورود توجه مهمانان را به خودش جلب می‌کند، تا امکاناتی مثل مرکز خرید، آرایشگاه، رستوران و فست فود، سالن تنیس، سالن ماساژ و … که همگی در محوطه‌ی خود هتل هستند. هتل اسپیناس پالاس برای برگزاری مراسم رسمی هم گزینه‌ی مناسبی است چون ۱۲ سالن گردهمایی‌اش ظرفیتی بین ۵۰ تا ۱۲۰۰ نفر دارند. ۴۲ اتاق هم برای کار و قرارداد و اهداف اقتصادی در نظر گرفته شده است.

هتل استقلال تهران

ارزان‌ترین اتاق در این هتل اتاق یک تخته برج غربی با قیمت شبی ۴۱۶ هزار تومان و گران‌ترین اتاق سوئیت غربی و شرقی بزرگ با قیمت ۲میلیون و ۷۱۰هزار تومان است.

هتل استقلال بزرگ‌ترین هتل پنج ستاره‌ی تهران است، قبل از انقلاب اسمش هتل رویال هیلتون بوده و بیشتر از پنجاه سالش است؛ پا به سن گذاشته‌ای بلندقد، بانشاط و سرحال. دو برج شرقی و غربی و امکاناتی به‌اندازه‌ی یک شهر دارد که ده جور رستوران و کافه مغازه، فروشگاه، مجموعه ورزشی، زمین تنیس، استخر و ماساژ و گالری هنری را شامل می‌شود.با زیباترین خیابان تهران یعنی خیابان ولیعصر هم‌جوار است و می‌شود پیاده تا تجریش رفت یا راهی پایین ولیعصر شد و به پارک ملت و مراکز خرید رسید. کمتر از پنج دقیقه تا نمایشگاه بین‌المللی تهران و صداوسیما راه دارد. اتوبان چمران درست از روبرویش می‌گذرد و به همین خاطر دسترسی به‌کل شهر و مراکز تاریخی، درمانی و آموزشی آسان است. در هتل استقلال چشم‌انداز خوبی به شهر و کوه‌ها خواهید داشت و تا بام تهران و تله کابین توچال هم که راهی نیست.

هتل ترنج کیش

ارزان‌ترین اتاق این هتل اتاق دو تخته کلاسیک رو به دریاچه ۸۶۵ هزار تومان و گران‌ترین آن سوئیت امپریال چهارتخته با قیمت شبی ۲میلیون و ۳۳۰ هزار تومان است.

هتل ترنج کیش یک هتل دریایی است که نمونه‌اش را تنها در جزایر مالدیو و کارائیب می‌توان دید. هتل ترنج در واقع دو بخش دارد. یکی هتل ساحلی ۴ طبقه و دیگری واحدهایی که روی آب دریا ساخته شده‌اند. مصالح استفاده شده در ساخت هتل ترنج استاندارد و بی‌ضرر برای اکوسیستم است. اگر عکس‌های هوایی بخش دریایی هتل را ببینید، متوجه می‌شوید که نحوه‌ی قرار گرفتن واحدها شکل ترنج را ساخته‌اند. هتل ۵ ستاره‌ی ساحلی تلفیقی از عناصر سنتی و مدرن است. واحدهای دریایی همگی چشم‌اندازهایی رو به غروب جزیره دارند. کف شیشه‌ای اتاق‌ها روی سطح دریا یکی از جذابیت‌های این هتل به شمار می‌آید. خیلی کم پیش می آید شما بتوانید ماهی‌ها و جانوران دریایی را در محیط طبیعی زندگی خود ببینید. بالکن‌های بالای سطح دریا در این هتل به تنهایی می‌تواند شما را مجاب کند تا این هتل را برای اقامت انتخاب کنید. تماشای غروب آفتاب از این بالکن‌ها تجربه‌ای تکرار نشدنی است. از خدمات هتل ترنج می‌توان به سالن ماساژ، یوگا، رستوران سرباز و سرپوشیده، زمین تنیس، سرزمین بازی، حمام آفتاب و … اشاره کرد. استخری هم در بام هتل وجود دارد که یکی دیگر تجربیات تکرارنشدنی هتل محسوب می‌شود.

هتل پارسیان آزادی تهران

ارزان‌ترین اتاق این هتل اتاق یک نفره با قیمت شبی ۵۸۰ هزارتومان و گران‌ترین آن سوییت دوبلکس با قیمت شبی دومیلیون تومان است.

هتل پارسیان آزادی که قدمتش به‌پیش از انقلاب می‌رسد، از هتل‌های محبوب تهران است. اتوبان چمران را که پایین برویم نگاهمان بهش خیره می‌شود. برجی است در نقطه‌ی خوش آب‌وهوای شهر، مجاور اوین و نزدیک به کوه‌های توچال. از آن بالا کل تهران معلوم است اما از آلودگی‌اش اثری نیست. اگر به کسی که هتل پارسیان آزادی را نمی‌شناسد بگوییم قبلاً اسمش هایت بوده اعتمادش سریع جلب می‌شود اما بااینکه اسم هتل تغییر کرده محبوبیتش همچنان برقرار است.هتل پارسیان آزادی همه‌ی خوبی‌های یک هتل را باهم دارد. مدرن است و طراحی زیبایی دارد. هر چیزی که بخواهید در آن پیدا می‌شود، فروشگاه و آرایشگاه و خشک‌شویی و گالری هنری در آن برقرار است، چند کافه و رستوران برای طبخ غذاهای ایرانی و فرنگی دارد، هوایش خوب است، کنار اتوبان چمران است و دسترسی خوبی به مناطق مختلف شهر دارد، چشم‌اندازش به کوه‌ها و شهر عالی است، مجموعه ورزشی، استخر و سونا و حمام سنتی‌اش علاقه‌مندان زیادی دارد.

هتل مارینا پارک کیش

ارزان‌ترین اتاق این هتل اتاق دوتخته رو به پارک شبی ۷۰۰ هزارتومان و سوئیت یک خوابه دوتخته شبی ۹۱۰ هزار تومان است.

هتل مارینا که درست کنار ساحل مرجانی کیش قرار دارد؛ دارای محوطه‌ای بسیار باصفاست. قرار داشتن در بهترین قسمت از ساحل کیش یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این هتل است. نزدیکی به مسیر دوچرخه‌سواری که دورتا دور جزیره را هم طی می‌کند برای طرفداران دوچرخه می‌تواند جالب باشد. علاوه بر فضای سبز و چسبیده بودن به دریا، وجود چند استخر در هتل هم جذاب است. اصولاً اگر قصد خرید از بازارهای کیش را نداشته باشید نیازی نیست از این هتل خارج شوید؛ چون کیش را در یک پکیج استثنایی و به بهترین نحو به شما عرضه می‌کند.

هتل درویشی مشهد

ارزان‌ترین هتل این اتاق، اتاق یک تخته و یک نفره به قیمت شبی ۳۵۰هزارتومان و اتاق چهارتخته فصل شبی ۷۵۰ هزار تومان است.

زمان زیادی از ساخت هتل درویشی نگذشته با این حال از معروف‌ترین هتل‌های مشهد است و علاقه‌مندان بسیاری دارد. دلیل این محبوبیت چیست؟ چند دلیل عمده دارد. یکی اینکه این هتل در اصلی‎‌ترین خیابان منتهی به حرم امام رضا، در فاصله‌ای کمتر از دوکیلومتر از حرم قرار رفته. دیگر اینکه معماری منحصر بفردی دارد و در ۲۵ طبقه یکی از مرتفع‌ترین ساختمان‌های مشهد است. وقتی از پنجره‌ها به بیرون نگاه می‌کنید صحن حرم را می‌بینید و کل شهر زیر پای شماست. علاوه بر این این هتل در ۲۵ طبقه، مرتفع ترین ساختمان اقامتی و بزرگترین هتل آتریوم کشور با سطح شیشه‌ای است. هتل آتریوم هتلی با فضای باز میانی است و می‌شود از لابی هتل تا بالاترین طبقه‌ی آن را هم دید و همه‌ی اتاق‌ها پنجره‌ای به این فضای باز دارند. این مجموعه رستوران‌های مختلفی با منوهای متفاوت دارد. رستوران مراکشی با منوی غذاهای عربی، رستوران آتریوم با سرو غذاهای آسیایی، رستوران روف‌گاردن شامل باغی مصفا و با چشم‌انداز طبیعت و آسمان و رستوران باربیکیو با سرو انواع کباب هر روز خدمات متنوعی ارائه می‌دهند. اما نکته‌ی غافلگیرکننده وجود برکه‌ای در هتل درویشی است که فضایی بکر و خواستنی رقم زده است.

هتل قصر طلایی مشهد

ارزان‌ترین اتاق هتل، یک تخته یک نفره شبی ۳۱۵ هزارتومان و گران‌ترین آن سوئیت پرزیدنت دوخوابه چهارتخته شبی یک میلیون و ۶۰۰هزارتومان است.

هتل قصر طلایی هتلی تازه‌ساز و مجلل است که نزدیک حرم مطهر واقع شده و به دلیل بلندقد بودنش از اتاق‌ها چشم‌انداز وسیعی به شهر و بخصوص به صحن حرم دارد. بنای هتل بیست طبقه است و معماری منحصربفردی دارد و شامل ۶۱۰ اتاق، سوئیت، آپارتمان با امکانات مختلف می‌شود.

وجود رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد و متنوع همراه با منوهای مختلف ایرانی، سنتی، دریایی و بین الملل برای انواع سلیقه ها و ذائقه های مختلف باعث شده هتل قصر طلایی جایی محبوب برای زائران و مسافران باشد. غیر از اینها، امکاناتی مثل استخر، سونا، جکوزی، حمام ترکی، انواع ماساژ، سالن بیلیارد، سالن بدن سازی، محل بازی کودکان، سالن بازی‌های رایانه ای، سالن‌های زیبایی، پزشک مقیم، ترانسفر فرودگاهی و راه آهن، ترانسفر به حرم مطهر حضرت رضا(ع) از جمله جذابیت‌های قصر طلایی است.

هتل عباسی اصفهان

ارزان‌ترین واحد اقامت این هتل اتاق دوتخته با قیمت شبی ۴۴۶ هزارتومان و گران‌ترین آن سوئیت صفوی چهارتخته شبی یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

هتل عباسی مجلل‌ترین هتل اصفهان و از بزرگترین هتل‌های ایران است. از معماری دوران صفوی الهام گرفته و به دلیل قرار گرفتن در بافت تاریخی شهر از اهمیت زیادی برخوردار است. هتل عباسی قبلاً کاروانسرایی در دوران صفویه بوده که در پی حمله‌ی افغان‌ها به اصفهان از بین رفته و سال‌ها بعد، یعنی در سال ۱۳۳۶ به جای آن، بنای فعلی ساخته شده و تلاش کرده‌اند که شیوه‌ی ساخت کاروانسرا را در آن به کار بگیرند. اتاق‌ها دورتا دور حیاط بزرگ هتل و حوض فیروزه‌ای‌اش قرار گرفته‌اند و رو به حیاط تراس و پنجره دارند و هر اتاق با معماری منحصربفرد و تزئینات اصیلش که تا سقف بالا رفته، فضای اصیلی برای مسافران به وجود آورده است.

مهمانسرای عباسی ۲۲۴ اتاق، سوئیت و آپارتمان دارد و چندین رستوران و تالار که هرکدام با ویژگی‌های خاصشان از دیگری متمایز است. مثلاً رستوران و تالار چهلستون به موزه‌ای که هنرهای واصیل دوره‌های صفوی و قاجار را در خود جا داده شبیه است، رستوران باغ در حیاط باصفای عباسی از شما پذیرایی می‌کند و یکی از رستوران‌ها هم روی بام هتل واقع شده و چشم‌اندازی وسیع به بافت قدیمی اصفهان را برای شما فراهم می‌آورد.

هتل اوین تهران

ارزان‌ترین واحد اقامتی این هتل، اتاق یک تخته یک نفره شبی ۴۲۶ هزارتومان و سوئیت رویال دوتخته شبی یک میلیون و دویست هزار تومان است.

اوین از هتل‌های قدیمی تهران است. تجربه‌ی هتلداری و فضا و امکانات مدرنش آن را تبدیل به هتلی محبوب برای مسافران کرده. اتاق‌های راحت، فضای باز، رستوران کنار استخر، فروشگاه، مجموعه‌ی ورزشی و زمین تنیس و کافه از جذابیت‌های آن است.در مورد هتل اوین می توان گفت که اگر از شلوغی شهر، از آلودگی و سروصدایش خسته‌اید و می‌خواهید حتی در تهران هم هوای تمیز تنفس کنید هتل اوین جای خوبی برای ماندن است. به اوین و درکه، سعادت‌آباد و ولنجک که از محله‌های کوهستانی تهران‌اند نزدیک است و تا بام تهران و میدان درکه و دیدنی‌هایش راهی نیست. اتوبان چمران هم در دسترس شماست و نمایشگاه دائمی تهران در چند قدمی است و دغدغه رفت‌وآمد به نقاط مختلف شهر یا فرودگاه را نخواهید داشت.

هتل چمران شیراز

ارزان‌ترین اتاق هتل یک تخته‌ی یک نفره شبی ۳۰۶ هزار تومان و گران‌ترین آن سوئیت دوتخته شبی ۷۲۶ هزار تومان است.

بلوار چمران محبوب ترین منطقه گردشگری در بین شیرازی هاست،یک بلوار عریض و طویل در خوش آب و هوا‌ ترین نقطه‌ی شهر. یک رودخانه از کنار ضلع جنوبی این بلوار می‌گذرد و ضلع شمالی آن را باغ‌های وسیع احاطه کرده‌. خود بلوار هم پر است از رستوران‌ها و کافه‌های مختلف. هتل چمران در سال‌های اخیر تبدیل به نماد بلوار چمران شده است. بنای هتل مرتفع‌ترین و با‌شکوه ترین سازه‌ی تمام بلوار است و از نظر امکانات با همه‌ی هتل‌های پنج ستاره‌ی شهر رقابت می‌کند. هر چند در نهایت بزرگ‌ترین وجه تمایز این هتل زیبا موقعیت جغرافیایی کم نظیرش است: یک گزینه‌ی فوق العاده برای کسانی که می‌خواهند سرزندگی شیراز را به دور از شلوغی مرکز شهر تجربه کنند.

ز

چرا مسافران از برخی هتل ها رضایت کافی ندارند؟

هتل‌ها از امکانات اقامتی جاذبه‌های گردشگری شهرهایی هستند که هرساله مسافران بسیاری را به خود جذب می‌کنند. احتمالا از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسافران قبل از حرکت، رزرو هتل خواهد بود مکانی که مسافران در تعطیلات خود، آنجا اقامت می‌کنند و انتظار دارند علاوه بر تجربه‌ی خوب گردش در شهر از امکانات رفاهی مناسبی نیز در هتل‌ها برخوردار شوند اما همیشه هتل‌ها باب میل مسافران نخواهد بود و نظرات مثبت و منفی نسبت به آنها خواهند داشت.

شاید خیلی‌ها سرعت پایین اینترنت‌های بی‌سیم در هتل‌ها را علت اصلی رنجش مسافران بدانند اما تحقیقات نشان می‌دهد که اتاق‌های کثیف اصلی‌ترین عامل رنجش و نارضایتی آنها است. به جز اتاق‌های کثیف، رفتار غیردوستانه کارکنان بسیاری از هتل‌ها حتی گران‌قیمت‌ها نیز باعث افزایش نارضایتی‌ها میان مسافران شده است.

براساس نتایج نظرسنجی انجام شده توسط شرکت (Qualtrics) در آمریکا بیش از ۱۰۰۰ نفر از مسافران اتاق‌های کثیف و رفتار نامناسب کارکنان هتل را دلیل نارضایتی خود بیان کردند.

۶۶ درصد از آنها اتاق‌های کثیف، ۵۷ درصد رفتار غیردوستانه کارمندان هتل، ۵۶ درصد تخت‌های نامناسب را جزو دلایل اصلی برای داشتن تجربه‌ی نچندان دلپذیر در هتل‌ها نام بردند.

۶۵ درصد از آنها نیز اینترنت بی‌سیم را برای داشتن یک تجربه مثبت و عالی در هتل‌ها ضروری دانستند، هم‌چنین ۷۶ درصد از آنها نیز وجود اتاق‌های تمیز را عامل مهمی در انتخاب هتل معرفی کردند.

به نظر می‌رسد نتایج این تحقیقات مشخص کرده که وجود اینترنت بی‌سیم که مدت‌ها تصور میشد مهم‌ترین عامل رضایت مسافران از هتل‌ها است در مقابل تمیزی اتاق‌ها اهمیت چندانی ندارد و تمیز بودن و محیط بهداشتی هتل‌ها در جذب مشتریان و رضایت آنها تاثیر بیشتری دارد.

سایر نتایج این نظرسنجی به شرح ذیل است که دلیل‌های نارضایتی مسافران از هتل‌ها را بیان کرده است.

  • ۹ درصد معتقدند تجربه‌ی یک شب نامناسب در هتل را به دلیل خیالات و توهمات ترسناک داشته‌اند.
  • ۲۳ درصد ممنوع‌بودن استعمال سیگار را عذاب‌آور دانسته‌اند.
  • ۱۳ درصد از تجربه‌ی تلخ اقامت در هتل‌ها که منجر به گریه‌ی آنها شده، گفته‌اند.
  • ۱۸ درصد نیز معتقدند اقامت در هتل‌های نامناسب تعطیلات آنها را خراب کرده است.
  • ۲۴ درصد از آنها گفته‌اند که خدمات‌دهی نامناسب در هتل‌ها منجر به دعوا و بحث میان خانواده‌شان در تعطیلات شده است.

ز

قوانین عجیب رزرو هتل ها

اتاق‌های هتل را بین روزهای تعطیل نوروز، تقسیم کرده‌اند. هر اتاق برای ۲ تا ۶ روز فروخته می‌شود، بعد هم بخشنامه کرده‌اند که «این هتل می‌بایست بر اساس پیکج‌های نوروزی رزرو شود و به هیچ عنوان تغییر و یا کنسلی ندارند!
پکیج نوروزی یعنی اگر مسافر بخواهد متفاوت از زمان‌بندی هتل، اقدام کند و یک شب یا یک روز بیشتر و یا کمتر در آن هتل اقامت داشته باشد، باید پول کامل "یک پکیج" را بدهد تا هتل، اجازه اقامت را صادر کند! یعنی اگر قصد اقامت ۴ روزه در هتلی داشته باشید و آن هتل، اتاق‌هایش را برای سه روز به رزرو گذاشته باشد، باید پول دو شب اضافه‌تر یا یک پکیج دیگر را بدهید تا چهار روزتان کامل شود.

علاوه‌ بر این، برخی هتل‌ها تاریخ دقیق برای رزرو هتل تعیین کرده‌اند که با توجه به شرایط پیش فروش بلیت وسایل نقلیه عمومی برای تعطیلات نوروزی، برنامه‌ریزی مسافرت آن دسته از مردم را که عادت و یا تمایل به اقامت در هتل دارند، تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

سیاست فروش پکیج در هتل‌های ایران سابقه طولانی ندارد، اما سنت آن را شهرهای گردشگرپذیر بنا گذاشتند، سیاستی که به اذعان صاحبان آژانس‌ و راهنمایان تور و مسوولان گردشگری، هتل‌های گردشگرپذیرترین شهرهای دنیا همچون لندن، پاریس، نیویورک، دبی و یا حتی استانبول که کنار گوش‌مان است، به خود ندیده‌اند. سنت غلطی که نوروز هر سال به هتل‌های بیشتری تسری پیدا می‌کند، بدون آن که با ممانعتی مواجه شود.

معاون گردشگری کشور، پکیج‌سازی در هتل‌ها را صراحتا "ممنوع" اعلام می‌کند و می‌گوید: هتل‌ها مجوزی برای این کار ندارند.

مرتضی رحمانی موحد معتقد است، هتل‌ها با این کار رسما وارد حوزه تورگردانی شده‌اند و هتل نمی‌تواند مستقیم تورسازی یا پکیج‌سازی کند، این کار تابع ضوابط و قوانین خاص خود است.

او به خبرنگار ایسنا می‌گوید: هتل وظیفه دارد اتاق و خدمات مربوط به اقامت را بفروشد، اگر می‌خواهد پکیج‌سازی کند باید با دفاتر خدمات مسافرتی که مجوز بند (ب) دارند، وارد تعامل و هماهنگی شود، وگرنه هتل‌ها انحصارا نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

رحمانی‌ موحد ادامه داد: جایگاه هتل معلوم است؛ ارائه خدمات اقامتی، درحالی که با پکیج‌سازی وارد حوزه تورگردانی می‌شوند و وقتی در این بخش به اختلاف برسند، باید داوری باشد تا این اختلاف را برطرف کند، وقتی ضوابطی برای این کار هتل‌ها تعریف نشده، آن اختلاف قرار است چگونه رسیدگی شود؟!

او تاکید می‌کند: زورگویی برخی هتل‌ها در شرایطی که مردم به آن ها احتیاج دارند، درست نیست. در همه جای دنیا هتل موظف است اتاق را با توجه به درخواست و نیاز مسافر بفروشد، نمی‌تواند برای خواب مسافر تعیین تکلیف کند.

معاون گردشگری همچنین خطاب به جامعه هتل‌داران ایران که به تعیین نرخ سال ۹۵ هتل‌ها از سوی این سازمان معترض شده‌اند، می‌گوید: ماهیت وجود یک تشکل فقط نرخ‌سازی و صدور مجوز هتل نیست، هر تشکلی باید اعضای خود را آموزش دهد و آن ها را نسبت به قوانین توجیه کند و مانع خطای اعضای خود شود.

جمشید حمزه‌زاده، رییس هیات‌مدیره جامعه هتل‌داران ایران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در نظری همسو با معاون گردشگری، پکیج‌سازی هتل‌ها را اقدام غیرقانونی اعلام کرد و برخورد با این مساله را وظیفه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دانست.

براساس ماده ۱۷ آیین‌نامه «ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آنها»، نظارت بر فعالیت تاسیسات گردشگری موضوع این آیین‌نامه از جهت سطح و کیفیت ارایه خدمات و رعایت ضوابط درجه‌بندی و نرخ‌های تعیین شده به عهده سازمان (میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) است. در تبصره یک این آیین‌نامه نیز آمده است: در صورت وقوع گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم ارائه خدمات مطلوب و وضعیت نامناسب بهداشتی، سازمان می‌تواند برابر بند (د) این ماده اقدام کند. مفاد بند (د) به این شرح است؛ تعلیق مجوز بهره‌برداری تا رفع اشکال و نارسایی‌ها (درخصوص تاسیسات پذیرایی حداکثر تا یک ماه).

ز


روانشناسی در رزرو هتل

امروزه صنعت گردشگری نیز همانند دیگر صنایع کاملا علمی شده است. در این میان، آگاهی مشتریان به آنها کمک می‌کند تا از شیوه‌های مدرن تبلیغاتی برندها مطلع شوند و فریب آنها را نخورند

ابتدا نویسنده از تجربه‌ی شخصی خودش در این زمینه می‌گوید:

دیروز برای رزرو هتل به وب سایت رزرو آنلاین هتل مراجعه کردم. همیشه برای رزرو هتل‌هایم به همین وب سایت مراجعه می‌کنم. پس از مشخص کردن مقصد و زمان سفر، به صفحه‌ی لیست هتل‌های در دسترس منتقل شدم، جایی که من را دچار دلهره و ترس کرد. به سرعت چشمم کادری را در بالای صفحه دید که در آن نوشته بود ۵۵ درصد اتاق هتل‌های مکان مورد نظر شما رزرو شده‌اند. با پیمایش در صفحه، متوجه شدم هرکدام از هتل‌ها هشدارهایی بارنگ قرمز در کادر خودشان نوشته‌اند. هشدارهایی مبنی بر رو به پایان بودن اتاق‌ها. در صفحه‌ی هتل مورد نظر من هشداری با رنگ قرمز یادآوری می‌کرد که در روز جاری ۱۰ برابر روزهای عادی از این صفحه بازدید شده است و میزان تقاضای ثبت شده رو به افزایش است.

با گشت و گذار بیشتر در صفحه‌ی رزرو هتل ، متن‌های قرمز رنگ بیشتری را می‌دیدم که دائما این مسئله را به من یادآوری می‌کردند که اگر کمی تاخیر کنم، ممکن است هتل مناسب مورد نظرم را از دست بدهم و یا حتی بدتر از آن، هیچ هتلی در منطقه‌ی مورد نظرم برای رزرو کردن باقی نماند. این حس آنقدر برانگیزاننده بود که به سرعت به سمت کارت بانکی‌ام رفتم و بین انتخاب‌های موجود، مناسب‌ترین هتل را انتخاب کردم.


انتخاب هتل مناسب توسط افراد معمولا به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی نظیر موقعیت مکانی هتل، تعداد ستاره‌ها، دسترسی آسان به وسایل حمل و نقل عمومی، زیبایی خود هتل و راحتی آن. معمولا اینگونه برداشت می‌شود که ما از بین هتل‌های مختلف، مناسب‌ترینشان را انتخاب می‌کنیم، اما آیا تاکنون فکر کرده‌اید که شما توسط هتل انتخاب شده‌اید؟ شاید بهتر باشد این دیدگاه را بیشتر بررسی کنیم.

بر اساس گزارش مرکز روانشناسی نت افینیتی (NetAffinity)، بسیاری از شرکت‌های هتل داری از روانشناسی رنگ برای جذب مخاطب در اولین گام‌ها استفاده می‌کنند. اما آیا می‌دانید که برند یا نام تجاری هتل‌ها تاثیر بسیار بیشتری بر انتخاب مخاطب دارد؟ در حقیقت یک برند خوب صرف نظر از کیفیتی که ارائه می‌کند تاثیر بسیار زیادی بر انتخاب مخاطب دارد.

اینطور به نظر می‌رسد که برندهای مشغول در حوزه ی هتلداری، تسلط کاملی بر روانشناسی مخاطب دارند و به خوبی مشتریان را تشویق به استفاده از خدمات خودشان و رزرو هتل‌ها می‌کنند. با در نظر گرفتن این مسئله، در ادامه به سه شیوه‌ی رایج که برندها با بهره گیری از آن مخاطبانشان را جذب می‌کنند، می‌پردازیم. با مطالعه‌ی این متن، می‌توانید تشخیص دهید که آیا تابه حال در دام تبلیغات برندها گرفتار شده‌اید یا نه.

محدود کردن گزینه‌های در دسترس مخاطب

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مشتریان در هنگام مواجه شدن با لیست محدود برای انتخاب در برابر لیستی بلند بالا، شش برابر بیشتر اقدام به خرید می‌کنند. در حقیقت انتخاب و بررسی بین ۱۰ ویژگی بسیار ساده‌تر از همین انتخاب بین ۱۰۰۰ ویژگی است. به عنوان مصرف کننده، شاید همه‌ی ویژگی‌های مثبت یک هتل را دوست داشته باشید و بخواهید همه‌ی آنها را انتخاب کنید، اما در هنگام زرو کردن قضیه کمی متفاوت می‌شود. هرچه امکان انتخاب ساده‌تر باشد و انتخاب‌های محدودتری داشته باشید، حس بهتری خواهید داشت. برندهای معتبر نیز از این حس درونی مشتریان آگاه هستند. آنها به جای بمباران مخاطب با ارائه‌ی ویژگی‌های پرشمار، سعی می‌کنند با صرفه جویی در وقت و پول، تنها امکانات مهم را به مشتریان معرفی کنند و با همین سادگی در روند ارائه‌ی هتل، مصرف کنندگان را به خودشان جذب کنند.

به منظور انجام این کار، بسیاری از برندهای بین المللی هتلداری، بر چگونگی ارائه‌ی اطلاعات هتل به مشتریان نظارت ویژه‌ای دارند. آنها وب سایتشان را برای افراد غیر عضو بسیار ساده و کاربردی طراحی می‌کنند تا در صورت ثبت نام و عضویت بتوانید اطلاعات جامع‌تری را مشاهده کنید. اطلاعات مرحله به مرحله و تفکیک شده در روند رزرو اتاق به مشتری ارائه می‌شوند. برای دستیابی به هدف ساده سازی، اطلاعات مدیریت شده و به صورت کاربردی به کاربران ارائه می‌شود. به عنوان مثال اطلاعات ارائه شده برای یک مکان ثابت توسط دو سایت booking.com و triporia.com را باهم مقایسه کنید. با یک مقایسه‌ی ساده متوجه خواهید شد که سایت triporia.com بسیار ساده تر و کاربر پسندتر از booking.com طراحی شده است. در سایت booking.com تعداد پیام‌ها آنقدر زیادند که مخاطب را دستپاچه و سردرگم می‌کنند. در حقیقت باوجود امکانات بیشتر، سایت booking.com کاربردپذیری کمتری دارد و مخاطبش را به انتخاب نهایی متمایل نمی‌کند.

ایجاد احساس فوریت برای مخاطب

یکی از تکنیک‌های رایج در وب سایت های رزرو آنلاین هتل، ایجاد احساس اضطرار و فوریت در مخاطب برای رزرو سریعتر اتاق است. برندهای گوناگون از تکنیک‌های متنوعی برای ایجاد این احساس استفاده می‌کنند. اگر تابه حال با کلیک روی نام یک هتل، اطلاعاتی نظیر تعداد رزرو شدن یک نوع اتاق در بیست و چهار ساعت گذشته را مشاهده کرده باشید، احتمالا با این شیوه آشنا شده‌اید.

در یکی از بهترین نمونه‌های رایج این شیوه، وب سایت به شما اعلام می‌کند که چند نفر از مخاطبان دیگر سایت، همزمان با شما در حال مشاهده‌ی همین صفحه و همین هتل مورد نظر شما هستند. البته همزمان تعداد اتاق‌های موجود و قیمت تخفیف خورده‌ی اتاق‌ها را به شما یادآوری می‌کنند و اظهار می‌کنند که اتاق‌های محدودی با این قیمت و با این شرایط مطلوب باقی مانده‌اند. در این شرایط مخاطب مجاب می‌شود که هرچه سریعتر اتاق‌های باقی مانده را رزرو کند.

برای تاکید بر رزرو، وب سایت‌ها پیشنهادات فریبنده‌ای آماده کرده‌اند. پیشنهادهایی نظیر اینکه اکنون رزرو کنید و در هنگام مراجعه پرداخت نمایید. وقتی این پیشنهاد را در کنار ایجاد حس فوریت قرار می‌دهند، مخاطب متقاعد می‌شود که چیزی از دست نمی‌دهد، پس بهتر است زودتر رزرو را انجام دهد و در هنگام مراجعه به هتل پول را پرداخت خواهد کرد. با این تکنیک وب سایت رزرو آنلاین به هدف خودش رسیده است.

معرفی برند به عنوان متخصص گردشگری

معمولا مشتریان ترجیح می‌دهند در هنگام تعطیلات از خدمات شرکت‌های معتبر و با سابقه استفاده کنند. در نتیجه برندهای مختلفی هر روز خود را به عنوان متخصص و باتجربه در امر سفر و گردشگری معرفی می‌کنند تا از این حس اعتماد مشتریان بهره‌مند شوند.

یکی از راه‌هایی که وب سایت‌ها به کار می‌برند تا با تجربه به نظر برسند این است که در وب سایتشان اطلاعات مفیدی برای گردشگران جمع آوری می‌کنند. مشتریان با مطالعه‌ی این مطالب حس می‌کنند که گزینه‌ی مورد اطمینانشان را پیدا کرده‌اند. معمولا وب سایت این هتل‌ها اعضایی دارند که از تعطیلات رویایی که در هتل گذرانده‌اند بسیار تعریف می‌کنند و از راهنمایی‌های گره گشای کارمندان هتل بسیار راضی بوده‌اند. مراجعین با مطالعه‌ی این اطلاعات حس اطمینان لازم را پیدا می‌کنند.

آیا تا به حال شما به عنوان یک مشتری در دام چنین تکنیک‌های تبلیغاتی گرفتار شده‌اید؟

ز