رزرو هتل

رزرو هتل

هتل یار رزرو هتل های مشهد تهران تبریز گیلان مازندران رشت هتل های گروه آریا رزرو هتل آپارتمان در اصفهان شیراز یزد کیش با تخفیف های کوتاه مدت رزرو هتل
رزرو هتل

رزرو هتل

هتل یار رزرو هتل های مشهد تهران تبریز گیلان مازندران رشت هتل های گروه آریا رزرو هتل آپارتمان در اصفهان شیراز یزد کیش با تخفیف های کوتاه مدت رزرو هتل

مجلل ترین هتل های ایرانی

معرفی ۷ هتل لوکس و مجلل در کشور ایران

هتل های لوکس و چندستاره هر کشوری می تواند جذب کننده توریست ها باشد، گاهی زیبایی هتل ها خود نیز به عنوان یک جاذبه گردشگری به حساب می آیند

۱٫ هتل مجلل درویشی

هتل مجلل درویشی با بیست طبقه در حاشیه خیابان امام رضا (ع) قرار دارد و مرتفع ترین مرکز اقامتی و تنها هتل آتریوم (هتل با فضای باز میانی) در شرق کشور محسوب می شود. واژه مجلل از آن جهت به این هتل اطلاق می شود که بجز اتاق های متعددی که دارد، دارای ۵ رستوران مختلف است که هر یک منوی جداگانه ای به مشتریان ارائه می دهند. در یکی از این رستوران ها غذای مراکشی سرو می شود و در دیگری که رستوران برکه نام دارد، مشتریان می توانند ماهی بگیرند و آن را به هفت مدل مختلف سرو کنند. یکی از دلایل گران بودن اتاق های لوکس این هتل این است که میهمانان می توانند از تمام خدمات هتل حتی ترانسفر به صورت رایگان استفاده کنند ضمن اینکه سونای خشک، وسایل الکترونیکی، کامپیوتر و فکس نیز در سوئیت های ۷۰ متری پنت هاوس این هتل وجود دارد.

۲٫ هتل اسپیناس تهران

پس از رسیدن هتل اسپیناس آستارا به سود، هتل اسپیناس تهران در مساحتی به وسعت ۳ هزار متر مربع و زیربنای ۲۷ هزار متر در بلوار کشاورز تهران احداث شد. ساخت این هتل ۲۷ ماه به طول انجامید و برای ساخت آن ۵۶ میلیارد تومان هزینه شد تا سرانجام در اسفنده ۱۳۸۸ با ۲۲۴ اتاق افتتاح شد.

۳٫ هتل استقلال تهران

هتل استقلال تهران بزرگ ترین هتل پنج ستاره ایران در شمال تهران است که نام قدیمش هتل رویال هیلتون بود. این هتل در ۸ آذر ۱۳۴۱ در زمینی به مساحت ۷۰ هزار متر مربع بنا شد. این هتل از دو ساختمان شرقی و ساختمان غربی تشکیل شده. طوری که ابتدا ساختمان غربی با زیربنای ۱۷ هزار و ۱۰۰ متر مربع و سپس ساختمان شرقی با زیربنای ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع ساخته شد. این هتل ۱۵ طبقه و ۹۵۹ تخت دارد. در سال های اولی که از ساخت این هتل می گذشت میهمانان هتل به راحتی می توانستند دورنمای سلسله جبال البرز را از اتاق های این هتل ببینند. ولی امروزه با توجه به ساخت و سازهای بسیاری که حتی در دامنه کوه هم انجام شده این کار کمی سخت است.  این هتل دارای ۵۵۰ اتاق می باشد

۴٫ هتل داریوش کیش

این هتل یک هتل ۵ ستاره در جزیره کیش است که با الهام از تخت جمشید ساخته شده و به نوعی بیانگر افتخار و عزت ایران باستان در دوران هخامنشیان است. این هتل با سرمایه ای معادل  ۱۲۵ میلیون دلار در زمینی به مساحت ۱۲۱ هزار و ۳۳۰ متر ساخته شد. این هتل ۵۰۰ تخت و ۲۰۰ اتاق دارد و از امکاناتی مانند سالن بیلیارد، پینگ پونگ، ماساژورهای تایلندی، قایق سواری و کلاسیک شو برخوردار است. ساکنان این هتل می توانند از تخفیف ۵۰ درصدی باغ پرندگان و پارک دلفین ها نیز استفاده کنند

۵٫ هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان در حقیقت قدیمی ترین هتل ایران است. البته ساختمان آن از زمان صفویان کاربردهای دیگری نیز داشته است. این مجموعه به دستور شاه سلطان حسین صفوی ساخته شد که آن را به مادرش پیشکش کرد. از این رو مدرسه و کاروانسرای مادر شاه نامیده شد. در سال ۱۳۳۶ شرکت سهامی بیمه ایران به پیشنهاد آندره گدار، معمار و باستان شناس فرانسوی و طراح و سازنده موزه ملی ایران، تصمیم گرفت با توجه به موازین اداره عتیقه‌جات وقت، مهمانسرایی در این عمارت برپا کند که این مهمانسرا سال ۱۳۴۴ به بهره برداری رسید. این هتل ۱۸۶ اتاق دارد .

۶٫ هتل صخره ای کندوان

هتل صخره ای لاله کندوان از آن جایی که سومین هتل صخره ای می باشد، جزو استثنایی ترین هتل های جهان به شمار می رود روستای تاریخی کندوان در ۲۲ کیلومتری شهر اسکو و در ۶۲ کیلومتری شهر تبریز قرار دارد. این هتل دارای ۴۰ کرانه (اتاق) است که فاز اول آن در سال ۱۳۸۷ و فاز دوم آن در تیر ماه امسال به بهره برداری رسید و از ۴۰ کرانه آن ۱۶ کرانه قابل استفاده شد. قدمت روستای کندوان به اعتقاد برخی به قرن هفتم هجری و به اعتقاد برخی دیگر به قبل از اسلام می رسد. سبک معماری هتل کندوان نیز با الهام از خانه های این روستا و به همان شیوه سنتی ساخته شده است. بلندی تپه های مخروطی و هرمی این خانه ها گاه تا ۶۰ متر می رسد که همانند کندوهای عسل در دل کوه حفر شده اند. این هتل دارای ۱۶ کرانه است

۷٫ هتل ملک التجار یزد

به گفته ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران، از آن جایی که بسیاری از خانه های قدیمی این شهر در بافت سنتی به هتل تبدیل شده اند، یزد تنها شهری است در ایران که در آن مشکل کمبود هتل وجود ندارد. چندی پیش خبری منتشر شد که از بین تمام هتل های سنتی یزد، هتل ملک التجار یزد گران ترین هتل می باشد. عمارت ملک التجار متعلق به خانواده مادری علی اصغر خان شیرازی، تاجر یزدی است که از راه جاده ابریشم سفر می کرده به چین و از آنجا ظروف چینی، ابریشم، ادویه و نوعی فرش چینی به ایران، خشکبار به مسقط (عمان) و از آنجا پارچه به ایران می آورده است. لقب ملک التجار را ناصرالدین شاه از این جهت به وی داد. این عمارت ۱۳ سال پیش به عنوان هتل به بهره برداری رسید. این هتل اکنون ۲۳ اتاق دارد.

هتل های آزادی و اسپیناس پالاس نیز در رده های بعدی قرار دارند .

ز


چگونه یک هتل خوب انتخاب کنیم؟

 هنگامیکه در تعطیلات به مسافرت می روید، جاییکه می مانید تاثیر زیادی بر تجربه کلی شما از سفر می گذارد. به این معنی نیست که همیشه باید برای یک هتل زیاد خرج کنید، به این معنی است که لازم است تا گزینه های معقولی را هنگام تصمیم گیری انتخاب کنیم.

در اینجا چند نکته در رزرو هتل خوب را برای شما آورده ایم:

1- موقعیت،موقعیت، موقعیت: موقعیت هتلتان در لیست ویژگیها باید درجایگاه بالایی  باشد. دسترسی ان به وسایل حمل و نقل را در نظر بگیرید، فاصله ان تا جاهاییکه میخواهید دیدن کنید را هم در نظر داشته باشید و غیره.

2- امکانات رفاهی: حتی اگر شما تصمیم گرفته اید زمان کمی را در هتل صرف کنید، امکانات رفاهی تاثیر بسیار زیادی بر تجربه کلی شما از آن سفر خواهد داشت.

این نکات را در نظر بگیرید:

•    آیا استخر دارد؟
•    ایا Wi-Fi دارد و امکانات  شارژ هم وجود دارد؟
•    آیا فرودگاه یا وسایل حمل و نقل محلی دارد؟

گاهی اوقات ارزانتزین هتلها در نهایت گرانترین هتلها می شوند.

3- محیط: هنگامیکه هتلی را انتخاب می کنید، تصمیم بگیرید که آیا یک هتل مجلل می خواهید یا هتلی که رنگ و بوی محلی داشته باشد، یا آیا شما مایلید در جایی ساده مستقر شوید.

4– برنامه های ثابت و مایلهای پرواز مکرر: برخی از هتلها نکاتی را در برنامه هایشان ارائه می دهند یا به خطوط هوایی خاصی اشاره می کنند. هنگام تصمیم گیری به تمام این نکات توجه کنید.

ز

با این نکات هتل با قیمت مناسب انتخاب کنید

انتخاب هتل مناسب

پیش از آن که سفر خود را آغاز کنید، هتل های مقصدتان را به خوبی بررسی کنید. شرایط و پیشنهادات ویژه هر کدام را مقایسه کنید. کدام مورد بیشترین امکانات با بهترین قیمت را ارائه می کند؟

درصد زیادی از توریست هایی که به نقاط مختلف جهان سفر می کنند، هتل های با قیمت متوسط را بیشتر ترجیح می دهند. اما پیدا کردن چنین هتلی که هم از نظر مالی با استاندارد های شما مطابقت داشته باشد و هم از نظر کیفیتی، شاید کمی دشوار به نظر برسد. برای آن که تجربه سفر راحت و بی دغدغه تری را داشته باشید، لازم است برای رزرو هتل به چند نکته اساسی توجه کنید:

بررسی نقاط تمایز

پیش از آن که سفر خود را آغاز کنید، هتل های مقصدتان را به خوبی بررسی کنید. شرایط و پیشنهادات ویژه هر کدام را مقایسه کنید. کدام مورد بیشترین امکانات با بهترین قیمت را ارائه می کند؟

مکالمه مستقیم با هتل

سیستم های آنلاین رزرو هتل ها قدری ناکارآمد هستند. چرا که پیشنهادات موجود همان هایی هستند که در سایت از پیش تعیین و ثبت شده اند. اگر به طور مستقیم با مسئول رزرو اتاق در هتل مورد نظرتان صحبت کنید، قطعا موارد بیشتری کشف خواهید کرد که ممکن است همان انتخاب شما باشد!

تخفیف

چنان چه مدت اقامتتان زیاد است، برای مثال بیش از سه شب می خواهید در یک هتل اقامت داشته باشید و یا هزینه را به صورت نقدی پرداخت می کنید، باید بتوانید تخفیف بگیرید!

سفر خارج از فصل

اگر مدیریت مالی سفری که در پیش دارید، برایتان از اهمیت زیادی برخوردار است و می توانید زمان آن را جا به جا کنید قطعا سفر خارج از فصل شلوغی یکی از گزینه های به صرفه موجود است

کوچک فکر کنید

هتل های کوچک معمولا هزینه کمتری نسبت به هتل های بزرگ به دنبال دارند که این موضوع نیز به مالیات ها باز می گردد. زمانی که یک هتل موفق شده و توسعه می یابد، باید مالیات بیشتری به دولت پرداخت کند و این تفاوت هزینه در قبال امکانات بیشتر از طریق شما تامین می شود.

استثنا ها

برای مثال هتل های شمالی اروپا نسبت به هتل هایی که در جنوب آن قرار دارند، گران تر هستند. اما همین هتل های شمالی در مواقع خاص و تحت شرایط ویژه، پیشنهاد های باورنکردنی برایتان خواهند داشت. از این رو باید یک موتور جست و جوی دقیق بوده و از تغییرات آگاه باشید.

نیاز ها

بیشتر از نیازتان خرج نکنید. برای مثال یک هتل سه ستاره لزوما هتل بدی نخواهد بود. فرض کنید در یک هتل پنج ستاره اقامت دارید. شما در حال حاضر حداقل دو برابر نیاز هایتان هزینه پرداخت می کنید و حتی ممکن است به خیلی از این سرویس ها مانند آسانسور، پذیرش ۲۴ ساعته و پیش خدمت های همیشه آماده نیازی نداشته باشید!

بررسی قیمت اتاق ها

در هر هتلی اتاق های گران و اتاق های ارزان تر وجود دارند. قیمت هر اتاق بسته به امکاناتی که در اختیار مشتری قرار می دهد، می تواند متفاوت باشد. در نتیجه اگر می خواهید به مدیریت منطقی بودجه در هزینه رزرو هتل برسید، اتاقی را انتخاب کنید که در حد نیاز هایتان باشد نه بیشتر.

نفرات بیشتر در یک اتاق

فرض کنید ۴ نفر هستید، هزینه یک اتاق نسبت به ۴ اتاق و یا حتی ۲ اتاق برایتان کمتر خواهد بود.

سرویس غذا

از هتل هایی که باید هزینه خریداری غذا بپردازید، دوری کنید. هزینه های هتلی معمولا توسط دولت و بنا بر سطح امکانات و کیفیت آن ها تعریف می شوند. در نتیجه برای جبران این کاهش درآمد از طرف هتل ها، اغلب هزینه صرف شام را باید بپردازید که زیاد هم گران تمام نخواهد شد. اما اگر می خواهید مقدار بیشتری از بودجه خود را ذخیره کنید، سری به رستوران های محلی بزنید! امتحان کرده و یکی را با کیفیت و قیمت مناسب پیدا کنید.

ز


رزرو هتل را با این نکات کاربردی با خیال راحت انجام دهید

نکات کاربردی در رزرو هتل

اگر می خواهید در هزینه های سفر صرفه جویی کنید، باید نکاتی را در مورد رزرو هتل بدانید. ندانستن برخی نکات باعث می شود، سهم عظیمی از بودجه ی شما برای سفر،تنها صرف اقامت در هتل شود.

1. چه می خواهید:
اگر فقط یک اتاق برای استراحت و خوابیدن می خواهید،هزینه ی زیاد صرف هتل نکنید.در این صورت می توانید هتل های 2 تا 4 ستاره را بررسی کنید.

2. بررسی هتل های زنجیره ای:
اغلب این هتل ها دارای قیمت های مقرون به صرفه هستند و برای بودجه ی سفر خانوادگی بسیار مناسب می باشند.

3. نگاهی به هتل های کوچک و B & B:
این هتل ها معمولا مالیت کمتری پرداخت می کنند. بنابراین هزینه ی اقامت در آنها نیز کمتر می باشد.

4. اقامت در خارج از مرکز شهر:
اگر می خواهید صرفه جویی قابل توجهی داشته باشید، می توانید در خارج از مرکز شهر اقامت داشته باشید. همچنین برای رفت و آمد نیز از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

5. رزرو در آخرین لحظات:
ممکن است خوش شانس باشید و با اقدام به رزرو در آخرین لحظات تا 50 % تخفیف بدست آورید. البته این موضوع در تابستان و تعطیلات کمتر اتفاق می افتد.

6. چانه زدن در زمان رکود:
در فصل هایی که مسافرت طرفدار چندانی ندارد، سر سختانه با هتل ها برای گرفتن تخفیف خوب چانه بزنید. امکان دارد به دلیل کم بودن مشتری با شما راه بیایند.

7. درخواست تخفیف:
اگر به صورت گروهی به سفر می روید، حال می تواند از طرف شرکت باشد و یا نه با گروهی از دوستان، از هتل برای دریافت تخفیف،درخواست داشته باشید.

8. سفر در اواسط هفته:
همانطور که می دانید سفر در تعطیلات و آخر هفته گرانتر تمام می شود. پس کار خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید در اواسط هفته به سفر بروید.

9. درخواست برای اتاق ارزان:
اگر ارزان ترین اتاق هتل را می خواهید، رو دروایسی نداشته باشید و سریعا به اصل مطلب اشاره کنید. خیلی واضح بگویید که ارزانترین اتاق هتل را می خواهید.

10. انصراف از صبحانه:
اگر امکان پذیر است از دریافت صبحانه ی هتل انصراف دهید. زیرا خدمات مربوط به صبحانه در هتل ها، ارزش چندانی برای پرداخت ندارد.

11. هزینه ی پارکینگ هتل:
از هزینه ی پارکینگ هتل،مطلع شوید. معمولا این هزینه ها کمی بالاست. شما می توانید به جای پارکینگ هتل، از پارکینگ های عمومی نزدیک هتلتان استفاده کنید.

12. تبدیل و تعویض ارز:
از تغییر ارز در هتل اجتناب کنید زیرا هزینه های مربوط به آن در هتل بسیار بالاست.

13. سفر با شریک:
اگر با دوست و یا فامیلی در این سفر همراه شوید، هزینه های مربوط به اقامت میان شما تقسیم شده و کمتر می شود.

14. اجاره ی ویلا:
اگر با گروه بزرگی و یا چندین خانواده سفر می کنید، قطعا اقامت در ویلا بسیار به صرفه تر از اقامت در هتل است.

15. دوستان و آشنایان قدیمی:شما حتی می توانید اقامت رایگانی داشته باشید. کافیست بررسی کنید ببنید در مقصد دوست و یا یک آشنای قدیمی دارید یا خیر؟

ز

استاندارد کاری در پذیرش و خدمات دهی به میهمانان هتل در رستوران

استاندارهای کاری هتل مراحل انجام شغل را به ترتیب بیان میکنند. واحد اغذیه و نوشابه در هتل ها یکی از واحد هایی میباشند که به دو دلیل مهم میباید دارای استانداردهای کاری بوده و ان را حتی در زمان رزرو هتل جدی بگیرند . 1- کارهای قابل انجام در این واحد با سلامت میهمانان در ارتباط است و 2- این واحد به صورت مستفیم با میهمانان در ارتباط است لذا چه از بعد نحوه انجام کار و چه از بعد نحوه تعامل با میهمانان وجود و رعایت استاندارد ها در واحد اغذیه و نوشابه ضروری است در ادامه یکی از استاندارد هایی که مربوط به میهمانان از لحظه ورود تا خروج از رستوران میشود را برای شما بیان میکنید 

(کارکنان هتل های بزرگ ایران همانند هتل آزادی تهران ، هتل اسپیناس پالاس تهران و هتل استقلال تهران این دوره ها را سپری کرده و با درصد خطای کمی کارخود را به نحو احسنت انجام میدهند . )

شماره SOP :  اغذیه و نوشابه - 32 (واحد سازمانی - کد استاندارد)
واحد سازمانی : واحد اغذیه و نوشابه - سرویس - عمومی
تاریخ انتشار سند : (تاریخی که SOP مربوطه منتشر شده است)
زمان آموزش : 60 دقیقه

خوش آمد گویی و پذیرش میهمانان در رستوران :

  • میهمانان میباید به گرمی استقبال شده و همکاران رستوران نیباید در جایگیری و یا حمل کیف و کت آنان کمک نمایند
  • به تمامی میهمانان رستوران در هنگام ورود باید خوش آمد گفته شود
  • میهمانان میباید به گرمی استقبال شوند (پذیرشگر باید از جای خود یک قدم به سمت میهمان بیاید)
  • نام میهمان در هنگام ورود میباید پرسیده شود
  • در هنگام مکالمه حداقل 2 بار میباید میهمان به نام خوانده شود
  • میز و یا میزهای مناسب برای میهمانان میباید به آن ها معرفی شوند
  • تعداد میهمانان میباید با تعداد صندلی های میزهای معرفی شده تطابق داشته باشد

استاندارد های ارائه منو به میهمانان :

  • تمامی منو ها در آغاز شیف کاری میباید از نظر تمیزی و مناسب بودن شرایط توسط سرپرست رستوران بازبینی شوند
  • منو ها میباید حداقل به 2 یا 3 زبان اماده شده باشند
  • منو ها میباید باز شده به میهمانان ارائه شود و در صفحه اول قرار داشته باشد
  • در هنگام ارائه منو ها پذیرشگران میباید همواره غذای روز را توضیح داده و در انتخاب غذا ها میهمانان را کمک نمایند
  • پس از ارائه منو به میهمانان باید فرصت داده شود تا با خیال راحت غذای مورد نظرشان را انتخاب نمایند
  • از ایستادن بیجا بالای میهمان در هنگام انتخاب غذا خود داری نمایید
  • در هنگام دریافت سفارش حفظ تماس چشمی با میهمانان را رعایت نمایید

استاندارد های گرفتن سفارش:

  • همکاران واحد اغذیه و نوشابه میباید با لبخندی گرم و رویکردی مودبانه تا 10 ثانیه در سمت چپ لیدر میز قرار گیرند.

لیدر میز : معمولا زمانی که یک گروه به رستوران مراجعه مینمایند یک شخص سفارش سایرین را جمع میکند و به گارسون اعلام مینماید به این اشخاص لیدر میز گفته میشود

  • همواره میباید فرم دریافت سفارش غذا و خودکار آماده همراه داشته باشید
  • تمامی حواس خود را میباید به میزی که در حال دریافت سفارش از ان هستید متمرکز نمایید.
  • در صورتی که میهمان مقیم هتل میباشد شماره اتاق وی را بپرسید
  • سفارش گرفته شده را به آرامی و دوباره برای میمان خود بخوانید و از تایید بگیرید.
  • در صورتی که میمانان در انتخاب غذا مردد هستند پیشنهاد های جایگزین را بدان ها بدهید
  • مدت زمان آماده شدن غذا را به میهمان خود گوشزد نمایید
  • نوشیدنی های ذستوران را برای میهمانان توضیح داده و آن ها در انتخاب ان کمک نمایید
  • فروش خود را با ارائه پیشنهاد های تکمیلی همچون دسر و پیش غذا افزایش دهید
  • هیچ گاه نباید به نظر آید که شما فروشنده هستید و نه میهاندار لذا در خرید موردی خاص اصرار ننمایید
  • در صورتی که رستوران دارای هزینه های اضافی همچون سرویس میباشد میباید آن را به میهمانان به صورت شفاف و مودبانه گوشزد نمایید
  • میز را گفتن (( مورد دیگری هست که بتوانم شما را در مورد آن کمک کنم ترک کنید

استاندارد های بجریان انداختن سفارش در آشپزخانه و رستوران :

این قسمت ممکن است در هتل بنا به سخت افزاری که دارد متفاوت باشد

  • بلا فاصله پس از گرفتن سفارش ابتدا به کسی که نوشیدنی (در برخی از رستوران ها سرویس میز شامل سالاد و ..) در رستوران سرو میکند مراجعه نمایید و وی را در جریان بگذارید
  • فرم سفارش عذا را در نرم افزار رستوران وارد نمایید و یا به صندوقدار آن را تحویل داده تا وارد نمایید
  • درصوتی که غذایی دارای توضیح خاصی برای سرآشپز میباشد آن را یادداشت نموده و در صورت امکان خود به آشپزخانه مراجعه نموده و آن را گوشزد نمایید.
  • طبق استاندارد هتل شما مسئول 5 میز در رستوران میباشید لذا از به موقع آماده شما غذا ها شخصا اطمینان حاصل نمایید (میهمانان شما تحت نظارت شما هستند و شخصا میباید مطمئن شوید همه برای راحتی و رضایت آنان فرآهم میباشد)

استاندارد های ارجحیت میهمانان در ارائه سرویس :

به ترتیب سرویس (به عنوان مثال توزیع غذاهای آماده شده )ابتدا میباید به شرح زیر برای افراد قرار داده شود 

  1. مسن ترین خانم ها به جوان ترین آن ها
  2. مسن ترین آقایان به جوان ترین آن ها
  3. نوجوانان و کودکان

استثنا :

در صورتی که میز دارای لیدر بود و یا متوجه شدید سایر میهمانان به دعوت شخصی خاص به رستوران آمده اند . وی میباید آخرین نفری باشد که سرویس را دریافت میکند و تمامی مدعوین میباید قبل از وی سفارش خود را دریافت نموده باشند

استاندارهای ارائه فاکتور به میهمانان :

  • قبل از ارائه فاکتور به میهمانان از صحت و درستی اطمینان حاصل  نمایید
  • فاکتور میباید همراه با خودکار در فلدر های مخصوص ارائه صورتحساب در رستوران به میهمانان تقدیم شود

در صورتی که میز دارای لیدر میباشد و یا متوجه شدید سایر به دعوت یکی از افراد به رستوران مراجعه نموده اند صورت حساب میباید به وی تحویل داده شود

  • قبل از ارائه صورتحساب از میهمانتان بپرسید از غذا راضی بوده است یا خیر
  • در صورتی که میهمانتان مقیم هتل میباشد از وی بپرسید تمایل دارید تا هزینه غذا به حساب اتاقشان منظور شود و یا خیر؟
  • رستوران دارای دستگاه POS سیار میباشد لذا در کنار فلدر صورتحساب دستگاه سیار را قرار دهید
  • اجازه دهید میهمان خود کارت بکشد و اگر کمکی نیاز داشتند سپس وارد عمل شوید
  • رمز کارت بانکی میهمانان را هیچ گاه نپرسید و اجازه دهید خود ان را وارد نمایند.
  • فرآیند صدور صورت حساب و پرداخت ان حداکثر بین 4 الی 5 دقیقه میباید به طوب انجامد

بدرقه میهمانان برای خروج از رستوران :

  • لیدر میز را با نام خوانده و از وی و سایر میهمانان شخصا تشکر نمایید.
  • برخورد چشمی را با میهمانانتان حفظ نمایید
  • در ترک میز میهمانانتان را کمک نمایید.
  • در زمانی که نیاز به کمک شما باشد از استاندارد زیر برای ارجحیت استفاده نمایید
  1.  خانم های مسن
  2.  آقایان مسن
  3. خانم ها
  4. آقایان
  • همیشه از جمله ( به امید دیدار مجدد ) استفاده نمایید
  • قبل از رفتم میهمانان دوباره موشکافانه میز را نگاه کنید تا چیزی بجا نمانده باشد
  • میز میباید سریعا در حالت آماده سرویس دهی قرار گیرد

شما می توانید به صورت آزاد به رستوران هتل آزادی تهران و هتل اسپیناس پالاس و هتل استقلال تهران رفته و غذای مورد علاقه خود را با بهترین کیفیت میل کنید .


ش