اقامت
خوب در هتل , تعطیلات تابستانی در پیش است و قطعا شما در حال برنامه ریزی
برای آن هستید. باید برای پیدا کردن مقصدی جدید و جذاب، انتخاب وسیله حمل و
نقل و همچنین ررزو محل اقامت اقداماتی انجام دهید. تصمیم گیری اشتباه می تواند تمام تعطیلات شما از بین ببرد. امروزه دیگر می توانید به راحتی تمام بررسی ها را قبل از سفر به صورت آنلاین انجام دهید. در این مقاله نکاتی کارآمد برای رزرو هتل در اختیار شما خواهیم گذاشت
1. با سازمانی که به آن تعلق دارید،صحبت کنید.
ممکن است سازمانها،تخفیفات برخی از هتل ها را دارا باشند. بدین ترتیب می توانید به راحتی از آن استفاده کنید
2. باید هنگام رزرو هتل
به چندین نکته توجه کنید. هتل ممکن است دارای امکاناتی نظیر باشگاه، سالن
بدنسازی، استخر، WiFi و یا یک صبحانه در بوفه که رایگان هم نیست باشد اما
شاید شما به هیچ یک از این امکانات نیاز نداشته باشید.
پس دلیلی ندارد در هتلی گران اقامت داشته باشید.
3. تا آنجایی که می توانید برنامه سفر خود را برای زمانی که نرخ ها پایین است برنامه ریزی کنید.
حتی در برخی موارد دیده شده است که اگر هتلی را یک تا دو ماه زودتر رزرو کنید،
می توانید از تخفیفی نزدیک به 50%بهره مند شوید.
4. ررزو خود را هرچه زودتر انجام دهید. در هر موردی ،هروقت زودتر رزرو کنید،به مورد بهتری دست خواهید یافت.
5. برای دریافت تخفیف و مزایا می توانید به برنامه ی وفاداری هتل ها بپیوندید.
اگر شما جزء مشتری های ثابت یک هتل باشید، می توانید از تخفیفات ویژه استفاده کنید.
6. اگر از هتل های زنجیره ای هم استفاده می کنید باید بدانید که آنها نیز برای مهمانان دایمی خود مزایایی در نظر می گیرند.
فقط کافیست عضو شوید.
7.با انتخاب هتل اشتباه، سفر خود را خراب نکنید.
آرامش در هتل خیلی مهمتر از امکانات موجود در آن است
ز
1 – داشتن کارکنان منظم و خوش برخورد
کارکنان هتل باید همیشه لبخند بزنند این ویژگی هتل های لوکس و گران قیمت نیست بلکه
شامل تمام مراکز اقامتی خواهد بود. برخورد کارکنان و مهمان نواز بودن آنها
باید نه فقط به خاطر هزینه ای که پرداخت میشود بلکه باید به دلیل روابط
مشتری مداری برخوردی به جا و مناسب با میهمانان هتل باشد.
2 – کارکنان هتل باید صادقانه اطلاعات را در اختیار مسافران قرار دهندکارکنان هتل باید قبل از رزرو هتل در مورد منطقه ای که هتل در آن قرار دارد و همچنین دسترسی محلی اطلاعات لازم را داشته باشند. کارکنان باید از مراکز توریستی، فروشگاه ها و رستوران های محلی اطلاعات کافی داشته باشند و صادقانه پاسخ گوی مسافران باشند.
3 – هتل ها باید معمولا در مواقع اضطراری اتاق ها و سوییت هایی را در نظر بگیرنددر واقع این مورد ربطی به کیفیت هتل ندارد هتلی که از خدمه و کارکنان مجرب برخوردار باشد همیشه برای این جور مواقع از قبل پیش بینی کرده و اگر بر حسب اتفاق پروازی به تعویق بیفتد یا بلیط مسافران دچار مشکل شود دیگر نگرانی بابت اقامت بیشتر نباشد.
4 – مسافران باید اینقدر در هتل احساس راحتی کنند که گویی در منزل خودشان هستند
مثلا
صبح از خواب بیدار میشوند و دوش میگیرند پس از آن به همراه خانواده صبحانه
میخورند و هرآنچه را که بخواهند به کارکنان اطلاع میدهند و آنها با روی
خوش به مسافران خدمات را ارائه می دهند. خیلی از هتل ها در ابتدا عنوان
میکنند که اینجا مثل منزل خودتان است اما در عمل خبری از ارائه خدمات مناسب
نیست.
5 – هتل های لوکس و 5 ستاره معمولا تمام خدمات را به شما ارائه میدهند و فضاهای تفریحی دارند و شما کمبودی را احساس نخواهید کرد
اما
لازم نیست حتما از هتل های لوکس برای اقامت تان استفاده کنید. مهمترین چیز
در سفر لذت بردن همراه خانواده و داشتن اوقاتی است که با آسودگی خاطر
همراه باشد بنابراین بهتر است کمی اقتصادی تر عمل کنید لذت بردن بیشتر به
پول خرج کردن بیشتر نیست بنابراین بهتر است با توجه به بودجه تان برای سفر
برنامه ریزی کنید مهمترین چیز این است که همراه خانواده به تعطیلات بروید.
6 – تمیز بودن فضای هتل بسیار مهم است
وسواسی
که همه در مورد محل اقامتشان دارند همین تمیز بودن اتاق ها و سرویس
بهداشتی است. سالن نهارخوری، پوشش کارکنان و… باید تمیز و مرتب باشد. هتل
خوب هتلی است که تمیز و پاکیزه باشد.
7 – ارائه خدمات و سرویس به مسافران هم نکته ی بسیار مهمی است که بیان گر کیفیت هتل خواهد بود
کسانی
که هتل را برای مرکز اقامتشان انتخاب می کنند انتظار سرویس دهی خوب دارند
بنابراین اگر درخواستی برای حوله، لیوان، آب جوش و … داشته باشند باید بدون
دریافت وجه این خدمات به مسافران ارائه شود. همچنین استفاده از اینترنت،
تلفن، فکس و دیگر امکانات هم باید بدون دریافت وجه اضافی باشد.
هتل خوب و ایده آل معمولا زیاد نیست اما در دنیای امروز سرمایه گذاری های زیادی در زمینه ی هتل سازی و مراکز گردشگری انجام میشود بیش از این باید برای ایجاد امانات بهتر این هتل ها سرمایه گذاری شود تا ساخت آنان اما مطمئنا هتل هایی که خدمات بهتری دارند سود دهی بالاتری هم خواهند داشت. هتل هایی موفق خواهند بود که خدمات شان را در قبال وجهی که در یافت میکنند ارتقاء دهند بنابراین امید است که با روند صعودی هتل سازی در شهرک های توریستی خدمات این هتل ها نیز افزایش یابد.
ز
رزرو یک هتل مجلل می تواند ساده ترین بخش از مسافرت باشد زیرا با کمی جستجو و مقدار مناسبی پول به راحتی امکان پذیر است.البته انتخاب هتل لوکس و مجلل با توجه به نیاز های شما سنجیده می شود،زیرا هر کس با توجه به نیازهایی که دارد یک هتل را لوکس می بیند.
1.تحقیق و بررسی
هنگام
انتخاب و رزرو هتل موارد مختلفی باید مورد تحقیق و بررسی قرار
بگیرید.سوالات خود را به طور واضح بپرسید و خجالت نکشید.باید بدانید که
کدام اتاق هتل بهترین است، در این اتاق چه امکانات و وسایلی وجود دارد،مواد
غذایی که مورد استفاده قرار میگیرند مرغوب هستند یا خیر و….
2.امکانات و انتخاب
مطمئنا هتل لوکس از نظر کسی که
به سفر کاری رفته است با کسی که به تنهایی و یا باخانواده به سفر رفته است
متفاوت است.برای شخصی که سفر کاری را می گذراند،امکانات ارتباطی و آرامش در
اتاق و فضای هتل مهم ترین چیز است.اما برای کسی که با خانواده به سفر می
رود در دسترس بودن امکانات رفاهی و تفریحی می تواند اولویت باشد.
3.انتخاب محل هتل
انتخاب
محل هتل بسیار مهم است.مثلا اگر مقصد شهری ساحلی است ،خب بهترین منطقه
نزدیک به دریا است که پنجره رو به دریا باز شود.اما اگر مقصد شهری معمولی
است،اقامت در مرکز شهر به تمامی مناطق دسترسی داشته باشید حائز اهمیت است.
4.بررسی چند مورد
در مورد برخی موارد نیز باید
اطلاعاتی بدست بیاورید.مانند: مکان های توریستی از هتل تا چه حد فاصله
دارند؟فرودگاه و یا نزدیکترین ایستگاه راه آهن دور است یا نزدیک؟ مراکز
خرید در کجا واقع شده اند؟
5.بررسی قیمت ها
قیمت
ها را به دقت بررسی کنید و با امکانات مقایسه کنید،زیرا وجود هتل با
بالاترین قیمت به منظور لوکس بودن و ارائه بهترین خدمات به شما نیست.حداقل
سه هتل را در یک زمان مورد بررسی قرار دهید.هر هتل می تواند ادعایی نسبت به
قیمت و امکانات داشته باشد.هتلی را انتخاب کنید که با توجه به امکانات
قیمتی معقول را نیز به شما پیشنهاد دهد.
6.وب سایت ها
نظرات مردم که در مورد هتل ها در وب
سایت ها وجود دارد را با دقت بخوانید و یا اگر سوالی دارید و در وب سایت
معتبری حضور پیدا کرده اید،آنرا مطرح کنید و منتظر جواب بمانید.این نظرات
حاصل تجربه های مسافرانی است که در آنجا حضور داشته اند،پس از آنها به خوبی
استفاده کنید.
7.بررسی حوادث
هنگام رزرو حوادث
اخیر منطقه را نیز مورد بررسی قرار دهید و آگاه باشید.شاید به این دلیل
رزرو با تخفیف همراه باشد.البته حوادث نباید طوری باشند که برای حضور شما
نا امنی ایجاد کنند.از حضور در هتل های شلوغ و پر سر و صدا نیز اجتناب
کنید.
برای ارائه خدمات بهتر یک هتل چند عامل مهم وجود دارد که ساختمان، تجهیزات، امکانات، خدمات، سیستم و گردش کار هتل، تکنولوژی و مدیریت و سرویس دهی به مشتریان را تشکیل می دهد. یکی از دلایل اصلی کاهش رونق درصنعت هتلداری ایران فقدان مدیریت به روز و عدم اطلاع بسیاری از مدیران هتل ها و هتلداران و مدرسین هتلداری از علم مدیریت هتلداری روز دنیا و تکنولوژی و عدم آموزش آنها در این زمینه است.