تایلند دارای سواحل و جزیرههای بسیار زیبایی به ویژه در ناحیه جنوبی است و از این رو، سالانه گردشگران بسیاری برای گذران تعطیلات و استفاده از این جاذبههای بکر و طبیعی روانه سواحل جنوبی تایلند میشوند.
در این میان پاتایا یکی از مشهورترین مراکز توریستی این کشور محسوب میشود و از این رو، هتلهای بسیاری در این ناحیه به منظور رفاه حال گردشگران تاسیس شدهاند.
از آنجایی که بنا به دلایل مختلف امکان اقامت در هتلهای لوکس برای همه فراهم نیست، بنابراین در ادامه تعدادی از هتلهای ارزانتر با امکانات مناسب معرفی خواهند شد. همچنین با کلیک بر روی نام هر هتل به صفحه راهنمای هتل مربوطه در وبسایت کجارو هدایت شده و از این طریق میتوانید اطلاعات کاملتری را به همراه عکسهای بیشتر از هتل مشاهده کنید.
هتل میراکل سوئیت در فاصله ۱۰ دقیقه (رانندگی) از ساحل پاتایا و ۹۰ دقیقه از فرودگاه بینالمللی سوارنابومی قرار دارد. علاوه بر این باشگاه گلف در شعاع ۳ کیلومتری از این هتل واقع است. چیدمان کلیه اتاقهای این هتل به سبک اروپایی و دارای بالکن اختصاصی بوده و از جمله امکانات رفاهی آنها میتوان به تلویزیون تخت، چایساز و قهوهساز، وان و دوشهای بارانی اشاره کرد. همچنین هتل دارای استخر سرپوشیده و روباز به همراه سالن ورزشی است. رستوران هتل همه روزه صبحانه متنوعی برگرفته از غذاهای بینالمللی را به مهمانان عرضه میکند.
هتلی که با وجود تعداد ستارهها کاملا لوکس محسوب میشود و در فاصله ۱۵ رانندگی از ساحل پاتایا قرار دارد. از جمله امکانات رفاهی هتل میتوان به آبشار مصنوعی، سالن ورزشی مجهز، اتاقهای مدرن مجهز به مبلمان و بخش نشیمن به همراه بالکن اختصاصی اشاره کرد. همچنین مهمانان میتوانند از خدمات هتل مانند راهنمای تهیه و رزرو تهیه بلیط به صورت ۲۴ ساعته، خشکشویی و فروشگاه هتل استفاده کنند. رستوران هتل نیز انواع مختلفی از غذاهای غربی و سنتی تایلند را در فضای کنار استخر برای وعدههای غذایی سرو میکند.
این هتل نیز یکی دیگر از هتلهای حومه خیابان واکینگ پاتایا است، ۲/۷ کیلومتر از اوت لت مال پاتایا و ۸۶ کیلومتر از فرودگاه بینالمللی سوارنابومی بانکوک فاصله دارد. هتل پرمیر دارای امکانات بسیار خوبی مانند استخر روباز، سالن ورزشی، اینترنت رایگان، اتاقهای مجهز به تلویزیون تخت، یخچال و مبل راحتی و حمام مجهز به سشوار است. همچنین مهمانان میتوانند از غذاهای بینالمللی و لذیذ سرو شده در رستوران هتل لذت ببرند.
یکی از بهترین هتلهای پاتایا که در در فاصله ۶۰۰ متری از خیابان پاتایا و ۳۱ کیلومتری از فرودگاه بینالمللی یو-تاپائو پاتایا قرار دارد. کلیه اتاقهای هتل مجهز به تلویزیون تخت و حمام اختصاصی است. البته برخلاف سایر هتلها فقط تعدادی از اتاقها دارای بالکن اختصاصی هستند.
این هتل فقط ۸ دقیقه با ساحل پاتایا فاصله دارد و با ۹۰ دقیقه رانندگی میتوان به فرودگاه بینالمللی سوارنابومی دسترسی پیدا کرد. علاوه بر این، هتل در ناحیهای آرام در جنوب پاتایا قرار دارد و در عین حال با برخورداری از امکاناتی مانند ۲ استخر، اتاقهای دارای بالکن اختصاصی، تلویزیون تخت و گاو صندوق، فضای نشیمن فضای بسیار مناسبی برای استراحت و گذران تعطیلات است. علاوه بر این، رستوران کاپیتان کورنر انواع مختلفی از غذاهای خوشمزه مانند استیک و غذاهای دریایی را در کنار برنامههای سرگرمی به مهمانان عرضه میکند.
این هتل در ساحل زیبای پاتایا در نزدیکی مکانهایی مانند خیابان واکینگ، رویال گاردن پلازا و مرکز فستیوال ساحل پاتایا قرار دارد. به منظور رفاه حال مسافران امکانات متعددی از جمله استخر روباز، اتاقهای مجهز به مبلمان چوبی، بالکن اختصاصی و تلویزیون تخت و .... تعبیه شده است.
این هتل در کنار ساحل پاتایا، ۳۰ دقیقه (رانندگی) از باشگاههای گلف و ۹۰ دقیقه از فرودگاه بینالمللی سوارنابومی قرار دارد. هتل جومتین به دلیل برخورداری از امکاناتی نظیر استخر روباز، اینترنت و پارکینگ رایگان و سرپوشیده، سالن ورزشی، کرایه خودرو و ... در حد همتایان ۵ ستاره خود قرار دارد. اتاقهای هتل دارای بالکنهای اختصاصی مبله و آپارتمانها مجهز به مبلمان مدرن به همراه تلویزیونهای متصل به شبکههای کابلی هستند.
هتل متروپل در فاصله ۵ دقیقه پیادهروی از ساحل، ۶۵۰ متری از مراکز تفریحی مانند مرکز فستیوال ساحل پاتایا قرار دارد. همچنین فاصله این هتل تا خیابان واکینگ پاتایا در حدود ۱/۱ کیلومتر و ۸۵ کیلومتری فرودگاه بینالمللی سوارنابومی است.
این اقامتگاه دارای هتل آپارتمانهایی مدرن، استخر روباز و پذیرش ۲۴ ساعته است. همچنین اتاقهای هتل نیز مجهز به مبلمان چوبی، تلویزیون تخت، بالکن اختصاصی و نمایگشر دی وی دی است. علاوه بر این امکانات رفاهی، مهمانان میتوانند از خدماتی مانند ماساژ در مرکز اسپا، تمرینهای سالن ورزشی، خشکشویی، ترانسفر فرودگاهی، رستوران با سلف صبحانه و غذاهای تایلندی و غربی برای ناهار و شام استفاده کنند.
این هتل در کنار ساحل قرار دارد و فقط با ۵۰۰ متر پیادهروی میتوان به خیابان واکینگ پاتایا دسترسی پیدا کرد. همچنین فرودگاه بینالمللی سوارنابومی در فاصله ۹۰ دقیقهای (رانندگی) از این هتل واقع است. هتل دارای امکانات رفاهی متعددی از جمله استخر روباز ۲۵ متری، اتاقهای دارای منظره روبه استخر، شهر یا دریا، صندوق امانات، زمین تنیس و بدمینتون، میز تور، فرودشگاه هدایا و سالن زیبایی است. همچنین خدمات جانبی نظیر ماساژ تایلندی نیز به مهمانان ارائه میشود.
این هتل دارای فضا و چیدمانی بسیار خاص است و در فاصله ۴ دقیقه از ساحل قرار دارد. همچنین مراکزی مانند مرکز فستیوال پاتایا و فرودگاه بینالمللی سوارنابومی به ترتیب در فاصله ۱۰۰ متری و ۸۵ کیلومتری از محل هتل قرار دارند. اتاقهای هتل مجهز به تلویزیونهای تخت متصل به شبکههای کابلی و ماهوارهای، بالکن اختصاصی، کتری برقی، گاو صندوق و یخچال هستند. علاوه بر این، رستورانهای محلی در فاصله ۵ دقیقهای از هتل قرار دارند.
هتل استقلال، هتل آزادی ،هتل اسپیناس پالاس از جمله هتل های لوکس ارزان تهران محسوب میشوند .
ز
هتلهایی که قرار است در اینجا به شما معرفی کنیم، مناسب سلیقه و پسند افرادی است که به دنبال محلی لوکس و شیک هستند. این هتلهای لاکچری با طراحی و امکانات فوقالعاده و البته موقعیت مکانی عالی که دارد به راحتی میتواند مشکل رفت و آمد را حل کرده و سفری بیدغدغه را برایتان رقم بزند. پس با ما همراه باشید.
هتل «Angleterre» به واقع یک افسانه است، چرا که به مدت بیش از ۲۵۰ سال یک مکان لوکس برای اقامت پادشاهان، امپراتوران، سیاستمداران و چهرههای سرشناسی نظیر مایکل جکسون، بیل کلینتون، ویتنی هوستون، اپرا وینفری و وینستون چرچیل بوده است. این ساختمان تاریخی در مرکز شهر واقع شده و بعد از یک بازسازی کامل دوباره جذابیت خود را احیا کرده است.
پیشنهاد میکنیم سوئیت سوپرلوکس این هتل را رزور کنید که تختی بسیار باعظمت، اتاقهای نشمین مجزا، سرویسهای بهداشتی از سنگ مرمر و هر نوع خدماتی که فکرش را کنید دارد، هر چند قیمت آن گران تمام میشود. وقتی از راه پله این هتل استفاده میکنید، به سنگهای مرمر قدیمی آن توجه کنید، آنها بخشی از فیلم هیچکاک در دهه ۱۹۶۰ بودند.
در مرکز شهر میتوانید «فرست هتل کنگ فردریک» (First Hotel Kong Frederik) را ببینید که فاصله چندانی با میدان ساختمان شهرداری ندارد. این هتل نه تنها در موقعیت مکانی عالی واقع شده، بلکه محلی دنج و آرام و البته لوکس را به مهمانان هدیه میکند. در وان حمام خستگی را از تن به در کرده و در حیاط سر باز این مجموعه و زیر نور خورشید یک فنجان قهوه میل کنید و از شکوه بوهمیایی و جذابیت سبک قدیمی آن لذت ببرید. کلیه اتاقها بر اساس تمهایی مانند کتابخانه، عشق و لاکچری تزیین شدهاند و مبلمان آنها نیز با ترکیبی از عناصر مدرن و سنتی طراحی شده است.
هتل «نیمب» (Nimb) در پارک تفریحی «تیوولی» (Tivoli) قرار دارد و در اصل به عنوان قصر فانتزی موریش ساخته شد. از آن زمان به بعد تغییر و تحولات زیادی در آن رخ داده، اما این هتل بوتیک منحصر به فرد همچنان مثل داستانهای تخیلی به نظر میرسد.۱۷ اتاق این هتل ترکیبی از سادگی اسکاندیناوی و زیبایی گذشته باستانی، نقاشیهای منتخب، تخت خوابهای فوقالعاده و کمی جادوی تیوولی هستند. علاوه بر این اکثر اتاقها مجهز به وانهای بزرگ، شومینه و پنجره مشرف به باغ قدیمی هستند. خدمات حرف اول را در اینجا میزند و میتوانید به راحتی از پرسنل آن برای امور شخصی خود استفاده کنید. در رستوران معرکه این هتل هم دلی از عزا درآورده و با نوشیدنیهای مختلف از خود پذیرایی کنید.
هنگام پرواز از فراز شهر کپنهاک حتما برج دوقلوی «بِلا اسکای کامول» (Bella Sky Comwell) را خواهید دید که از منطقه Ørestaden سر به آسمان کشیده است. این دو برج ۲۳ طبقه با زاویه ۱۵ درجه از هم دور شدهاند. طراحی ۸۱۲ اتاق این هتل به سبک اسکاندیناوی بوده و جزو بزرگترین هتلهای شمال اروپا به شمار میرود. جالب است بدانید که با مترو فقط در عرض ۱۰ دقیقه به مرکز شهر میرسید. برای این که از افق شهر کپنهاگ لذت ببرید تا جایی که میتوانید اتاقی در طبقات بالا رزرو کنید یا به اسکای بار (Sky Bar) در طبقه ۲۳ بروید و حین نوش جان کردن منوی خاص و ویژه آن، از چشم انداز شهر کمال استفاده را ببرید.
در گذشته کپنهاگ را با نام «بندر بازرگانی» میشناختند، زیرا تجارت از طریق بندر به عنوان درآمد اصلی پادشاهان دانمارکی محسوب میشد. در حال حاضر این بندر به واسطه ساختمانهای تاریخی و زیبایش به یک جاذبه تاریخی تبدیل شده است. هتل «اَدمیرال» (Admiral) نیز یکی از این ساختمانها است که در سال ۱۷۸۷ برای یک انبار قدیمی ساخته شد و اکنون فضایی روستایی و دریایی دارد. این هتل در کنار دریا قرار دارد و مناظری فوقالعاده از ساختمانهای تئاتر سلطنتی دانمارک و اپرای کپنهاگ را پیشکش شما خواهد کرد. طراحی و تم اصلی هتل و رستوران آن هنر دست شرکت معروف طراحی، Conran and Partners است. در رستوران نیز میتوانید غذاهای مدرن اسکاندیناوی و فرانسوی میل کنید.
اگر به دنبال اقامتگاهی لوکس و تجربه یک تعطیلات تجملاتی هستید، پیشنهاد میکنیم سری به «هتل فونیکس کپنهاگ» (Hotel Phoenix Copenhagen) بزنید. این هتل باشکوه که قدمت آن به دهه ۱۶۸۰ برمیگردد، اخیرا بازسازی شده و زیبایی مضاعفی پیدا کرده است. نام سوئیتهای بزرگ از روی قصرهای مشهور دانمارکی گرفته شده و اتاقها غذاخوری شما را به گذشته میبرد، در حالی که فضای داخلی طلایی رنگ آن نمونهای منحصر به فرد از زندگی تجملاتی و پر زرق و برق است. با این که قیمت اتاقها گران است، ولی مطمئنا حس یک میلیونر را به شما میدهد.
«فرست هتل میفر» (First Hotel Mayfair) در بخش داخلی «وسترپو» (Vesterbro) واقع شده و موقعیتی ایدهآل برای گردشگرانی دارد که با کودکان خود سفر میکنند. سوئیتهای این هتل دارای اتاق خوابهای مجزا و یک اتاق نشیمن است و در عین حال با مقاصد مشهور گردشگری برای خانوادهها نظیر تیوولی و پلنتاریوم (Planetarium) فاصله کمی دارد. این هتل به تازگی بازسازی شده و علاوه بر ظاهر مدرن و شیک، مبلمانهایی دارد که از اقصی نقاط دنیا الهام گرفته شده است. آثار هنری منحصر به فرد هنرمندان ایتالیایی، دانمارکی و آسیایی را میتوان روی دیوار لابی و رستوران دید.
بعد از یک روز طولانی خرید کردن، ترنسواری و دیدن مناظر زیبای شهر میتوانید روی تخت استراحت کنید یا با یک لیوان نوشیدنی خستگی را از تن به در کنید. از آنجا که این هتل نزدیک به منطقه Halmtorvet و Meatpacking واقع شده، رستورانهای متعددی را برای صرف شام یا نهار پیدا خواهید کرد.
هتل «اَسکات» (Ascot) با اینکه در نزدیکی سینمای Palads قرار گرفته، اما به لطف شکوه و جلالش کاملا خودنمایی میکند. این هتل در مجاورت یکی از حمامهای قدیمی کپنهاگ است و معماری کلاسیک آن باعث ایجاد فضایی جذاب، قدیمی و منحصر به فرد شده است. هنگام رزرو یک اتاق استاندارد یا یک آپارتمان مطمئن شوید که پول کافی برای خرید کردن در لاتین کوآرتر (Latin Quarter) و بازدید از پارک تفریحی تیوولی کنار گذاشته باشید. از نظر موقعیت مکانی نیز این هتل هیچ همتایی ندارد.
هتل استقلال، هتل آزادی ،هتل اسپیناس پالاس از جمله هتل های لوکس تهران محسوب میشوند .
ز
روزنامه نیویورک تایمز ویدئویی را منتشر کرده است که گفته می شود داخل این هتل پنج ستاره را نشان میدهد. این تصاویر روز دوشنبه به ثبت رسیده اند. در انتهای این ویدئوی کوتاه یک قبضه سلاح در هتل ریتز کارلتون دیده می شود.
هتل ریتز کارلتون طی سالهای گذشته به دفعات میزبان سران کشورهای مختلف،
افراد ثروتمند و اعضای خاندان سلطنتی عربستان بوده است. این هتل که شش سال
پیش در ریاض ساخته شد، احتمالا از روز شنبه به مجلل ترین بازداشتگاه جهان
تبدیل شده است.
هتل ریتز کارلتون ۴۹۲ سوئیت و یا اتاق برای پذیرایی از مهمانان خود دارد. به گفته مقامات آمریکایی حدود ۵۰۰ نفر در جریان موج اخیر بازداشت ها در عربستان دستگیر شده اند.
این در حالی است که اعضای خاندان سلطنتی عربستان از ترک این کشور منع شده اند. دادستان کل عربستان روز دوشنبه تاکید کرده بود که بازداشت شدگان به طور مفصل مورد بازجویی قرار خواهند گرفت. به گفته وی تحقیقات برای سیر روند قانونی و عدم اعمال نفوذ شخصیتهای بازداشت شده بر فرایند رسیدگی به اتهامات مخفیانه پیگیری می شود.
هتل ریتز کارلتون در ماه مه سال جاری میزبا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در اولین سفر خارج خود در مقام ریاست جمهوری بود. باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده نیز در سال ۲۰۱۴ در این هتل اقامت گزیده بود.
پایگاه اینترنتی هتل ریتز کارلتون ریاض روز دوشنبه اعلام کرده بود: «به دلیل موقعیت پیش بینی نشده خطوط تلفن و اینترنت هتل تا اطلاع ثانوی قطع است.»
سخنگوی ریتز کارلتون ریاض از اظهار نظر رسمی در مورد نگهداری بازداشت شدگان در این هتل خودداری کرده است.
ش
القاء حس مثبت و سرگرم کردن مهمانان هتل هدفی جالب و چالش برانگیز است.فرقی نمیکند، چه میزبان یک مهمانی کوتاه مدت باشید و یا میزبان مهمانان در مدت اقامت طولانی تر، در هر صورت با کمی آمادگی و آماده سازی امکانات میتوانید به راحتی و با اعتماد به نفس کامل به سرگرم کردن مهمانان بپردازید و اوقات خوشی را برایشان مهیا سازید. ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که مکان میزبانی شما به خوبی آماده شده است و بعد به این فکر کنید که چه چیزهایی باید فراهم کنید تا مهمانان احساس راحتی و شادی بیشتری داشته باشند و پس از آن کاری کنید که به آنها نشان دهید قرار است در کنار شما اوقات خوشی را سپری کنند.
روش اول:
1
_ تمیز کردن محیط: با تمیز کردن محیط شروع کنید، با تمیز بودن اتاق ها حس
خوب و خوش آمدگویی را به مهمانان انتقال میدهید. روی بخش هایی تمرکز کنید
که مهمانان زمان بیشتری را در آنجا سپری میکنند مثل: حمام، تخت خواب و... و
همچنین به ورودی های اتاق و راهروها توجه خاصی نشان دهید.اتاق ها باید به
خوبی گردگیری شده و تمیز و خوشبو باشند.
- به رو تختی توجه کنید که تمیز و زیبا باشد.
- حتما در حمام حوله های تمیز قرار دهید که خوشبو و بدون لک باشند.
2 _ تمام وسایل رفاهی و پذیرایی را تدارک ببینید.
اطمینان
یابید همه چیز در دسترس است، میوه، نوشیدنی و سایر نیازها مثل دستمال
کاغذی. همه چیز باید در زمانی که مهمان سفارش میدهد سریع در اختیار وی
گذاشته شود.اگر از پر بودن انبار از این گونه منابع اطمینان داشته باشید،
با اعتماد به نفس بیشتری پذیرای مهمان ها خواهید بود.
- حتما به موقع و دقیق تمام لوازم را بررسی کنید. مثل شامپو، صابون، دستمال کاغذی و....
- هر چیزی که در منوی پذیرایی نوشته شده است، باید از قبل از ورود مهمان تهیه شده باشد.
3 _ تمام جزئیات را بررسی کنید.
برای
بخش های سالن های کنفرانس و پذیرایی هتل ها که مهمان ها در مدت کوتاهی در
کنارتان هستند، باید قبل از ورودشان همه تجهیزات را بررسی کنید و اطمینان
یابید که همه چیز به درستی کار میکند.مثلا برای پخش موزیک و یا استفاده از
میکروفون باید بررسی کنید که صدا به خوبی در همه جای سالن پخش شود. تمام
نورها باید بررسی شوند.تمام ساعت ها باید دقیق باشند و تمام کنترل ها باید
شارژ باشند.
4 _ فضا را به خوبی سازماندهی کنید.
مثلا در سالن جشن که
معمولا مهمان ها با هدایایی برای میزبان وارد میشوند، باید از قبل مکان
مناسبی را برای تحویل کت ، کیف، چمدان و هدایا در نظر گرفته باشید.در اتاق
مهمان نیز جای این وسایل باید به خوبی تعبیه شده باشد.
- به محض ورود مهمانان سعی کنید از وسایلشان به خوبی محافظت کنید و در حمل وسایل کمک نمایید تا حس بسیار خوبی به آنها منتقل شود.
- به اندازه کافی جالباسی و آویز لباس در کمد اتاق مهمان قرار دهید.
- برای طبقه بندی بخش بار مسافر هزینه کنید.
5 _ فهرست دقیق مهمان ها را داشته باشید.
فهرست
دقیق و جای مهمان ها را مشخص نمایید تا احساس رفاه بیشتری داشته باشند.در
همایش ها و جشن ها باید حتما تعداد منطقی را در بگیرید.بیش از ظرفیت سالن
مهمان نپذیرید تا در فضایی مناسب امکان پذیرایی عالی از مهمانان فراهم باشد
و آنها نیز احساس رضایت نمایند.
6 _ بخش هایی از ساختمان را که نباید
به آنها وارد شوند، مؤدبانه متذکر شوید و در عوض آنها را تشویق به بازدید
از بخش های مورد نظر خود نمایید مثل باغچه، کافی شاپ، رستوران و جاهایی که
برای سرگرمی مهمانان در نظر گرفته اید.
روش دوم:
طرح ریزی جزئیات:
تنظیم
کردن منو : در مورد انواع غذاهایی که میخواهید برای مهمانان سرو کنید خوب
فکر کنید و تصمیم بگیرید. در مورد پیش غذاها، دسرها و تناسب آنها با غذای
هر وعده تصمیم درست اتخاذ کنید و برای سرگرم کردن مهمانان مثلا در زمان
شام، موسیقی مناسبی را انتخاب کنید.برای مهمانانی که اقامت طولانی مدت
دارند، نقشه مکان های توریستی و بلیط های با تخفیف مهیا کنید. فیلم های
سرگرم کننده برای نمایش در ساعات خاص تدارک ببینید.
روش سوم:
در هر لحظه اطمینان یابید که مهمانان احساس خوب و مثبتی دارند.
-
به خوبی و با گرمی به مهمان ها خوش آمد بگویید.مثل: مفتخریم که به اینجا
تشریف آوردید." با گرفتن وسایلشان در بدو ورود و کمک به آنها و پیشنهاد
نوشیدنی، به آنها نشان دهید که به رفاهشان اهمیت میدهید.
- برای صحبت با مهمانها وقت بگذارید. اگر این کار را انجام دهید، در طول اقامتشان حس میکنند هر لحظه مورد توجه قرار گرفته اند.
- در سمینار ها و جشن ها افراد مهم را بشناسید و خودتان را معرفی کنید و بیان کنید در هر لحظه آماده انجام درخواستهایشان هستید.
-
میزبانی شاد و انعطاف پذیر باشید.حس شما به کاری که انجام میدهید بسیار
حائز اهمیت است.نگرش مثبت و انعطاف پذیر شما به خصوص در مواردی که چیزی طبق
برنامه پیش نمیرود، باعث حفظ آرامش مهمان ها نیز میشود.پس همیشه لبخند
داشته باشید.
ز
میتوانید پروژه های بزرگ را بر عهده بگیرید و یا روی جزئیات کوچک تمرکز کنید تا هتلتان به مکانی جذابتر و شایسته تر تبدیل شود.در این راستا کارهای زیادی میتوان انجام داد.در این مقاله 15 روش ساده و کمی مشکل را ارائه میدهیم که منجر به جذب مسافر برای اقامت بیشتر در هتل میشود.قبل از هر چیز ضروری است عامل ایجاد انگیزه در افراد را درک کنید، این روش در افزایش تقاضا برای اقامت در هتلتان ضروری است.پر کردن اتاق ها و فروش آنها به مسافرین ، فرآیند بسیار پیچیده ای است. باید به تمام جزئیات دقت شود.اگر نیازهای مهمان ها را با بهترین قیمت نسبت به رقبایتان برآورده کنید، این موضوع دهان به دهان میچرخد و آمار فروش اتاقها سیر صعودی قابل توجهی خواهد داشت.
تمام کارکنان هتل وظیفه دارند با بهترین روش ممکن، امکانات اقامتی به یاد ماندنی را برای مهمان فراهم نمایند.هزینه ها باید توسط مالک هتل تامین شود.کارکنان مدیریت و بخش نگهداری هم مسئول ظاهر درونی و بیرونی هتل هستند.دکوراتورهای داخلی موظفند اتاق های مهمان ها را به خوبی تجهیز کنند طوری که محیطی آرام، دلچسب و جذاب را در ذهن تداعی کند. بسیار اهمیت دارد که بهترین افراد را برای مسئولیت های بررسی و رسیدگی به وضعیت مهمانها ، تمیزی اتاق، و رسیدگی به چشم انداز هتل و حفاظت از آن ، در نظر بگیرید.نظارت کامل به تمام امور هتل، وظیفه مدیر داخلی است.
هتلی که سالهای زیادی از آن غافل بوده اند و سن زیاد ساختمان در دید مسافر جلوه گر میشود، برای هیچ مسافری جذابیت ندارد. نوسازی کامل هتل بخش مهمی از سرمایه گذاری است. اگر بودجه کافی برای افزودن به طبقات هتل داشته باشید، به صورت چشمگیری میتوانید ظاهر هتل را تغییر دهید و امکاناتی را اضافه کنید که مسافران به دنبال آنها هستند.
میزان حقوق دریافتی مدیران بالاتر از سایرین است زیرا آنها نسبت به سایر کارکنان، مسئولیت های سنگین تری دارند. اگر مدیری دارید که مهارت ها و شور و شوق لازم را ندارد و نمیتواند نتایج مثبتی ارائه دهد، باید فرد توانایی را جایگزین وی کنید.
نگرش حرفه ای و خصوصیات فردی دلپذیر و خوشرویی فرد، جزء مهمترین معیارهایی است که مدیر باید در زمان استخدام کارمندان در نظر بگیرد. کارمندان باید مهارت ها را در نظر بگیرند و بتوانند تمام جنبه های شغلشان را به خوبی بشناسند و انجام دهند. وقتی در حال انجام کار هستند، باید طبع دوستانه ای داشته باشند و همیشه اولویشان این باشد که اگر مهمان به کمک نیاز داشته باشد، اول نیاز مهمان را برآورده کنند و بعد به سایر کارها رسیدگی نمایند. تمام کارمندان، هم کارمندان جدید و هم آنهایی که سالهای زیادی با شما همکاری کرده اند، باید به صورت دوره ای ارزیابی شوند و به افرادی که در کارشان کوتاهی میکنند باید در ابتدا تذکر داده شود و در صورتی که کیفیت کارشان را ارتقا ندادند، باید فرد مناسبی را جایگزین این افراد کنید.
آیا چیزی بدتر از این هم هست که وقتی مهمان به کمک نیاز دارد در جواب بگویید:" اول باید با مدیر داخلی هماهنگ کنم تا ایشان در مورد مشکل شما تصمیمی اتخاذ کنند"؟! هر مشکلی که در طول مدت اقامت مهمان در هتل پیش بیاید باید توسط بخش پذیرش و کارمندان هتل برطرف شود.بخشی از این فرایند نیازمند داشتن کارمندان حرفه ای و آموزش دیده است. با آموزش صحیح کارمندان و دادن اختیار و قدرت تصمیم گیری به آنها برای سهیم شدن در حل مسائل و مشکلات مهمانان، میتوانید رضایت مهمان را جلب کنید.
در کنار دادن اختیار و قدرت تصمیم گیری به کارمندان، باید بهترین سرویس را به مشتری ارائه دهید.وقتی مهمانی تماس میگیرد و از کمبود فشار آب دوش شکایت میکند، یک کارمند وظیفه شناس باید سریعا یکی از کارمندان تاسیسات را به اتاق بفرستد تا موضوع بررسی و حل شود.به هیچ وجه نباید بهانه آورد و یا بیان کرد که پرسنل تاسیسات در زمان صبح به اتاق خواهد رفت و وضعیت را بررسی خواهد کرد.پاسخ های درست و رفع سریع مشکلات مهمان ها، بیانگر این است که تکریم مهمان در عمل انجام میشود و فقط به گفتار نیست.
بهترین خصوصیت یک کارمند، شور و اشتیاق او برای انجام کار است. با انجام آموزش میتوانید به آسانی بر کم بودن مهارت ها فائق آیید اما تزریق روحیه اشتیاق در کارمندانی که در ازای ساعت کاری بالا، دستمزد کمی دریافت میکنند، بسیار مشکل خواهد بود.اشتیاق امری مسری است.داشتن روحیه پر جنب و جوش و طبع گرم برای خوشامدگویی به مهمانان در بدو ورود و یا داشتن چهره ای خندان در برابر مهمان ها در هتل بسیار اهمیت دارد.کارمندان مشتاق، خوب کار میکنند و با اشتیاق و حس مثبت در مورد کارشان صحبت میکنند و امتیازات رفتاری در هتل را ارتقا میبخشند.
با
استفاده از وب سایتتان بیشتر با مشتریان آشنا شوید. از طریق نظر سنجی از
مشتریان و گفتگو کردن با آنها قبل از خروج، میتوانید از سلائق و ایده
هایشان مطلع شوید. مهمانان را تشویق کنید تا کلیپ های ویدئویی و عکس هایشان
از اقامت در هتل را به اشتراک بگذارند. نظرشان را در مورد هتل بپرسید و
سوال کنید آیا هتل شما را به سایر دوستان و بستگان خود پیشنهاد میکنند یا
نه؟
.
گاهی
کنترل خشم در مواجه شدن با مهمان عصبانی بسیار مشکل است .مثلا مهمانی را
در نظر بگیرید که یک دلار هزینه اضافه بابت اینترنت بی سیم از او دریافت
کرده اید و عصبانی شده و با توهین و پرخاشگرانه با شما برخورد میکند، این
فرد تمام انرژی شما را میگیرد اما باید عزت نفس خود را حفظ کرده و حرفه ای و
بسیار محترمانه با او برخورد کنید.تا زمانی که با مردم محترمانه برخورد
میکنید، معمولا آنها هم آرام و محترمانه برخورد میکنند و چنین صحنه های
توهین آمیزی را ایجاد نمیکنند. روش رفتاری شما بیانگر فرهنگ و خانواده ایست
که در آن تربیت شده اید.مطمئنا خانواده شما از اینکه از آموزه هایشان برای
برخورد صحیح و روش زندگی متمدن مآبانه در جامعه استفاده میکنید، خرسند و
مفتخر خواهند بود.
تشک
کثیف و لکه دار و یا دیوار کثیف مطمئنا باعث میشود آخرین باری باشد که آن
مهمان پا به هتل شما میگذارد. اتاق ها را بررسی کنید و اطمینان یابید همه
چیز تمیز و مرتب است و به خوبی در اتاق چیده شده است.
وقتی
شخصی به مسافرت کاری میرود، اتاقش بسیار اهمیت دارد، باید محیط کاری
مناسبی برایش فراهم شده باشد و برای سرگرم شدن او باید تلویزیون LCD بزرگ
در اتاق گذاشته شود.داشتن اینترنت پر سرعت بیسیم در چنین مواردی ضروری
است.کتری برقی و سایر امکانات نظیر دوش مناسب، یخچال کوچک و ماکروفر مورد
پسند تمام مهمانان است.
اتاق
ها و راهروهای هتل های قدیمی بوی کهنگی میدهند. با تمیز نگه داشتن فرش ها و
استفاده از پودرهای تمیزکننده فرش، میتوانید بوی نامطبوع کهنگی را از بین
ببرید و یا کم کنید. باید در تمام فضای داخلی از خوشبوکننده های محیطی با
انواع رایحه های دلپذیر استفاده شود.
از طریق وب سایت و شبکه های اجتماعی خود در فضای اینترنتی حضور فعال داشته باشید. از یک کمپین ایمیل استفاده کنید تا به مهمانان قبلی هتل دسترسی داشته باشید و آنها را مجددا برای بازدید از هتل دعوت نمایید. میتوانید نرخ های ویژه ای را پیشنهاد دهید و بلیط های تخفیفی برای مناطق دیدنی ارائه کنید و یا هرکار دیگری که فکر میکنید با آن میتوانید مهمان ها را به اقامت طولانی تری ترغیب نمایید.
بازاریابی
اینترنتی جالب و جذاب است، با وجود این نباید از روش های تبلیغاتی و
متدهای بازاریابی قدیمی غافل شد. در هتل باید تابلوی برجسته ای برای جلب
توجه افراد داشته باشد. به تناسب بودجه خود میتوانید در تلویزیون ، رادیو،
روزنامه و یا مجلات تبلیغ کنید و حتی رویدادهای خاصی را برای جلب جمعیت
مسافر به هتل تدارک ببینید.
با
وجود اینکه بهترین روش برای حفاظت محیط زیست این است که در زمان ساخت سازه
هتل به طراحی و ساختار آن اهمیت داده شود، اما میتوان هتل های قدیمی را هم
تا حد زیادی به عنوان هتل های دوستدار محیط زیست تجهیز کرد. سیستم های
تهویه هوای قدیمی و سایر دستگاه های پرمصرف انرژی را با دستگاه های جدید
جایگزین کنید. هرچند تهیه و خرید محصولاتی که کارایی بهینه و مصرف کم دارند
تا حد زیادی پر هزینه است، اما به دلیل کم مصرف بودنشان باعث کاهش هزینه
های مصرف آب، برق، گاز و...میشوند و هزینه اولیه تجهیزات در مدت کوتاهی
جبران میشود.
هرکاری که
در راستای خشنود سازی مهمانان و کارمندان هتل انجام دهید باعث میشود این
مکان در نظر همه افراد به مکان دلپذیری برای اقامت و کار تبدیل شود.مهمانان
خشنود، نظرات مثبتی را از اقامت در هتل شما انتشار میدهند و سایرین را
تشویق میکنند تا از این تجربه زیبا بهره مند شوند.کارمندان خشنود و راضی،
با انگیزه بیشتری کار میکنند تا سطح کیفی هتل را ارتقا دهند و از تجربه خوب
کار در این هتل برای خانواده، دوستان و بستگانشان صحبت خواهند کرد.
اگر
حس میکنید هنوز توانایی بالایی برای اداره هتل ندارید، میتوانید مشاور
مدیریتی کارامدی را استخدام کنید تا بهتر از عهده انجام کارها بربیایید.اگر
میخواهید بهترین هتل را داشته باشید، باید به این خواسته متعهد باشید،با
تلاش و تعهد در این راستا، به نتایج ارزشمندی خواهید رسید.
آیا
میخواهید مشتریان بیشتری داشته باشید؟ به نظرتان حالا آن زمانی نیست که
باید کار متفاوتی در راستای این هدف انجام شود ؟ بیایید تغییرات را از همین
لحظه آغاز کنیم.
در این زمینه هتل استقلال، هتل آزادی ،هتل اسپیناس پالاس و دیگر هتل های تهران و شهرستان ها ی دیگر تلاش کرده اند که خود را با استاندارد های جهانی مطابقت دهند .
ز