نرخ ریزش پرسنل در هتل شما به چه میزان است ؟ آیا اگر اطمینان داشته باشید ماندگاری پرسنل در شغل هایی که متصدی ان هستند بیشتر است برنامه های آموزشی بیشتری برای انان تدارک نمیبینید؟ آیا مسبب ترک کار پرسنل شما هستید و یا اعتقاد دارید همکاران شما کلا بی وفا هستند ؟ در این مقاله قصد داریم در مورد تکنیک های ساده ای که باعث میگردد ماندگاری بیشتر پرسنل در موقعیت شغلی خود میشوند بحث نمایم ( تحقیقات بر روی پرسنل هتل استقلال تهران و هتل اسپیناس پالاس و هتل آزادی تهران انجام شده است ). جهت کاهش نرخ ریزش پرسنل تکنیک ها و همچنین موارد بسیاری وجود دارد اما پایه ای ترین ان ها که بعضا معروف ترین ان ها نیز میباشد توجه به هرم نیازهای ابراهام مازلو است .رزرو هتل
یکی از عمده ترین مشکلاتی که هتل ها با آن روبرو هستند نرخ بالای ریزش پرسنل در این صنعت میباشد . شغل های موجود در هتل دور نمایی زیبا دارند اما انجام ان ها از عهده هر کسی بر نمیاید . نکته جالبی که تجربه شخصی خود من نیز میباشد در رابطه با تصدی گری شغل پذیرشگر است . زمانی که شما با هر کسی در هتل مصاحبه شغلی انجام میدهید تمایل دارد تا در واحد پذیرش به عنوان پذیرشگر مشغول بکار شود مگر انکه قبلا در هتلی سابقه پذیرشگری داشته باشد که در انصورت دقیقا میگوید من هرکاری باشد انجام میدهم اما برای تصدی شغل پذیرشگری علاقه ای ندارم .
سایر شغل های موجود در هتل نیز کمابیش چنین است چرا که هر شغل دارای استاندارد های مخصوص بخود میباشد که انجام صحیح ان ها نیز نیازمند دقت بالایی میباشد . کسانی که قبلا در هتل ها کار کرده اند میدانند استرس ناشی از کار در هتل زیاد میباشد و کارها میباید با تمرکز انجام پذیرد از طرفی برخی از شغل ها هستند که افراد تمایل کمتری به انجام ان دارند به عنوان مثال شغل بل بوی در هتل به همین دلیل نیز قالبا مدیران هتل ها از افراد با کیفیت پایین در این شغل استفاده مینمایند این درصورتی است که اولین شخصی که میهمان با وی به عنوان یکی از پرسنل هتل برخورد دارد همین شخص است . همچنین اخرین شخصی که میهمان نیز میبیند همین شخص است لذا این موقعیت شغلی نیز که ابتدا کم اهمیت مینماید از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است .
حال فرض کنید شما یک پذیرشگر را استخدام نموده اید و هزینه بالا که شامل صرف زمان و منابع میشود را متقبل شده اید اما این شخص 2 ماه بیش تر برای شما کار نکند ؟! همین امر باعث شده است تا مدیران هتل ها اهمیت کمتری برای آموزش و تدوین شیوه درست نحوه انجام کار قائل شوند . که امروزه در بیشتر هتل های ایران میبینیم پرسنل شاغل آموزش درستی ندیده اند . شخصا باور نمیکینم مدیران هتل ها توانایی ارائه آموزش های صحیح را ندارند بلکه دلیل این امر را در نرخ بالای ریزش پرسنل میدانم که انگیزه ای برای مدیران جهت ارائه اموزش های مکرر باقی نمیگذارد . اما سئوال اصلی اینجا است که :
زمانی که یک شخص شغل خود را ترک میکند شما به عنوان مدیر هتل چقدر مقصرید ؟
نظر شخصی من ان است که تماما مقصر مدیر هتل میباشد مگر در مواردی که محدودیت سازمانی و یا فردی شاغل باعث ترک شغل میشود. هر فردی به عنوان یک انسان دارای نیازهای مشخصی است این نیاز های در رابطه با نیازهای اساسی همچون خورد و خوراک ، دوستی ف روابط اجتماعی و ... میباید تامین گردد اگر شما نتوانید این نیاز ها را در سطوح مختلف تامین نمایید برای شاغل هم انگیزه ای برای ماندگاری در شغل نمیماند . یک تصویر غلط معمولا آن است که میتوان با حقوق بالاتر افراد را در موقعیت های شغلی خود بیشتر نگه داشت که آن هم گرچه برای برخی افراد ممکن است صادق باشد اما اگر هتلی دیگر مبلغی بالاتر به همان افراد هم پبشنهاد نماید ترک کار خواهند نمود . به همین دلیل میباید تمامی نیاز های یک فرد شاغل را در قالب بسته ای کامل در نظر گرفت .
ابراهام مازلو یک روانشناس انسانگرا بود که در مورد نیازهای انسانی نظریه ای را ارائه نمود که به هرم نیازهای ابراهام مازلو معروف میباشد این نظریه در سال 1954 در کتاب انگیزه و شخصیت عنوان شد . همچنین وی هیچ گاه ادعا نکرد که نظریه وی در مورد همگان صادق است اما این نظریه جنبه عمومی دارد که بسیار هم کاربردی است
اجازه دهید این نظریه را بررسی کنیم . بر اساس نظریه هرم نیاز های مازلو انسان ها دارای سلسله مراتبی از نیاز ها هستند که با ارضا شدن هر سطح از نیاز های سطح دیگر شکوفا میشود این سلسله مراتب به 5 دسته طبقه بندی میشود .
نیازهای فیزیولوژیک:
نیازهای فیزیولوژیک در اوج سلسله مراتب قرار دارند و تا زمانیکه قدری ارضا
گردند، بیشترین تأثیر را بر رفتار فرد دارند. نیازهای فیزیولوژیک نیازهای
آدمی برای حیات و زنده ماندن هستند مانند : خوراک، پوشاک، غریزه جنسی و
مسکن. تا زمانی که نیازهای اساسی برای فعالیتهای بدن به حد کافی ارضاء
نشدهاند، عمده فعالیتهای شخص احتمالاً در این سطح بوده و بقیه نیازها
انگیزش کمی ایجاد خواهد کرد؛
نیازهای امنیتی: نیاز به
رهایی از وحشت، تأمین جانی و عدم محرومیت از نیازهای اساسی است؛ به عبارت
دیگر نیاز به حفاظت از خود در زمان حال و آینده را شامل میشود؛
نیازهای عشق و وابستگی (اجتماعی):
یا احساس تعلق و محبت؛ انسان موجودی اجتماعی است و هنگامی که نیازهای
اجتماعی اوج میگیرد، آدمی برای روابط معنیدار با دیگران، سخت میکوشد؛
نیاز به احترام (عزت نفس) :
این احترام قبل از هر چیز نسبت به خود است و سپس قدر و منزلتی که توسط
دیگران برای فرد حاصل میشود. اگر آدمیان نتوانند نیاز خود به احترام را از
طریق رفتار سازنده برآورند، در این حالت ممکن است فرد برای ارضای نیاز جلب
توجه و مطرح شدن، به رفتار خرابکارانه یا نسنجیده متوسل شود؛
نیاز به خود شکوفایی:
یعنی شکوفا کردن تمامی استعدادهای پنهان آدمی؛ حال این استعدادها هر چه
میخواهد باشد. همان طور که مزلو بیان میدارد: «آنچه آنسان میتواند باشد،
باید بشود»
حال اجازه دهید برای شما توضیح دهم که معتقدم دلیل ترک شغل و نرخ بالای ریزش پرسنل مدیر هتل میباشد . یکی از تعاریف کلاسیک مدیریت این شغل را به عنوان کارکردن از طریق دیگران و با دیگران برای رسیدن به اهداف سازمانی تعریف مینماید . شما به عنوان یک مدیر میباید افرادی را که با ان ها کار میکنید بشناسید ف نیاز های آنان را درک نمایید و پاسخ مناسبی برای این نیاز ها آماده نمایید . این کلام به معنای آن نیست مطیع همکاران خود باشید تنها کافی است نیاز های پایه ای آنان را ارضا نمایید وقتی همکار شما پاسخ مناسبی برای رفع نیاز های خود در هتل نمیابد به دنبال شغل جدیدی میگردد اگر همه چیز انگونه باشد که وی انتظار دارد و یا حداقل تصورات وی برآورده باشد دلیلی برای ترک کار وی وجود نخواهد داشت که نتیجه ان استفاده شما از پرسنا با تجربه تر و آموزش دیده است که متعاقبا افزایش بهره وری و سود آوری کل هتل را در پی خواهد داشت .
بسیاری بر این باورند که حقوق بالا موجب ماندگاری در شغل میشود اما اگر امنیت شغلی وجود نداشته باشد چه ؟ اگر شاغل مورد احترام سایرین نباشد چه؟ اگر شاغل احساس نماید که گرچه حقوق بالایی دارد اما در زندگی خود کار مهمی انجام نداده است (در جا میزند) چه ؟ آیا باز هم میتوانید با حقوق بالاتر موجب کاهش ریزش پرسنل بشوید ؟ اینجا است که اهمیت توجه به هرم نیاز های مازلو خود نمایی میکند .
من نمیتوانم به شما بگویم که از هرم نیازهای مازلو در رفتار خود با پرسنل چگونه استفاده نمایید تدابیر شما بستگی به رویکرد و محدودیت های هتل شما در رابطه با منابع انسانی هتل دارد اما در ادامه برخی نکات را مطرح مینمایم که ممکن است در روشن تر شدن نحوه استفاده از این نظریه شما را یاری نمایید.
توجه به نیاز های فیزیولوژی :
همواره در تعیین حقوق پرسنل حداقل مبلغی که وی مد نظر دارد را پرداخت نمایید اما از این حداقل پایین تر نروید شما میتوانید با ارضا سایر سطوح نیازهای کمبود مبلغ پرداختی را جبران نمایید . دلیل انکه از حداقل مبلغ مورد انتظار شاغل نباید پایین تر بروید ان است حقوق دریافتی ارضا کننده مهم ترین سطح نیاز ها یعنی همان نیازهای فیزیولوژی است از طرفی بیاد داشته باشید که معمولا شاغلین حقوق مورد انتظار خود را تا 20% بالاتر از حد انتظار خود عنوان مینمایند لذا نباید در دام این تکنیک محاسبه بیافتید از طرفی ممکن است برخی اعتماد به نفس لازم برای بالاتر گفتن حقوق مورد انتظار خود را نداشته باشند لذا در این مورد میباید هوشمندانه عمل کنید .
شرایط محیطی همچون راحتی محل کار ، تهویه مناسب و ساعات مناسب کاری را برای شغل مورد انتظار تدارک ببینید ممکن است شاغلی جهت دریافت حقوق بیشتر تمایل به اضافه کاری متمادی داشته باشد اما نباید این امر بر خواب و استراحت وی تاثیر گذار باشد فراموش نکنید خواب نیز بخشی از نیاز های فیزیولوژیک است که میباشد به صورت کامل ارضا شود .
توجه به نیاز های ایمنی :
منظور از ایمنی تنها امنیت محیط کار نیست بلکه زدودن نگرانی ها از محیط کاری میباشد . ایجاد امنیت شغلی یکی از مواردی است که میباید تامین شود برای امنیت شغلی پرسنل خود برنامه هایی را تدارک ببینید به عنوان مثال بیمه نمودن پرسنل و همچنین ایجاد نظار اخراج در ازای اخطار میتواند امنیت شغلی همکاران شما را تامین نماید . همچنین امنیت اخلاقی اللخصوص برای همکاران خانم در هتل بسیار دارای اهمیت است که مدیریت میباید بدان توجه ویژه نماید. از روی دیگر به ابزار هایی که پرسنل با آن کار میکنند دقت نمایید به عنوان مثال پرسنل خانه داری با موادی کار میکنند که ممکن است تاثیرات شیمیایی بر آنان داشته باشند شما میباید این افراد را به ماسک و دستکش های مرغوب مجهز نموده و نحوه صحیح کار را به آن ها آموزش دهید
توجه به نیاز های وابستگی :
در بعد فردی این نیاز به عنوان نیاز به عشق تعبیر میشود اما در محیط کاری از این نیاز به عنوان نیاز به تعلق تعبیر میشود . شاغلین میباید احساس نمایند در جامعه کاریشان توسط سایرین پذیرفته شده و عضوی از این جامعه هستند . لذا ایجاد برنامه ها و گرد هم آیی ها موجب نزدیکی روابط پرسنل میشود مهم مینماید
توجه به نیاز احترام :
همانگونه که گفته شد این نیاز قبل از هر چیر نیاز به احترام به خود است اما این احترام به خود چگونه بوجود میاید ؟ کار هیچ کدام از همکارانتان را کم اهمیت جلوه ندید . برای ارتباط پرسنل با یکدیگر استاندارد هایی وضع نمایید که بر پایه احترام متقابل باشد . به صورت دوره ای از افراد شاغل در پیش دیگران تقدیر نمایید . فراموش نکنید شما رهبر هتل هستید و از شما انتظار رفتاری با صلابت اما مهربان دارند.
نیاز به خود شکوفایی :
شاید برای شما به عنوان مدیر هتل مهمترین توجه میباید معطوف به نیاز به خود شکوفایی باشد چرا که تنها پرسنلی از هتل به این سطح از نیاز ها دست میبابند که در کار خود مهارت بیشتری دارند . ایجاد برنامه های آموزشی مرتبط یکی از تکنیک هایی است که موجب میگردد تا اشخاص به این سطح از نیاز ها دست یابند . گرچه اجرای این گونه برنامه ها هزینه بر است اما هزینه صرف شده برای دعوت از یک استاد و اجرای برنامه های آموزشی عمومی بسیار کمتر از هزینه از دست دادن یک همکار شایسته میباشد.
ش
شهر بانکوک در حدود دو قرن پیش توسط شاه رامای اول به عنوان پایتخت تایلند بنا شد و اکنون با برخورداری از امکاناتی نظیر ساختمانهای عظیم، هتلها، مراکز خرید و فرودگاه در کنار حفظ ارزشها، رسوم و بافت سنتی به یکی از کلانشهرهای دنیا تبدیل شده است و سالانه هزاران گردشگر از اقصی نقاط جهان و از جمله ایران برای گذران تعطیلات رهسپار بانکوک میشوند. به همین منظور هتل های بانکوک متناسب با بودجه و ذائقه گردشگران در این شهر تاسیس شدهاند و حتی میتوان با اقامت در ارزانترین هتلها نیز خدماتی با کیفیت مرغوب دریافت کرد. بنابراین، در ادامه روند معرفی هتلها فهرستی از هتلهای ارزان و برگزیده بانکوک از جانب گردشگران ارائه خواهد شد؛ در ضمن، با کلیک بر روی نام هر هتل به بخش راهنمای هتل در وبسایت کجارو هدایت شده و میتوانید اطلاعات کاملتری از امکانات و خدمات هتل به همراه عکسها را مشاهده کنید.
این هتل در یکی از معروفترین خیابانهای بانکوک به نام سوخومویت (Sukhumvit) قرار داشته و فاصله آن با ایستگاه قطار شهری در حدود ۵ دقیقه به صورت پیاده است. علاوه بر این، تا شعاع ۲ کیلومتری از هتل تعداد بسیاری از فروشگاهها و مراکز خرید وجود دارند و مسافت میان فرودگاه بانکوک تا هتل در حدود ۴۵ دقیقه است. همچنین رستوران هتل ۲۴ ساعته دایر بوده و مهمانان میتوانند از استخر آب شور هتل واقع در پشت بام و اینترنت رایگان در اتاقها استفاده کنند.
این هتل دقیقا در کنار ایستگاه قطار شهری نشنال استادیوم قرار گرفته است و علاوه بر این، فرهنگسرا و مرکز خرید تنها چند دقیقه با آن فاصله دارند. همچنین اتاقهای هتل مجهز به سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون تخت و اینترنت رایگان بوده و مهمانان میتوانند از طریق میز تور برای تورهای گردشگری ثبت نام کنند. نکته جالب توجه اینکه برخلاف بیشتر هتلها ورود حیوانات خانگی به این هتل مجاز است.
هتل سیتی پوینت در جوار ایستگاه قطار شهری اسکایترین (Skytrain) قرار دارد و یکی از محبوبترین هتلهای بانکوک به شمار میرود. اتاقهای هتل دارای پنجرههای بزرگ و نورگیر هستند و چیدمان آنها با استفاده از آثار هنری بومی انجام شده است. از جمله سایر امکانات موجود در اتاقها میتوان به تلویزیونهای تخت مجهز به شبکههای کابلی و حمام شیشهای اشاره کرد. رستوران هتل غذاهای بینالمللی را برای هر ۳ وعده غذایی به مهمانان عرضه میکند.
این هتل یکی از هتلهای برگزیده بانکوک در سال ۲۰۱۵ میلادی است و در حدود ۳۰ دقیقه از فرودگاه بینالمللی سووارنابومی، ۴ کیلومتر از مرکز شهر و ۶/۵ کیلومتر از معبد وات پو فاصله دارد. علاوه بر امکانتی نظیر ماساژ، خشکشویی، میز تورو اتاق جلسه، رستوران هتل با انواع غذاهای بومی و بینالمللی و نیز منوی ویژه گیاهخواری در هر سه وعده غذایی از مسافران پذیرایی میکند.
این هتل در یکی از سرزندهترین مناطق شهر و در نزدیکی کلوپها و مراکز تفریحی قرار دارد. اتاقهای آن نیز شیک و راحت بوده و مجهز به امکانات جالبی مانند تلویزیون ال ای دی ۴۰ اینچ و دوش ماساژور هستند. در قسمت لابی هتل نیز اتاق بزرگی برای سرو صبحانه، شیرینیجات، غذاها و نوشیدنیهای بینالمللی وجود دارد.
این هتل در منطقه خوش و آب و هوای کلانگ توئی (Khlong Toei) قرار دارد و با توجه به امکانات ارائه شده دارای قیمت معقول و مناسبی است. از جمله مزایای این هتل میتوان به اینترنت بیسیم، نزدیکی به ایستگاه قطار شهری و دو فرودگاه بانکوک (در حدود ۳۰ کیلومتر)، تلویزیون تخت متصل به شبکههای کابلی و نمایشگر دی وی دی اشاره کرد. همچنین مهمانان هتل برای رفع خستگی میتوانند از سالن ورزشی و ماساژ استفاده کنند. رستوران هتل نیز هر روز صبحانه مفصلی را در سالن یا در اتاق برای مهمانان سرو میکند.
این هتل دارای موقعیت مناسبی برای دسترسی به مراکز مهم شهری است؛ برای مثال، فرودگاه بینالمللی سووارنابومی در حدود ۵۰ دقیقه و مرکز نمایشگاهی راتاناکوسین و گراند پالاس در حدود ۱۵ دقیقه از این هتل فاصله دارند. همچنین کلیه اتاقهای هتل مجهز به سیستم تهویه مطبوع و حمام بوده و رستوران هتل با انواع غذاهای بینالمللی آماده پذیرایی از مهمانان است.
این هتل یکی از بهترین هتلهای ارزان در بانکوک است که در نزدیکی ایستگاه قطار اسکای تریت قرار دارد و فقط با ۳۵ تا ۴۰ دقیقه رانندگی میتوان به مراکز مهم شهری از جمله گراند پالاس و فرودگاه بینالمللی سووارنابومی دسترسی پیدا کرد. چیدمان کلیه اتاقها با استفاده از مبلمان مدرن انجام شده و از امکاناتی نظیر تلویزیون تخت متصل به شبکههای کابلی، گاو صندوق، حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی و ... برخوردار هستند.
این هتل در جوار مراکز خرید بزرگ بانکوک و فاصله ۱۹/۳ کیلومتری از فرودگاه بینالمللی سووارنابومی قرار دارد و اتاقهای آن از امکاناتی مانند تلویزیون تخت، حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی و حوله برخوردار هستند.
این هتل بوتیک از جمله هتلهای برگزیده بانکوک در سال ۲۰۱۵ میلادی است و مراکز مهم شهری از جمله گراند پالاس، خیابان معروف کائوسان و فرودگاه بینالمللی سووارنابومی به ترتیب در فاصله ۱۲ تا ۱۵ دقیقه (به صورت پیاده) و ۴۵ دقیقه با رانندگی از محل هتل قرار دارند.
کلیه اتاقهای هتل مجهز به تلویزیون تخت متصل به شبکههای کابلی، سرویس بهداشتی اختصاصی دارای حوله هستند. همچنین علاوه بر اتاقهای اختصاصی هتل دارای اتاقهای گروهی (خوابگاهی) نیز است. همچنین در لابی هتل دستگاه اتوماتیک خوراکی و نوشیدنی وجود دارد و روزانه صبحانه از ساعت ۷ آماده سرو برای مهمانان است. البته برای سایر وعدههای غذایی مهمانان هتل میتوانند به رستورانهای محلی در اطراف هتل مراجعه کنند.
برای رزرو هتل های خوب و لوکس از جمله هتل آزادی تهران ، هتل استقلال تهران ، هتل اسپیناس پالاس تهران و دیگر هتل های تهران و شهرستان ها میتوانید به سایت هتلیار مراجعه نمایید .
زاستانبول یا قسطنطنیه، مرکز فرهنگی و اقتصادی ترکیه و بزرگترین شهر آن است. استانبول در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار گرفته است. تنگه بسفر قارههای آسیا و اروپا را از هم جدا میکند.
استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. این کلان شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده است و از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان محسوب میشود.
در این بخش از معرفی هتلها به سراغ این شهر توریستی رفتهایم تا هتلهای ارزان را از هتل های استانبول و فهرست هتل های ترکیه از نگاه گردشگران را به شما معرفی کنیم. با کلیک بر روی عنوان هر هتل میتوانید اطلاعات بیشتری از هتل را به همراه عکسهای مختلف از آن در وب سایت کجارو مشاهده کنید.
هتل امینه سلطان یک هتل میانرده در استانبول است. این هتل ۱۴ اتاق دارد. اتاقهای مدرن این هتل در داخل ساختمان چوبی آن با معماری سنتی جلوهی خاصی به این هتل داده است. اتاقها مجهز به تهویه مطبوع و تلویزیون صفحه تخت بوده و برخی اتاقها دارای دیویدی پلیر و برخی دیگر دارای منظره رو به تنگه بسفر و مسجد آبی هستند.
صبحانه در هتل به صورت بوفه سرو میشود. اطراف هتل نیز تعداد زیادی رستوران وجود دارد که میتوانید مزه غذاهای سنتی ترکی را در آنها تجربه کنید.
هتل امینه سلطان در فاصله چند قدمی از مسجد آبی سلطان احمد قرار دارد. بسیاری از دیدنیهای استانبول مانند کاخ مجلل توپکاپی و ایاصوفیه با ۱۰ دقیقه پیادهروی از این هتل در دسترس هستند.
هتل آلاهان هتلی ۳ ستاره در استانبول است. این هتل ۶۴ اتاق دارد که تمامی آنها مجهز به سیستم تهویه، تلویزیون صفحهتخت و حمام اختصاصی هستند.
هتل آلاهان امکاناتی مانند آرایشگاه، صبحانه در اتاق، ترنسفر فرودگاهی، منوی ویژه غذاهای رژیمی، وایفای رایگان، پارکینگ رایگان و پذیرش ۲۴ ساعته به مشتریان ارائه میدهد.
این هتل از ایستگاه ترام T1 تنها ۳۰۰ متر فاصله دارد. همچنین این هتل از اماکن دیدنی استانبول مانند مسجد آبی، مسجد ایاصوفیه و کاخ توپکاپی ۴ ایستگاه ترام فاصله دارد.
هتل بای مورات کراون از هتلهای ۳ ستاره میان رده در نزدیکی خیابان استقلال استانبول است. این هتل ۳۶ اتاق دارد که همهی آنها دارای سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون، حمام (به همراه دوش و سشوار) و دستشویی خصوصی هستند.
اطراف این هتل تعداد زیادی رستوران، کافه و مرکز خرید وجود دارد. رستوران هتل انواع غذاهای ترکی را سرو میکند. صبحانه روزانه در لابی هتل به صورت بوفه سرو میشود.
پذیرش هتل به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی میهمانان هتل است. خدمات خشکشویی و اتوکشی هم در این هتل ارائه میشود که هزینه آنها باید به طور جداگانه پرداخت شود.
هتل بای مورات کراون از خیابان استقلال ۲ دقیقه پیادهروی و از متروی تونل ۳ دقیقه پیادهروی فاصله دارد. برج تاریخی گالاتا در فاصله ۶۰۰ متری از هتل و پاساژ چیچک در فاصله ۷ دقیقه از آن قرار دارد. همچنین فاصله این هتل تا فرودگاه آتاتورک ۱۸/۵ کیلومتر است.
خدمات ترنسفر به فرودگاه آتاتورک در هتل موجود است که هزینه جدا دارد.
هتل بویوک کبان یک هتل سه ستاره میانرده در نزدیکی دانشگاه استانبول است. این هتل ۱۳۱ اتاق مجهز به سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون صفحه تخت، گاوصندوق و حمام خصوصی دارد.
هتل مجهز به اینترنت وایفای رایگان در تمام نقاط است و از جمله مهمترین امکانات آن میتوان به ماهواره، آرایشگاه، دوچرخه، اسپا، سونا، جکوزی، ماساژ، سالن ورزشی، اجاره خودرو و خدمات پرستاری کودک اشاره کرد.
صبحانه هتل به صورت روزانه با مواد تازه از قبیل تخم مرغ، پنیر، کیک، سرلاک و مربا سرو میشود. در کنار لابی، کافی شاپی قرار دارد که میتوانید انواع نوشیدنیهای محلی و بینالمللی مانند چای، نسکافه و آبمیوه را سفارش دهید.
این هتل دسترسی خوبی به بازار بزرگ (با فاصله چند دقیقه پیادهروی) دارد. هتل در کنار ایستگاه مترو قرار گرفته که از طریق آن میتوانید به راحتی به میدان پرجنب و جوش تقسیم بروید. همچنین ایستگاه تراموای لاللی برای رفتن به بخش تاریخی سلطان احمد در کنار این هتل قرار دارد.
هتل تقسیم تاون یک هتل سه ستاره میانرده در استانبول است. این هتل ۳۶ اتاق دارد که مجهز به تلویزیون صفحه تخت، مینیبار، کتری الکتریکی و حمام هستند.
از مهمترین امکانات هتل میتوان به سونا، سرویس اتاق، اجاره خودرو، پذیرش ۲۴ ساعته و وایفای رایگان اشاره کرد.
کافه تی تی انواع غذاهای محلی و بینالمللی را برای ناهار و شام سرو میکند. این هتل یک اتاق کار دارد که مجهز به کامپیوتر و اینترنت و همچنین دستگاه کپی است و میهمانان میتوانند از آن استفاده کنند. خدمات خشکشویی و کرایه ماشین هم در هتل ارائه میشود.
این هتل از خیابان استقلال و میدان تقسیم تنها ۱۰۰ متر فاصله دارد. همچنین این هتل از برج گالاتا ۲ کیلومتر، از مرکز کنوانسیون لطفی کردار ۲ ایستگاه اتوبوس، از مرکز خرید دمیرورن چند قدم و از فرودگاه آتاتورک ۲۰ کیلومتر فاصله دارد.
هتل تاشکناک یک هتل ۳ ستاره میانرده در استانبول است. این هتل ۳۳ اتاق دارد که مجهز به تهویه، میزکار و حمام اختصاصی هستند. این هتل تراس زیبایی در پشت بام دارد که چشمانداز بینظیری از بسفروس را به نمایش میگذارد. اینترنت وایفای رایگان در اتاقها قابل دسترسی است.
از جمله مهمترین امکانات هتل میتوان به پارکینگ رایگان، وایفای رایگان، نگهداری چمدان، صندوق امانات، اجاره خودرو و پذیرش ۲۴ ساعته اشاره کرد. پدیرش هتل در گرفتن تور به جاهای دیدنی شهر استانبول میهمانان را راهنمایی میکند. خدمات خشکشویی و کرایه ماشین نیز در این هتل ارائه میشود.
میهمانان هتل می توانند چای و قهوه ترک را در فضای باز باغ میل کنند و روزانه صبحانه محلی ترکی نیز در باغ سرو میشود.
این هتل در فاصله پیاده روی کمتر از ۱۰ دقیقه از اماکن معروف استانبول مانند مسجد آبی، سنت سوفیا، کاخ توپکاپی و بازار سنتی واقع شده است.
هتل آدا استانبول یک هتل ۳ ستاره میانرده در استانبول است. این هتل ۱۵ اتاق دارد. اتاقهای هتل مجهز به تلویزیون صفحه تخت با ماهواره، کولر و حمام اختصاصی است. منظره تراس هتل رو به دریای مرمره و مسجد مهمت پاشا است.
از جمله مهمترین امکانات آن میتوان به وای فای رایگان، پارکینگ رایگان، ماهواره، خودپرداز و آرایشگاه اشاره کرد.
هتل از مسجد آبی تنها ۱۵۰ متر فاصله دارد. همچنین هتل از کاخ توپکاپی و مسجد ایاصوفیه ۵ دقیقه پیاده فاصله دارد.
هتل گلد از هتلهای ۳ ستاره اقتصادی در شهر استانبول ترکیه است. این هتل ۱۱۴ اتاق دارد که مجهز به سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون صفحه تخت با کانالهای ماهواره، لوازم آرایشی رایگان و حمام خصوصی هستند.
این هتل امکاناتی مانند وایفای رایگان، پذیرش ۲۴ ساعته، چک این/چک اوت سریع و نگهداری چمدانها به میهمانان ارائه میدهد.
این هتل از بازار بزرگ ۸۰۰ متر، از مسجد سلیمانیه ۹۰۰ متر و از بازار ادویه ۱.۳ کیلومتر فاصله دارد. نزدیکترین فرودگاه به هتل، فرودگاه آتاتورک با فاصله ۱۲ کیلومتر است.
هتل کرنر لالهلی یک هتل ۳ ستاره میانرده در استانبول است. این هتل ۳۵ اتاق دارد و از جمله مهمترین امکانات آن میتوان به رستوران، تراس آفتاب، خشکشویی، ترنسفر فرودگاهی، اجاره خودرو، پذیرش ۲۴ ساعته، وایفای رایگان و سرویس اتاق اشاره کرد.
این هتل از مسجد سلیمانیه ۱/۱ کیلومتر، از بازار بزرگ ۱/۲ کیلومتر و از فرودگاه آتاتورک استانبول ۱۲ کیلومتر فاصله دارد. قیمت این هتل نسبت به امکاناتی که در اختیار شما میگذارد بسیار مناسب است.
هتل اربوی یک هتل ۳ ستاره میانرده در استانبول است. این هتل ۱۰۸ اتاق دارد که مجهز به تهویه مطبوع، پنجرههای بزرگ، تلویزیون ماهوارهای و حمام خصوصی هستند.
این هتل امکاناتی چون وایفای رایگان، پارکینگ رایگان، پذیرش ۲۴ ساعته، خدمات تبدیل ارز، خدمات بلیط، صندوق امانات و سالن اجتماعات به میهمانان ارائه میکند.
هتل رستوران پاشازاده هتل انواع غذاهای سنتی را سرو میکند.
موزه تاریخی ایاصوفیه، مسجد آبی، آب انبار باسیلیکا، بازار ادویه، میدان اسبدوانی و کاخ توپکاپی به اندازه کمی پیادهروی از هتل قرار دارند.
منطقه فاتیح انتخابی مناسب برای مسافران علاقهمند به بناهای تاریخی، موزهها و ارتباط دوستانه با مردم است. قیمت هتل نیز دربرابر خدمات و امکاناتی که ارائه میکند مناسب است.
برای رزرو هتل های خوب و لوکس از جمله هتل آزادی تهران ، هتل استقلال تهران ، هتل اسپیناس پالاس تهران و دیگر هتل های تهران و شهرستان ها میتوانید به سایت هتلیار مراجعه نمایید .
زتفاهمنامه صندوق اعتباری هنر با شرکت سرمایهگذاری سفر کارت ملی، به منظور تعمیم فرهنگ گردشگری با قیمت مناسب و نیز استفاده بهینه از ظرفیت های مراکز اقامتی و پذیرایی کشور، منعقد شده است که بر اساس آن بیش از ۶۰ مرکز اقامتی ایرانگردی و جهانگردی با تخفیف بین ۲۰ تا ۵۰ درصد آماده پذیرایی در فصول مختلف سال از اعضای صندوق اعتباری هنر خواهند بود.
«سید حسین سیدزاده» مدیر عامل صندوق اعتباری هنر گفت:
انگیزه مهم صندوق اعتباری هنر، ایجاد زمینه برای رفاه حال اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، ارائه خدمات رفاهی مناسب، افزایش نشاط، دیدار از جاذبههای طبیعی و اماکن تفریحی است.
وی افزود که طی هماهنگیهای صورت گرفته بین شرکت سفرکارت ملی و صندوق اعتباری هنر، امکان بهرهمندی هنرمندان، نویسندگان و روزنامهنگاران عضو صندوق از خدمات اقامتی و پذیرایی فراهم شده است.
سیدزاده گفت:
بنابر این تفاهمنامه، پذیرش افراد طبق لیست و مراجعهی مهمانان با رویت مدارک شناسایی به منظور ارائهی کلیهی خدمات سفر صورت میگیرد.
به گفته وی، مدت اعتبار این توافقنامه از تاریخ ۲۵ شهریور به مدت یک سال است و تمدید آن برای یک دوره بعدی در صورت توافق و رضایت طرفین امکانپذیر خواهد بود.
برای رزرو هتل های خوب و لوکس از جمله هتل آزادی تهران ، هتل استقلال تهران ، هتل اسپیناس پالاس تهران و دیگر هتل های تهران و شهرستان ها میتوانید به سایت هتلیار مراجعه نمایید .
زروش انگلیسی سرو غذا در رستوران ها و یا هتل ها مخصوص اتاق های VIP میباشد: اتاق VIP هتل استقلال تهران و هتل اسپیناس پالاس و هتل آزادی تهران. ممکن است شما هم دیده باشید که برخی از رستوران ها دارای اتاق های مخصوص باشند که تنها یک میز در ان قرار داده شده است . همچنین این نوع سرو در خانه های شخصی نیز انجام میگیرد و برای مناسب های بسیار خاص میباشد که میهمانان تمایل دارند تا از حداکثر فضای شخصی استفاده نمایند . در این روش عذا ها به صورت سرو سده در بشقاب و یا بسقاب های گرم از آشپزخانه برای میهماندار آورده شده و میهماندار بشقاب های غذا را در نزدیکی میهمانان قرار میدهد . در این مقاله سعی شده است تا مزایا و معایب استفاده از این روش و همچنین اصول پایه ایی این سرویس را برای شما توضیح دهم
همانطور که عنوان شد سرویس به روش انگلیسی معمولا در یک اتاق در بسته ارائه میشود که میتواند در رستوران بوده و یا در خانه خود شخص باشد و برای مناسب های بسیار خاص میباشد.
چینش استانداردی برای این روش در هیچ کتابی موجود نیست و یا لااقل من ندیدم اما اساتید متفق القول هستند که نوع چینش میز بسیار شبیه چینش فرانسوی با یک تفاوت میباشد که استکان چای و نلبکی نیز باید بر روی میز قرار داشته باشد
|
همچنین نام میهمان رزرو کننده بر روی کاغذی نوشته شده و بر روی میز قرار داده میشود .
در این روش کارد و قاشق ها در سمت راست بشقاب و چنگال ها در سمت بشقاب قرار داده میشود .
لیوان های آب انگور در سمت چپ لیوان آب قرار داده شده و فنجان قهوه و یا چای در زمان سرو آن برای میهماندار آورده میشود .
در صورتی که میهمانان از بشقاب مربوط به پیش غذا استفاده نمایند بشقاب چایگزین غذای اصلی میباید از قبل گرم شده باشد.
روش سرویس انگلیسی برای مناسب های خاص همانند خواستگاری یک زوج بسیار مناسب میباشد .
در این روش میباید یک میهماندار اختصاصی به میز سرویس دهد و وی میباید کار زیادی را متحمل شود .
زمان در این سرویس حداکثر است چرا که شخص میهماندار دارای کمکی نمیباشد اما با این حال همچنان از سرویس روسی سریع تر است
ش